Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor Canon Eos 450d voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor Canon Eos 450d voor beginner

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een tijdje wat aan het lezen op het forum, maar voor de rest kunnen jullie me als een echte beginner beschouwen.
    Ik heb altijd graag zitten 'prutsen' met mijn compact digitale camera, maar vind dat het nu wel eens tijd is geworden voor het echte werk! Ik heb me ingeschreven om in september een cursus digitale fotografie te gaan volgen (CTT Limburg) en kan nu wel wat hulp gebruiken bij het kiezen van een spiegelreflexcamera.
    Ik weet dat jullie hierover waarschijnlijk dagelijks (stomme) vragen krijgen ... Sorry alvast daarvoor... Maar hopelijk weten jullie nog dat jullie waarschijnlijk ook ooit zo begonnen zijn ;-).
    Enfin, ik wil me dus de Canon eos 450d aanschaffen, daarvan ben ik al redelijk zeker.
    Aangezien ik ook beginner ben, ben ik natuurlijk niet van plan direct 1000'en euro's te investeren.. vandaar dat ik van een vriend-amateur fotograaf de raad had gekregen een 18-200 mm zoomlens aan te schaffen.
    Maar na wat gesnuffel op jullie forum ben ik daar aan beginnen twijfelen.

    Momenteel heb ik eigenlijk 2 acties in gedachten:
    1. Canon Eos 450D + 18-55 IS + 55-250 IS + 4 Gb + cleaningset, voor 818 eur.
    of
    2. Canon EOS 450D + Sigma 18-200mm OS, voor 812 eur.

    Maw mijn budget ligt ergens rond die 800 eur. Misschien dat er later nog wel wat serieuzere investeringen volgen, maar voorlopig wil ik even afwachten of ik geïnteresseerd ga blijven...

    De duurste en beste lenzen zijn het niet, dat weet ik... maar wat denken jullie dat de beste optie is voor een beginner? Met die cursus in het achterhoofd? Of hebben jullie andere en betere suggesties rond die prijsklasse?

  • #2
    Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

    Ik zou voor keuze 1 gaan. Die 18-200 levert echt geen mooie foto's. Je kan ook eens kijken naar sigma of tamron objectieven, minder duur als je een beperkt budget hebt interessanter.

    Comment


    • #3
      Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

      Is eigenlijk wat ik al dacht te horen na wat ik hier gelezen heb.. Thanks voor de wel heel snelle reactie!
      Mooie website trouwens! Maar Limburg ontbreekt precies toch nog in je albums ;-)

      Comment


      • #4
        Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

        Limburg? Waar ligt dat? grapje hoor.
        Je moet eens googlen om wat reviews met fotoresultaten te bekijken van die 18-200. Echt niet goed over de ganse lijn.
        Groetjes en succes nog.
        PS: goed idee van die cursus, zo leer je de basis op een goeie manier!

        Comment


        • #5
          Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

          Je kan ook gewoon beginnen met een 450D en een 18-55 is kitlensje en dan kijken wat je er nog bij wil. ik zou bijvooorbeeld liever het geld eerst aan een goede externe flitser besteden, maar daar kan je beter zelf achterkomen.

          Comment


          • #6
            Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

            Hahaha ;-).
            In het land van Kim Clijsters, hé!!
            Ja, verheug me wel op de cursus! Hoop er veel bij te leren... Van mij mag het al beginnen!
            k Ga inderdaad maar eens op zoek naar foto's met die lenzen...
            Enfin, bedankt om me op weg te helpen! Heb eerlijk gezegd wel al het een en ander bijgeleerd door hier op het forum rond te snuffelen. Maar ja, niet zo moeilijk als absolute leek...
            Moest je ooit op dieet moeten, mag je mijn hulp inschakelen ;-).

            Comment


            • #7
              Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

              Thanks Teun.
              En waarop moet ik dan letten bij een flitser? Of wat raden jullie aan bij een eos 450d?

              Comment


              • #8
                Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                Voor één euro meer en 50-60 km extra ....slingbag en statief extra erbij

                Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


                Voor een dieettip moogt ge meerijden van de week , zolang ge maar niet zegt dat ik mijn pint moet laten

                Succes met de aankoop

                Comment


                • #9
                  Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                  Helaba mede Limburger/Wereldburger,

                  Op deze sites vind je nog massa's reviews:



                  OpticalLimits - Lens reviews and beyond!


                  http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/ (aanrader)

                  Ik zou wat lenzen betreft zeker in het begin geen kapitalen uitgeven. Een Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is een lens waar je zeker geen spijt van gaat krijgen. Ikzelf heb ook eerst 2 1/2 jaar met de kitlens gefotografeerd en ook avondles gevolgd, voordat ik de (veel) duurdere 17-55 2.8 aanschafte. Zeker als beginner heb je weinig aan die dure lenzen.

                  Suc6 ermee.
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                    Yippie, ik heb weer wat lectuur!

                    Thanks, ik ga zeker nog wat dingen doornemen. En Mol is helemaal niet zo ver van hier, dus die euro extra geef ik met héél veel plezier uit!
                    En ja, ik geef het toe, ik heb moeten googlen wat een slingbag in godsnaam is!? Shame on me!
                    Onder ons.. ik durfde niet zo goed raad te vragen op het forum als beginnerke... Maar had 't beter eerder gedaan!
                    Die pint mag dus gerust van mij!

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                      Ik zou gewoon voor de kit met 18-55 gaan, en dan zien welke foto's je liefst maakt. Misschien ga je tele missen, misschien ga je lichtscherpte missen, of misschien wel breedhoek, of een goeie flits. 't Is voor iedereen anders, en op die manier ga je je centen gerichter uitgeven. Je zou niet de eerste zijn die een telelens koopt die daarna in de kast ligt te vergaan (ik kan ervan meespreken ).

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                        Misschien daarover nog iets meer...
                        Ik ben zelf een jogger, doe regelmatig mee aan allerlei loopwedstrijden en dergelijke. Dus denk dat ik zulke dingen later al wel zou gaan fotograferen. Enfin, doe ik nu wel al, met de compacte (in de mate van het mogelijke), maar misschien geeft dat nog ideeën voor jullie. En verder zullen er wel heel wat foto's volgen van onze 2 poezen in huis!
                        En verder, tja, k weet ook niet precies wat allemaal nodig is voor die cursus bij CTT.
                        dit is het enige wat ze vermelden op hun website:
                        "Iedereen die beschikt over een geavanceerde digitale camera (de mogelijkheid tot het maken van RAW-bestanden is een must) en basiskennis Windows is welkom. "

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                          Wel, lopers daar sta je alleszins al niet dicht bij vermoed ik. Misschien eens een deel foto's die je met de compact gemaakt hebt analyseren en kijken of je vaak ver hebt ingezoomd? Alleszins, als je denkt zoom nodig te hebben is de set met de 55-250 zeker een heel goeie keuze!

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                            Tja, misschien dan toch beter de EF-S 18-55mm IS voorlopig, is dan wat geld uitgespaard dat ik gerichter kan spenderen... de lopers moeten dan maar even wachten!
                            En dan wel naar studio73, dat is zo goed als zeker!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                              Hier zijn ze anders toch vrij positief over de 18-200mm

                              Link
                              Tijdens mijn zoektocht heb ik veel gemengde meningen gelezen. 18-200 lens lijkt mij zo'n lens dat evenveel tegenstanders als voorstanders heeft.

                              Kan iemand mij een foto tonen getrokken met een 18-200mm vergeleken met een betere lens. Want ik zie niet meteen het verschil.
                              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                              website: http://www.hung.be
                              facebook - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X