Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leerlooierij Schotte HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leerlooierij Schotte HDR

    Eindelijk nog eens erop uit getrokken.
    Aalst heeft wel wat te bieden moet ik zeggen, er is nog een andere fabriek ook, maar daar zijn we niet geraakt wegens 'te veel op de agenda'

    Hieronder één van mijn favorieten van de reeks:



    Nog even de aangepaste versie zonder kader en verscherpt:

    Last edited by Piet Pienter; 20 augustus 2009, 17:24.

  • #2
    Re: Leerlooierij Schotte HDR

    Knappe urban HDR, ben wel geen fan van het kader, minder kader= meer foto
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Leerlooierij Schotte HDR

      ferme scherpdiepte maar vind hem niet scherp .
      Ondanks dat toch een hele goeie .
      Zonder kader ,als het toch maar vragen is .

      Comment


      • #4
        Re: Leerlooierij Schotte HDR

        De foto is knap mooie werk Ik zou wel zeker voor de scherptediepte een hoger diafragma hebben genomen en je ISO is veel te hoog 100 of lager voor de ruis weg te krijgen ook bij mij zonder kader meer foto

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: Leerlooierij Schotte HDR

          ietsje scherper voor mij en het is een leuk plaatje
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: Leerlooierij Schotte HDR

            wat iso betreft: foutje van mezelf: ik had een paar fotos zonde statief genomen en op iso 100 was het niet te doen.
            Bij deze foto vergeten aan te passen

            Achteraf ook wel spijt dat ik geen F10 of 13 gebruikt heb.

            Dezen avond eens zonder kader posten en met verscherping, onscherpte komt door verkleining van de foto.

            Wat is er mis met het kader eigenlijk? Toch een simpel kadertje? Of willen jullie de foto gewoon groter zien?

            Comment


            • #7
              Re: Leerlooierij Schotte HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door Piet Pienter Bekijk bericht

              Dezen avond eens zonder kader posten en met verscherping, onscherpte komt door verkleining van de foto.

              Wat is er mis met het kader eigenlijk? Toch een simpel kadertje? Of willen jullie de foto gewoon groter zien?


              Wij willen de foto zo groot mogelijk zien ik maak ook altijd de zelfde fout , een te groot kader , ik vind het mooie maar ge hebt er niet zo veel aan als je beperkt bent in fotogrote he

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: Leerlooierij Schotte HDR

                Ik vind het een heel mooie hdr opname. Scherpte is voldoende voor mij. Dit soort foto's mag een zekere softness uitstralen.
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                Comment


                • #9
                  Re: Leerlooierij Schotte HDR

                  schopje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leerlooierij Schotte HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Piet Pienter Bekijk bericht
                    schopje
                    Deal! Ik dacht deze zondermeer te laten passeren, maar je hebt erom gevraagd.

                    Je hebt één van de mooiere plekken van Schotte redelijk in beeld gebracht, maar ga je huiswerk eens overdoen, want:
                    - je staat niet loodrecht op de bovenste balk (wat me wel de bedoeling lijkt)
                    - onderaan 1/4 croppen want daar valt nu eens écht niks te beleven.
                    - de graffiti-zijkanten zou ik er ook afknippen, ze passen niet in deze compositie met krachtige leidende lijnen en trekken de aandacht weg van wat belangrijker is.
                    - HDR helpt de kwaliteit van de anders mooie schaduwkanten van deze plek om zeep. Kijk maar eens goed wat er met de hoeken van de bovenste balk gebeurd is. Ik zou deze foto graag op een A4 print zien, kijken wat er dan nog van overblijft...

                    Als je de foto gaat overdoen, liefst niet komende zaterdag, dan heb ik de boel daar gereserveerd.

                    G
                    Last edited by geertvandenbroeck; 20 augustus 2009, 17:56.
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leerlooierij Schotte HDR

                      Veel beter die Update

                      Groeten

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leerlooierij Schotte HDR

                        @geertvandenbroeck:

                        Ik heb erom gevraagd????
                        Reageer jij steeds zo aanvallend wanneer er commentaar wordt gevraagd op een foto?

                        Toch bedankt voor jouw feedback.
                        Last edited by Piet Pienter; 20 augustus 2009, 19:49.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leerlooierij Schotte HDR

                          tof, die typische hdr kleurtonen zijn er en hou daar wel van

                          zelf nog niet in geslaagd om dat " hdr effect" te krijgen in me hdr's
                          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leerlooierij Schotte HDR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Piet Pienter Bekijk bericht
                            @geertvandenbroeck:

                            Ik heb erom gevraagd????
                            Reageer jij steeds zo aanvallend wanneer er commentaar wordt gevraagd op een foto?

                            Toch bedankt voor jouw feedback.
                            LOL! Wat was dat schopje dan?

                            Gewoon mijn stijl, niks aanvallend zulle.

                            G
                            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                            Comment

                            Working...
                            X