Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens 16-85 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens 16-85 nikon

    Hallo ik heb mijn sigma 18-200mm al voor de tweede maal binnen gedaan daar ze stuk is, ze is nog naar een jaar oud. Dus nu wil ik graag een andere kopen maar weet niet goed welke. Ik ben aan het denken tussen de 16-85 of 24-120 van nikon. Of heeft er iemand onder jullie een betere die je mij wil aan prijzen
    Graag jullie mening
    Tibetaantje

  • #2
    Re: Lens 16-85 nikon

    De 17-85 heeft een beter bereik op DX. De 18-105VR kitlens is overigens ook al klassen beter dan zo'n Sigma, wel wat meer vertekening (dan de 17-85) maar dat halen de nieuwere Nikon toestellen er zelf (in de jpg) al uit.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lens 16-85 nikon

      Hallo Spanjaart bedankt, die 17-85 is dat ook een nikon lens.

      Tibetaantje

      Comment


      • #4
        Re: Lens 16-85 nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaantje Bekijk bericht
        Hallo Spanjaart bedankt, die 17-85 is dat ook een nikon lens.

        Tibetaantje
        Rob bedoelt de 16-85VR

        Comment


        • #5
          Re: Lens 16-85 nikon

          De 16-85 DX is een prima lenske op DX (mooi bereik en scherp). ik gebruik ze zelf op een D300 als wandellenske.
          De 24-120 is al van een oudere generatie, presteert goed bij F/8 maar 24mm is op DX niet echt groothoek.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Lens 16-85 nikon

            Ik heb zelf ook de sigma 18-200 en heb daar nooit problemen mee gehad. Het is niet mijn beste lens maar voor vakanties en situaties waar je zowel groothoek als tele kan verwachten erg makkelijk.

            De 16-85 heb ik zelf ook naar gekeken en ben uiteindelijk voor een 17-50 F2.8 tamron gegaan. Voordeel is dat je een lichtsterke lens hebt dan. Voordeel bij de nikon is dat die een groter bereik hebt en vr heeft. Aan de andere kant is vr op 85mm geen pre voor mij. Nadeel van de nikon is dat die totaal niet lichtsterk is.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: Lens 16-85 nikon

              Hallo Remco

              Ik heb mijn sigma dit jaar al voor de tweede keer binnen gedaan, de eerste keer is ze 9 weken weg geweest en nu is ze 4 weken weg geweest en terug gekomen zonder te maken de fotograaf heeft ze nu wel terug gestuurd.
              Daarom durf ik geen andere merk meer te kopen de nikon.
              Ben ook maar een beginneling en ken van lenzen niet veel af.

              Tibetaantje

              Comment


              • #8
                Re: Lens 16-85 nikon

                Het hoeft geen probleem te zijn om van een ander merk lenzen te hebben. Ook sigma heeft bijvoorbeeld professionele lenzen in zijn asortiement. Bij mij is alleen mijn macrolens van nikon. Daarnaast heb ik 2 sigma's en nog een tamron. Ze hebben eigenlijk allemaal wel hun pluspunten en nadelen. Het lijkt mij gewoon een gevalletje van (dubbele) pech of via de post wordt er te ruw mee omgegaan.
                Groeten Remco.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens 16-85 nikon

                  Hoi Remco Rc het is maar raar dat ze na 4 weken terug komt en niet gemaakt is.
                  Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn.

                  Tibetaantje

                  Comment

                  Working...
                  X