Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neen, niet het einde van de wereld...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Neen, niet het einde van de wereld...

    Deze afbeelding kon geschilderd zijn voor een dramatisch einde van de wereld...
    Er schijnt iets buitenaards te gebeuren... (Enkel de accenten werden aangepast + contrast werd verhoogd).



    Camera Model: SONY (DSLR-A200)
    Lens Focal Length: 60,00 mm (AFDT18-70mm F3.5-5.6(D))
    Shutter Speed: 1/100 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/10
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

  • #2
    Re: Neen, niet het einde van de wereld...

    Lucht is maar alleen lucht hé... een stukje grond had gemogen.

    Comment


    • #3
      Re: Neen, niet het einde van de wereld...

      misschien net iets teveel aangepast?

      mis eerlijk gezegd ook een stukje horizon...

      heeft wel wat buitenaards
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Neen, niet het einde van de wereld...

        Mooie kleuren, maar omdat het een basis mist, niet eens een landschap meer... Iets voor Abstract?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Neen, niet het einde van de wereld...

          Daaronder ligt de zee... dan heb je weer dat typisch zonsondergang gedoe... Dus ik nam een foto gewoon van de lucht alleen, tegen alle regels in... Ik denk dat het in je smaak moet vallen... bedankt voor jullie meningen collega's...

          PS: Moderators, verplaats men foto gerust... Ik wist echt niet waar ik hem moest neerplanten...
          Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

          Comment


          • #6
            Re: Neen, niet het einde van de wereld...

            [Mod]U vraagt, wij draaien! Dit is mijn allereerste moderator-opdracht, hopelijk is een en ander meteen gelukt! [/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Neen, niet het einde van de wereld...

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              [Mod]U vraagt, wij draaien! Dit is mijn allereerste moderator-opdracht, hopelijk is een en ander meteen gelukt! [/Mod]
              waarvoor dank
              Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

              Comment


              • #8
                Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                Mooi kleurenpallet.
                Knappe bewerking van een wolkenhemel.
                Een specialleke hoor!

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                  Ongeloofelijk wat een variëteit aan luchten je kan hebben! Vind deze wel mooi, maar toch misschien een tikje teveel aangepast. Iets natuurlijker zo mooier zijn.
                  Vriendelijke groeten, Sven
                  Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Mooie kleuren, maar omdat het een basis mist, niet eens een landschap meer... Iets voor Abstract?
                    ABSTRACT?? Zonder in semantische discussie te willen vervallen; abstract is het tegengestelde van concreet. Niet in vorm te vatten. In de kunst: een 'kunstwerk' dat niet iets uitbeeld (of die pretentie heeft) uit de werkelijke wereld. (Dit wil niet noodzakelijk zeggen dat het gefotografeerde niet meer herkenbaar mag zijn natuurlijk).

                    Hier zien we toch duidelijk een -overigens knappe- foto van een wolkendek. Weliswaar wat bijgeschaafd, maar toch duidelijk herkenbaar! Abstract kan je dat dan ook moeilijk noemen, noch een stilleven.
                    Dit paste imho wél erg in natuur en landschappen...

                    Maar ja, als ne mod 't zegt, zal 't wel zo zijn zeker

                    OT: vind hem niet téveel bewerkt. Is natuurlijk niet meer 100% zoals je het toen zag, is gewoon wat 'overdreven', en dat past wel!
                    En het weglaten van de zee snap ik wel. Echter hoop ik voor jou dat je er toch óók zo ééntje getrokken hebt? Met een (donkerdere/blauwe) strook onderaan zou de plaat misschien beter afgelijnd zijn. Nu is er wel de mooie overgang van hel-geel naar donker blauw...

                    Wat ík wel zou doen is bovenaan de helft van dat blauw croppen. Is nogal thema-loos...
                    Niet geschoten is altijd mis!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                      Het is zeer moeilijk een etiket te plakken op dit soort werk. We zitten hier in een vrij vaag gebied. Eén streepje land erbij en het was een landschap geweest. Die is er echter van "ge-abstraheerd", dus vandaar.
                      Wat er over blijft is niet zomaar door iedereen herkenbaar (ik zou het b.v. nog 90° gekanteld hebben, en was het helemaal onherkenbaar geweest). Maar over benamingen, indelingen, enz. valt nu eenmaal niet te twisten.
                      Maar het is niet zo dat als een Mod zoiets zegt, dat het wet is.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                        Dat je het geen landschap wil noemen, snap ik nog (hoewel toch niet álles volgens het boekje moet) maar het forumdeel heet toch "natuur en landschappen", en wolken zijn toch een wezenlijk onderdeel van de natuur. Dat was mijn punt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Wat er over blijft is niet zomaar door iedereen herkenbaar
                        Als dit zo is, wil ik eventueel met het label 'abstract' akkoord gaan. Ik heb niet echt moeten 'goed kijken' om er een wolken-landschap in te herkennen. Daarom dacht ik dat dit ook voor anderen wel nog steeds duidelijk was... Mea Culpa
                        Niet geschoten is altijd mis!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                          vonden jullie dat het blauw moest eraf zijn van de foto? Ik heb ook getwijfeld, en heb dan uiteindelijk het blauw niet eraf geknipt...
                          Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                          Comment


                          • #14
                            Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                            het blauw eraf en en kwartslag draaien en je hebt een mooi abstractje.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Neen, niet het einde van de wereld...

                              Ik zou echt het blauw intact laten
                              Ondersteboven draaien en dat blauw kan meteen doorgaan voor een waterpartij/voorgrond.

                              Voor mij een hele mooie foto.

                              PaulM

                              Comment

                              Working...
                              X