Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

    Hallo Allemaal,

    Ik ben nog steeds niet door al mijn foto's van Mount Rainier National Park, dus dan maar een paar uit de oude doos.

    Eerst en vooral wil ik jullie laten weten dat deze foto's genomen zijn met mijn oude Sony Mavica FD85 (1.3 megapixels).

    Deze foto's zijn van de zomer van 2005 als wij voor een week naar de Oregon Coast geweest zijn. Oregon is ongeveer een 5-6 uren rijden van ons thuis. De kust is bekend voor zijn prachtige stranden, ruwere oceaan, rots formaties en de pitoreske stadjes. Mist komt er zeer regelmatig voor, maar wij hebben er niet teveel last van gehad! Wij verbleven in het gebied van Cannon Beach en Seaside, Oregon.

    Ik vond dit toch twee vrij mooie foto's die ik graag met jullie wou delen. Vinden jullie deze wat? of ??

    Groetjes uit Vancouver, Canada
    Ann










    Wat info van Sunset Beach & de Oregon Coast voor diegene die het interesseert: Sunset beach is een klein plaatsje gelegen tussen het stadje Seaside en Warrenton in Clatsop County in Oregon, USA. Sunset Beach is gelegen tussen US Route 101, Neacoxie Lake en de Stille (Grote) Oceaan. Dit is 1 van de stranden waar je gewoon met de auto op mag rijden. Het Fort to Sea Trail volgt de route die ooit gebruikt was door Lewis & Clark tijdens hun Expeditie als ze hun weg maakten van Fort Clatsop tot aan de oceaan.

    De Oregon Coast is de kustlijn in de staat Oregon langs de Pacific Ocean (Grote/Stille Oceaan). De kust strekt zich uit over zo’n 583km van de stad Astoria tot aan de grens van de staat California. De Oregon Coast is erg uniek en is publiek land. De wet verbiedt privaat eigenaarschap van enig land langs deze kustlijn.

    De Oregen Coast bestaat uit 3 regios:
    •The North Coast – van aan de grens van Washington bij Astoria tot in Lincoln City.
    •The Central Coast – van Lincoln City tot in de plaats Reedsport.
    •The South Coast – van Reedsport tot aan de grens van de staat California, net ten zuiden van het plaatsje Brookings.

    Er zijn geen grote steden langs de kust, omdat er geen grote havens zijn met toegang tot het binnenland. De grootste plaatsen zijn Coos Bay en North bend meer in het zuiden van Oregon Coast en dit gebied telt zo’n 25,000 mensen. Er is maar 1 snelweg die de kust volledig volgt en dat is U.S. Route 101. De kust is een prachtig stuk kust met prachtige landschappen, ruwe rots formaties die in het midden van het water staan, de vele lichttorens en de prachtige oneindige stranden. Alle plaatsjes langs de kust zijn rustige en pitoreske plaatsjes met een mix van vissers dorpjes, oude resorts en lodges en artiesten colonies. Men leeft hier vooral van het toerisme.

  • #2
    Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

    mooi ann, en dat met een mavica
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

      Twee knappe foto's hoor.
      Hier wordt duidelijk bewezen dat het de fotogra(a)f(e) is die de foto maakt en niet de camera.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

        Voilà, 99% hier fotografeert met dure DSLR's en dit hier is het bewijs ,dat je dat voor 900 pixeltjes hoegenaamd niet nodig hebt.
        Het zijn twee zeer mooie ,sfeervolle foto's.


        ( Sony Mavica,is dat die met zo'n intern klein DVD schijfje?Heb ik ook nog willen kopen vanwege z'n enorme zoombereik )


        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

          compo en sfeertje is prima, maar de opnamen zelf zijn gewoon slecht van kwaliteit.
          denk toch, als dit met een beetje knap toestel/lens was genomen, het resultaat veel mooier en beter was geweest.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            ( Sony Mavica,is dat die met zo'n intern klein DVD schijfje?Heb ik ook nog willen kopen vanwege z'n enorme zoombereik )


            Walter
            Hallo Walter,

            Die Sony Mavica die ik had, had zo goed als geen zoom en was volledig automatisch. Dit model was die met de floppy disk...dus je kan nagaan dat de wereld van digitale fotografie er erg op vooruit gegaan is! Voor de prijs van deze camera in de tijd zou ik nu bijna 1 van de duurste DSLR's kunnen kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              denk toch, als dit met een beetje knap toestel/lens was genomen, het resultaat veel mooier en beter was geweest.
              grt,bouk.
              Hallo bouk,

              Daar twijfel ik niet aan, je kan geen wonderen verwachten van een 1.3 megepixel toestel, maarja ik heb dat ding gehad tot in het najaar van 2006, dus ik moest het er toen mee stellen. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de restultaten toch regelmatig erg mooi waren...enkele van mijn foto's met die camera hebben het gehaald in een paar atlas boeken die hier in Canada in de scholen gebruikt worden (op vrij klein formaat welliswaar), maar I'm happy!

              Groetjes uit een zonnig en warm (28 graden) Vancouver,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                Ik vind het heel mooie plaatjes, en prachtig vastgelegd. De techniek was wat het was natuurlijk.
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                  yess!!! hele mooie plaat!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                    Mooie plaatjes hoor ! Doet mij denken aan de 2 MPix camera die ik meer dan 10 jaar geleden gebruikte. Ja de techniek is er inderdaad sterk op vooruit gegaan
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      compo en sfeertje is prima, maar de opnamen zelf zijn gewoon slecht van kwaliteit.
                      denk toch, als dit met een beetje knap toestel/lens was genomen, het resultaat veel mooier en beter was geweest.
                      grt,bouk.
                      Ik volg Bouk
                      Groetjes Hilde
                      http://hildeg.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                        Prachtig werk Ann !!
                        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                        Comment


                        • #13
                          Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                          Dank voor de reacties!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Twee knappe foto's hoor.
                            Hier wordt duidelijk bewezen dat het de fotogra(a)f(e) is die de foto maakt en niet de camera.
                            Awel, daar ben ik nu eens volledig met akkoord se...weer mooi Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Visser bij zonsondergang aan de Oregon Coast, USA (met 1.3mp camera)

                              Inderdaad... de fotograaf, niet de camera. Verbazend toch wat je met zo'n klein "kodakske" nog kunt doen. Ik was mezelf al aan het verbazen over het weinige verschil tussen een G9 en een 50D qua output, maar dit is nog treffender!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X