Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weeral een juiste objectief keuze hulp gevraagd .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weeral een juiste objectief keuze hulp gevraagd .

    Hallo ,

    Na enkele weken hier geregistreerd te zijn ,en tal van zoekfuncties onderzocht te hebben , toch maar besloten hier mijn vragen los te gooien .

    Allereerst even zeggen dat ik op het punt sta mijn eerste spiegelrefl . aan te kopen .
    Wat betreft merk en body ben ik 99% zeker van keuze , tenzij ik na dit topic helemaal een andere richting ingestuurd word natuurlijk :-)
    (Canon 450D met beide kitlensen)
    Alleen de objectieven hè ...

    Als beginner weet ik bijna zeker dat deze twee objectieven ruimschoots voldoen voor thuis en reisgebruik, maar twijfel aan :

    1) Een objectief voor foto's te maken van het interieur van een wagen om ze erna te gebruiken op een website met een vr-tour zie voorbeeld . Gemaakt met een compact Kodak C663 .

    http://www.autosmarcgielen.be/interi...8-stock397.htm

    Ga ik het redden met een kitlens om dit te verbeteren van kwaliteit en scherpte ?

    2) De telezoom van 55-250 ... zijn er mss betere alternatieven voor sportfotografie zoals voetbal en mountainbike ?

    Liefst wel rekening houdend dat de 70-200 L/2.8 lens die hiervoor volgens enkele topics naar voren wordt geschoven ,voorlopig weg zal vallen wegens budgetaire reden :-)

    Verder zou deze telezoom moeten dienen voor landschappen en dergelijke .

    Kort samengevat had ik dus graag advies voor mijn objectieven voor :

    - Interieurfoto's van wagens .
    - Een objectief voor buitensport .

    Totaalbudget +/-700 euro zonder de body en accesoires

    Alvast bedankt .



    -

  • #2
    Re: Weeral een juiste objectief keuze hulp gevraagd .

    Oorspronkelijk geplaatst door konijn01 Bekijk bericht
    Hallo ,



    (Canon 450D met beide kitlensen)
    Alleen de objectieven hè ...

    Als beginner weet ik bijna zeker dat deze twee objectieven ruimschoots voldoen voor thuis en reisgebruik, maar twijfel aan :

    1) Een objectief voor foto's te maken van het interieur van een wagen om ze erna te gebruiken op een website met een vr-tour zie voorbeeld . Gemaakt met een compact Kodak C663 .


    Ga ik het redden met een kitlens om dit te verbeteren van kwaliteit en scherpte ?

    2) De telezoom van 55-250 ... zijn er mss betere alternatieven voor sportfotografie zoals voetbal en mountainbike ?

    Liefst wel rekening houdend dat de 70-200 L/2.8 lens die hiervoor volgens enkele topics naar voren wordt geschoven ,voorlopig weg zal vallen wegens budgetaire reden :-)

    Verder zou deze telezoom moeten dienen voor landschappen en dergelijke .

    Kort samengevat had ik dus graag advies voor mijn objectieven voor :

    - Interieurfoto's van wagens .
    - Een objectief voor buitensport .

    Totaalbudget +/-700 euro zonder de body en accesoires

    Alvast bedankt .

    -
    1-Met de IS kitlens kan je al aardig wat doen, voorlopig moet je nog de camera onder controle krijgen....., is het zover , dan weet je ook wel wat er dan moet komen.

    2-Voor de buitensport zou ik eens kijken naar een 70-200 F4 L zonder IS, die is 2e hands ruim te vinden voor niet teveel....
    Voor snelle actie heb je geen IS nodig....

    Comment


    • #3
      Re: Weeral een juiste objectief keuze hulp gevraagd .

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      1-Met de IS kitlens kan je al aardig wat doen, voorlopig moet je nog de camera onder controle krijgen....., is het zover , dan weet je ook wel wat er dan moet komen.

      2-Voor de buitensport zou ik eens kijken naar een 70-200 F4 L zonder IS, die is 2e hands ruim te vinden voor niet teveel....
      Voor snelle actie heb je geen IS nodig....
      70 200 F4 L wordt regelmatig aangeboden tweedehands, komt al gauw op 425 tot 450 Euro, wordt snel op geboden. Voor 120 Euro meer heb je een nieuwe (Konijnenberg). Voetbalwedstrijden zijn meestal gewoon overdag en dan moet F4 geen probleem zijn. Wielerwedstrijden zijn vaak 's avonds en dan is wat lichtsterker welkom (Ik gebruik hiervoor een 100mm F2). MTB wedstrijden zijn meestal ook overdag denk ik?
      Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

      Comment


      • #4
        Re: Weeral een juiste objectief keuze hulp gevraagd .

        Oké ...

        Bedankt voor de antwoorden .
        Dan zal het voorlopig deze week ergens de Canon 450D met beide kitlenzen worden .
        We zien wel wat het wordt i.m.d lens voor het sportieve 70-200/2.8 of 4 naargelang ik de camera onder controle ga hebben en er nog iets bestaat als ne kerstman

        Hopelijk bedenkt Canon nog een ander kleurtje voor dat type lens tegen die tijd

        Grtz

        Ondertussen aangekocht met de gadgets van studio 73 Geel ;-)
        Last edited by konijn01; 21 augustus 2009, 17:58.

        Comment

        Working...
        X