Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbal - welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbal - welk objectief?

    Welk objectief is het geschikt voor mooie voetbalplaatjes te schieten?
    -Ik heb een Nikon D90
    -Maximum budget 250 EUR
    My photosite : www.indignephotography.tk

  • #2
    Re: Voetbal - welk objectief?

    Ik denk dat je voor voetbal toch wel liefst minimum een 300mm hebt. En dan ga je met dat budget niet toekomen.

    Comment


    • #3
      Re: Voetbal - welk objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
      Welk objectief is het geschikt voor mooie voetbalplaatjes te schieten?
      -Ik heb een Nikon D90
      -Maximum budget 250 EUR
      hangt er helemaal van af, hoe dicht je op het veld zit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Voetbal - welk objectief?

        En afhankelijk of je foto's wil bij avondwedstrijden (duistere, donkere omstandigheden) of overdag.

        Maar voor sportfotografie in het algemeen moet je kijken naar een lens met snelle autofocus, en meestal lichtsterk f2.8 (maar voor wedstrijden in de volle zon zolas nu heb je eigenlijk genoeg aan een f4.0. Meestal worden hiervoor 70 - 200mm f2.8 lenzen gebruikt, of idd 300mm of 400mm (door de profs). Maar ik vrees met een budget van 250 euro dat je niet echt ver zal komen, ook niet op de 2e handsmarkt.

        Comment


        • #5
          Re: Voetbal - welk objectief?

          Met een budget van 250 euro koop je op een D90 het best een 70-300G lens voor 50 euro tweedehands, dan heb je meer geld op door te sparen!
          De 70-300 AFS is natuurlijk al een heel stukje beter maar die zit boven je budget en de autofocus zal voor voetbal toch te traag zijn.
          Goed bruikbaar voor voetbal zijn de 2.8 70-200 HSM van Sigma, de 80-200 AFS en 70-200 VR en de AFS 300mm en hoger.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X