Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschrikkelijk trage internetverbinding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschrikkelijk trage internetverbinding

    Sinds onze terugkeer uit vakantie afgelopen weekend, ervaren we verschrikkelijk trage internetverbindingen. Het duurt gewoon minuten eer bepaalde pagina's (ook dit forum) laden.
    Wij werken met Mac en hebben Skynet ADSL. De modem is verbonden met een Apple Time Machine, die voor een draadloze verbinding met onze twee Macs (Intel iMac 2,8 GHz en MacBookPro 2,8 GHz) zorgt.
    De software is volledig up-to-date. OSX 10.5.8 en Safari 4.0.3. Eerst dacht ik dat het aan de nieuwe Safari lag, maar Firefox loopt even traag.
    Ik heb een speedtest uitgevoerd en dit zijn mijn resultaten.

    Heeft er iemand commentaar of een suggestie om dit tergend probleem te verhelpen?
    Dank bij voorbaat.
    LesC
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

    Als je één van de Macs met een UTP kabel verbindt (als test), is het dan beter ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

      Goeie suggestie, waarvoor dank. Zal eens op zoek gaan naar zo'n kabeltje, dat wellicht nog in de doos zit. Werk al zolang ik me kan herinneren draadloos.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Goeie suggestie, waarvoor dank. Zal eens op zoek gaan naar zo'n kabeltje, dat wellicht nog in de doos zit. Werk al zolang ik me kan herinneren draadloos.
        Weet dat draadloos NOOIT beter is dan met kabel, maar voor bv. een notebook geeft het natuurlijk een pak comfortwinst.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

          Op dit ogenblik lijkt je verbindin toch circa 4 Mbps te halen.
          Dat is geen topsnelheid, maar moet toch aanvaardbaar zijn om mee te surfen.

          Kan het niet zijn dat je PC's zelf traag zijn door updates, virus scans of iets dergelijks?
          Kijk een naar het gebruik van de processor (In Windows het taakbeheer, maar ik zou niet weten of dit ook bestaat in de Macwereld).

          Ik heb dit probleem ook ooit gehad met een laptop, en deze werd een stuk sneller na het uitblazen van de ventilator. Blijkbaar liep de processor steeds warm, waardoor de processorsnelheid gewoon verlaagd werd. Laptop stond meestal heel warm en ventilator was continu aan het blazen...

          Comment


          • #6
            Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

            Dank voor je reacties. Hoewel het klopt dat draadloos nooit sneller is dan met kabel, is het vooral omwille van het comfort (mobiliteit) dat we voor een draadloos netwerk geopteerd hebben. Heeft ons nooit de problemen gegeven die we nu ondervinden.
            Wat betreft de snelheid: ook op een Brits Mac-forum zegt men dat de snelheid (3,91 Mbps) vrij normaal te noemen is. Het is gek, maar het lijkt te fluctueren. Momenteel weinig tot geen vertragingen, terwijl er een halfuur geleden niet eens te surfen viel.
            Wij hebben contact opgenomen met de TD van Belgacom, maar wachten nu tot ze terugbellen.

            Gebruik van de processor kan ik bij de Macs via de widget iStat Pro aflezen (zie illustratie beneden), en is tevens terug te vinden in Activity Monitor. Alles ziet er vrij normaal uit zou ik zeggen...

            En met virussen heeft de Mac gelukkig (nog?) geen problemen...

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

              Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem (ook met skynet) en niet op een draadloos systeem. Ik heb wel de indruk dat het is sinds er vorige week een aantal "updates" geinstalleerd werden. (Iets met de firewall?)

              Comment


              • #8
                Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                Ik heb ook het probleem dat ik steeds moet refreshen. Soms duurt het minutenlang voordat een pagina geladen is. En als ik het een keer of twee refresh dan gaat het ineens wel normaal laden. Dit is echt ergerlijk en ik word er bijna gek van.

                Comment


                • #9
                  Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                  Ik heb het ook. Ik werk ook met Mac, en soms wil een pagina gewoon niet laden. Het helpt om opnieuw te proberen van zodra ik merk dat de pagina niet direct wil doorkomen. Ik vreesde dat het aan mijn modem lag, maar nu ik dit topic lees kan ik het op Belgacom steken. (ADSL Go, niet draadloos)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                    Tja, en ik werk niet met Mac (spijtig genoeg misschien) dus het ligt niet aan onze hardware. We zullen allemaal eens kontakt moeten opnemen met onze provider.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                      Belgacom was ervan overtuigd dat het niet aan hen lag, dat vertelde toch de technicus die ons opbelde. Omdat wij een draadloos netwerk hebben, heb ik het kanaal van de Time Capsule via Airport Configuratie Assistent veranderd, eerst van 1 naar 6, later (na een tip van een Britse Mac-ker) naar 12 en ik geloof dat er beterschap is. Hout vasthouden maar?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                        Bij mij is het vandaag veel beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                          Bij ons vandaag ook geen problemen meer (ook Skynet ADSL Go, maar dan met draadloos netwerk). Ik vraag me toch af of de vertragingen bij de provider lagen, dan wel aan ons intern netwerk.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                            Er is schijnbaar vanalles aan de hand op het Inet .. ??? Ik heb voor bepaalde sites niets anders dan instabiliteiten (sinds zondag) Ik krijg plots twee virusmeldingen (virus first spotted 16/08/09!) ondanks een sterke beveiliging .. subsequente AV/AS scans leveren niets op ... Yahoo is kompleet instabiel en 99% van de tijd uit de lucht met een error 999 ? Is de laatste FireFox update knudde? geen idee maar 't is bijzonder lastig sinds zondag avond .. en IE8 en Chrome hebben dezelfde "ziekte" .. is het toch Belgacow dat vierkant draait ?
                            Iemand die meer weet? (het "virus" is Win32.Induc.a mocht het iemand interesseren)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              ..... Wat betreft de snelheid: ook op een Brits Mac-forum zegt men dat de snelheid (3,91 Mbps) vrij normaal te noemen is.....
                              Als ik met mijn Engelse collega's praat, dan ben ik altijd gelukkig met mijn Telenet lijn. Praat ik met de Zweden dan word ik meestal een beetje depri
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment

                              Working...
                              X