Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

    Ik ben van een bigma naar een Sigma 150-500 lens gegaan.
    Nu ben ik niet echt tevreden met deze lens maar misschien doe ik wel iets totaal verkeerds. Via de link kom je op 2 foto's, de JPG en de Nikon NEF file.

    De foto is genomen met redelijk veel zon vanop een statief met OS uitgeschakeld met de Nikon D300. De exif informatie zit nog in de foto en de NEF zal ook al veel verklaren.

    Is dit het beste dat dit objectief zou moeten kunnen of zien jullie toch ergens iets wat ik verkeerd doe? Dit soort foto's met naar mijn gevoel te weinig detail had ik niet bij de 50-500.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

    ziet er aanvaardbaar uit voor de lens.

    door de felle zon op't middaguur (14u30 volgens exif) heb je het ook nie makkelijk gemaakt voor uzelf.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

      Bedankt voor het snelle antwoord. Je moet er 4 uur afdoen om de lokale tijd te hebben wanneer de foto is getrokken maar er was de nodige portie zon. Ik weet dat het verre van ideaal is maar toch, ik blijf het gevoel houden dat de 50-500 toch in een klasse hoger speelt maar kost dan ook een goeie €200 meer en had toch graag wat meer detail gezien. Blijven proberen dus.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

        Het detail laat inderdaad wel redelijk te wensen over. Misschien ook volgende keer enkelveld AF gebruiken op het oog? Maar volgens de online testen die ik lees, is dit gemis aan scherpte echter volledig normaal voor dit objectief. De prijs van de originele Bigma met EX badge is nog steeds een stuk hoger, terwijl die naar mijn normen ook al redelijk soft is. Sigma heeft duidelijk bespaard op de nieuwe OS versies wat je ook ziet aan de grafiek van de 120-400 OS (zeker met de sliders spelen richting 400mm) http://www.slrgear.com/reviews/zprod...os/tloader.htm

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150-500 probleem? Expert oog gevraagd

          De lens tekent sowieso vrij zacht, maar de scherpte ligt ongeveer op de poten, niet op het oog. Je kunt dus wel degelijk kwaliteit winnen door het scherpstelpunt zelf te kiezen, even ervan uitgaande dat de lens geen last heeft van een lichte back-focus, wat ook nog goed zou kunnen.
          Daarnaast vraagt de D300 met 12mp op DX formaat natuurlijk meer resolutie dan een FX toestel.
          Naar mijn idee is een Bigma inderdaad net ietsje scherper, maar voor 12mp op DX formaat EN scherpe foto's komt volgens mij helaas iets meer kijken dan een Sigma lens van 800 euro.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X