Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelafstand met teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstelafstand met teleconverter

    Hallo beste Digi's
    Wanneer ik een macrolens 150 mm gebruik is mijn minimum scherpstelafstand 38 cm. Nu is mijn vraag hoeveel cm ik win door een X 1.4 converter te gebruiken ? Is hier een vaste regel voor om dit te berekenen voor alle lenzen?
    Fijne dag nog
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Scherpstelafstand met teleconverter

    Die blijft identiek! Als je macrolens op 38cm 1:1 vergroting oplevert zal die met teleconverter op 38cm 1,4:1 vergroting geven.
    www.flickr.com/nertog/sets

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstelafstand met teleconverter

      Zoals nertog al zegt uw minimumfocusafstand blijft hetzelfde. Door de grotere vergroting zal je echter wel verder van je object kunnen afblijven als zonder de teleconverter om hetzelfde beeld te maken.

      Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstelafstand met teleconverter

        Een andere oplossing is een tussenring: die is veel goedkoper, alleen kom je dichter op je onderwerp.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstelafstand met teleconverter

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Een andere oplossing is een tussenring: die is veel goedkoper, alleen kom je dichter op je onderwerp.
          is bij schuwe beestjes niet altijd een voordeel he... langs de andere kant zit er in een tussenring geen glas dus normaal gezien heb je minder/geen scherpteverlies...

          zulke discussies zijn hier al veel gevoerd via de zoekfunctie ga je ongetwijfeld een pak slimmer worden...

          maar bij je extender ga je inderdaad dezelfde minimum scherpstelafstand houden maar meer vergroting op die afstand...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment

          Working...
          X