Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

    Wie heeft ervaring met dit objectief, zag een aangeboden op Marktplaats. Misschien een goed (lichtsterker) alternatief voor de EF 17 40L F4? Is zeer weinig over te vinden op het internet.
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

    Met een Tamron 17-50 2.8 weet je wat je krijgt en die is ook veel 2de hands te vinden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

      Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
      Wie heeft ervaring met dit objectief, zag een aangeboden op Marktplaats. Misschien een goed (lichtsterker) alternatief voor de EF 17 40L F4? Is zeer weinig over te vinden op het internet.
      Ik heb nog niet zo lang gelden veel opgezocht over dit objectief en ben uiteindelijk voor de tamron 17-50mm 2.8 gegaan.

      De algemene trend is dat men niet tevreden is over dit objectief. De klachten zijn de volgende: gebrek aan scherpte op 2.8, zou pas goed scherp zijn vanaf 5.6. CA op 2.8 vooral tussen 16-25mm vanaf 25mm is er progressief verbetering naar het einde toe.

      Uit de tests moet je toch wel het volgende voorbeeld gezien hebben (2.8 op 16mm), zie link: LINK.

      Ik weet niet voor hoeveel het objectief te koop staat maar als ik nieuwprijs bekijk dan kost de tokina bij konijn: 558,23euro.

      De tamron 17-55mm die men algemeen als een top performer beschouwd kost nieuw maar: 354,87euro.

      Kans is dat je de tamron nieuw voor beterkoop kunt kopen dan de tokina tweedehands. Mijn keuze was in ieder geval vlug gemaakt!
      Last edited by Kiuma; 15 augustus 2009, 17:32.
      NicoSansen.com - FLICKR

      Comment


      • #4
        Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

        Deze Tokina staat voor 350 Euro te koop op marktplaats. Wanneer hij niet bruikbaar is op 2.8 dan is het niet een goeie keus voor mij. Uiteraard zal elke 2.8 zoomlens vol open niet de beste scherpte tonen maar kan wel acceptabel zijn.

        Ben je tevreden over de tamron?
        Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

        Comment


        • #5
          Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

          Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
          Ben je tevreden over de tamron?
          Voor zijn prijs zeer zeker... . Lees de volgende review eens, de tamron vergeleken met een gelijkaardige Canon en Sigma.

          Review
          NicoSansen.com - FLICKR

          Comment


          • #6
            Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

            Veel positiefs over de Tamron. Misschien 1 minpuntje. Je kunt geen circulair polarisatiefilter gebruiken vanwege het draaiende voorste lensdeel, klopt dat?
            Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

            Comment


            • #7
              Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

              Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
              ..... Je kunt geen circulair polarisatiefilter gebruiken vanwege het draaiende voorste lensdeel, klopt dat?
              Dit komt van Photozone
              Thanks to internal focusing the front element does not rotate so using a polarizer remains easily possible.
              dus het gebruik van een polafilter is wel degelijk mogelijk.

              Comment


              • #8
                Re: Tokina AT-X Pro 16-50 mm F2.8 DX

                Als men er €350 voor vraagt zou ik voor een nieuwe Tamron gaan die ook maar ongeveer zoveel kost.
                Ik heb voor mijn D700 een Tamron 28-75 f2.8 gekocht en ben daar zeer tevreden over.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment

                Working...
                X