Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sleutel (skikoffer) afgebroken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sleutel (skikoffer) afgebroken

    Zo'n skikoffer kan inderdaad ook 's zomers gebruikt worden.

    Bij een verkeerde handeling bij het verslepen van die bak door een deur, is het sleuteltje afgebroken.
    Dat zou zo erg nog niet zijn als er niet een deel in het slot was blijven steken, en we vinden geen middel om dat stuk er uit te krijgen.

    Ik had al gedacht aan een zeer sterke magneet, maar ik weet zo niet of dat mogelijk is.
    En het gaat natuurlijk niet om een slot van een deur, dat 'uitgeboord' kan worden of zo.

    Heeft iemand ervaring, is iemand (m/v) handig, kent iemand iemand die de oplossing weet?

    Peter

  • #2
    Re: Sleutel (skikoffer) afgebroken

    Even gegoogled en vond twee topics met een afgebroken sleutel en enkele oplossingen. Niet zeker of deze werken, maar misschien heb je er iets aan.

    Heeft iemand een handigheidje om het afgebroken deel van een cilindersleutel uit het slot te krijgen. Ik heb reservesleutels, maar het afgebroken deel zit nog in het slot en zit net te diep om met een tang of zo te pakken. Uitboren doe ik liever niet omdat ik alle sloten gelijksluitend heb.




    PS... Ik ben niet verantwoordelijk voor de rest van de inhoud van die forums, ken ze van toeten nog blazen

    Comment


    • #3
      Re: Sleutel (skikoffer) afgebroken

      Secondelijm
      Soldeerbout, vraagt oefening.

      Die valies onderste boven hangen en een goed schudden en/of uitpeuteren zodat die er uit valt. (naar beneden).

      Magneet???? Vele sleutels zijn gemaakt met een metaallegering, zonder ijzer er bij.
      Magneten trekken alleen ijzer aan......

      Groetjes
      SKitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Sleutel (skikoffer) afgebroken

        slot uitboren en nieuw slot erin

        Comment


        • #5
          Re: Sleutel (skikoffer) afgebroken

          Secondenlijm en proberen het er zo uit te krijgen ... met wat geluk.
          Slot uitboren zal meestal geen probleem zijn maar er nadien een ander in krijgen is iets anders.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment

          Working...
          X