Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterspiegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterspiegeling


  • #2
    Re: Waterspiegeling

    Hmmm, waarom zet je het bootje er niet helemaal ? Zo afgesneden en in in het hoekje geperst staat het maar zielig.
    Ook het licht is niet bijzonder spannend. Hetzelfde beeld (maar met het bootje volledig in beeld) in de vroege morgen met wat nevel over het water en wat aarzelend laag zonlicht zal een ander beeld opleveren...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Waterspiegeling

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Hmmm, waarom zet je het bootje er niet helemaal ? Zo afgesneden en in in het hoekje geperst staat het maar zielig.
      Ook het licht is niet bijzonder spannend. Hetzelfde beeld (maar met het bootje volledig in beeld) in de vroege morgen met wat nevel over het water en wat aarzelend laag zonlicht zal een ander beeld opleveren...
      Greetz, Kariboe
      Dat bootje heb ik afgesneden omdat daar een boom stond en dan stond alleen die boomstam erop en oogde ook niet mooi dacht met wat ik daar terplaatse zag , dat de beste compo was , en kwa belichting , rechts achter is het beetje donker maar het bootje en het water is wel goed belicht volgens mij , je kon bv die bomen selectief wel oplichten maar niet het hele plaatje , je moet ook rekening houden met de lucht die dan al vlug te bleek word, je weet misschien ook al wel dat ik van contrast houd he

      hier eens ongecropte versie
      Last edited by koen1950; 15 augustus 2009, 07:52.

      Comment


      • #4
        Re: Waterspiegeling

        mooi plekkie maar niet mooi vastgelegd Koen.
        takjes linkerbovenhoek.
        rechts te donker.
        lucht te licht.
        storend bootje.
        mijn optie:
        bootje er helemaal af croppen en de takjes linksboven wegwerken en mede dat iets links op de horizon.
        rechts de bomen wat oplichten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Waterspiegeling

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          mooi plekkie maar niet mooi vastgelegd Koen.
          takjes linkerbovenhoek.
          rechts te donker.
          lucht te licht.
          storend bootje.
          mijn optie:
          bootje er helemaal af croppen en de takjes linksboven wegwerken en mede dat iets links op de horizon.
          rechts de bomen wat oplichten.
          grt,bouk.
          bootje eraf dan schiet er niet veel meer over van de foto , allez denk ik he, bomen en water

          Comment


          • #6
            Re: Waterspiegeling

            dan vind ik de ongecropte versie toch beter Koen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Waterspiegeling

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dan vind ik de ongecropte versie toch beter Koen.
              grt,bouk.
              dank u bouk , dan stoort de boom toch niet

              Comment


              • #8
                Re: Waterspiegeling

                Maar Koen toch, waarom had je die boom nu weggesneden ? Je ongecropte versie kijkt veel aangenamer, is veel leuker om naar te kijken !
                De compositie en de beelduitsnede zijn veel sterker dan bij je crop

                Die boom links, de blaadjes linksboven en rechtsboven en het gras onderaan (dat nu door de boom verbonden is met de rest van het beeld) zorgen voor een natuurlijk kader, een doorkijkje als het ware. Landschappen - in werkelijkheid weids en ongecropt - worden voor een foto graag begrensd door een natuurlijk kader.
                In je eerste versie wordt de boot zonder reden lelijk afgesneden ! Bij je ongecropte versie is de boot ook vreemd afgesneden, maar ditmaal is daar een reden voor te zien : hij ligt namelijk achter een boom. Dat kijkt prettiger !

                En ja, de belichting is (ongeveer) het beste wat je uit je toestel kon schudden. Alles staat behoorlijk op de plaat (op de donkere vlek en een paar uitgebrande wolken na).
                Maar het licht (en de schoonheid van 'landscapes' wordt voor 1/3 bepaald door het licht) is niet het boeiendste licht dat er op onze aarde te zien is.
                Maar nogmaals, je ongecropte versie is wat mij betreft een volwaardige landschapsfoto
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Waterspiegeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  dank u bouk , dan stoort de boom toch niet
                  zeker niet, zie het als een natuurlijk kader.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterspiegeling

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zeker niet, zie het als een natuurlijk kader.
                    grt,bouk.
                    Weer iets bijgeleerd , zal me bijblijven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterspiegeling

                      zou zelfs ietsje croppen rechts, zodanig dat de boot en het huisje hier meer centraal staan.
                      De boot die naar het huisje wil. en links die aangemeerde bootjes wegshoppen.

                      Comment

                      Working...
                      X