Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flatscreen vervorming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flatscreen vervorming

    Sinds een maand of 6 heb ik een flatscreen in huis, een 80cm Full HD van Philips.

    Sinds een tijdje valt me op dat bij het afspelen van DVD's, er vervorming optreedt. Als een gezicht een tijdje stil staat in beeld en daarna langzaam beweegt, dan is het alsof een deel van het gezicht beweegt, en de rest nog even stil staat. Met sneller bewegende beelden zie je dit niet. De DVD is met een Scart kabel aangesloten.

    Komisch is dat als ik gewoon naar TV kijk via de kabel (analoog), ik dit effect niet zie.

    Onlangs heb ik hetzelfde gezien op een Sony Flatscreen, en ook daar enkel bij het afspelen van een DVD. Dus echt aan Philips ligt het niet.

    Iemand bekend met dit effect? Heb ik één of andere instelling verkeerd staan?

  • #2
    Re: Flatscreen vervorming

    Tommie1,

    Scart is wel de minst goede oplossing om beeldinformatie over te brengen.
    Thuis uitgetest > slecht beeld dus.
    Een goede oplossing is HDMI-kabel en dan nog van een goede kwaliteit.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Flatscreen vervorming

      Dit misschien even lezen? : http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=4296485

      Dure kabels zijn voor niks nodig als je minder dan 5 meter moet overbruggen . . . thuis heb ik ook een kabel van 110€ en eentje van 9€ . . . afstand te overbruggen is amper 1.5 m . . . ik zweer je dat je absoluut geen verschil ziet qua beeldkwaliteit.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Flatscreen vervorming

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Een goede oplossing is HDMI-kabel en dan nog van een goede kwaliteit.
        Als die werkt

        Bij ons krijgen we de DVD-speler niet in gang met hdmi Kent iemand dit fenomeen. Verkoper sprak dat het aan DVD-speler kon liggen. Is er eentje van de Lidl, maar mijns inziens zou dat toch moeten werken. We gaan eens op zoek gaan naar nog iemand met flatscreen om uit te testen.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Flatscreen vervorming

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Dit misschien even lezen? : http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=4296485

          Dure kabels zijn voor niks nodig als je minder dan 5 meter moet overbruggen . . . thuis heb ik ook een kabel van 110€ en eentje van 9€ . . . afstand te overbruggen is amper 1.5 m . . . ik zweer je dat je absoluut geen verschil ziet qua beeldkwaliteit.
          Gaat wel over HDMI-kabel Francis en niet over scart-kabels.

          Vind het artikel wel goed hoor.
          Plus wie gaat nog analoog kijken als je digitaal in huis hebt....
          En ik ben eigenlijk content dat dit soort mythe is opgekuist
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Flatscreen vervorming

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Als die werkt

            Bij ons krijgen we de DVD-speler niet in gang met hdmi Kent iemand dit fenomeen. Verkoper sprak dat het aan DVD-speler kon liggen. Is er eentje van de Lidl, maar mijns inziens zou dat toch moeten werken. We gaan eens op zoek gaan naar nog iemand met flatscreen om uit te testen.
            Kijk eerst maar eens of de tv juist is ingesteld om die dvd (het signaal) te ontvangen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Flatscreen vervorming

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Gaat wel over HDMI-kabel Francis en niet over scart-kabels.

              Vind het artikel wel goed hoor.
              Plus wie gaat nog analoog kijken als je digitaal in huis hebt....
              En ik ben eigenlijk content dat dit soort mythe is opgekuist
              Theo, natuurlijk gaat het over een HDMI kabel, daar heb jij het toch ook over . . . het moet wel een goede zijn zeg je . . .daaruit leid ik ( misschien verkeerdelijk ) af dat je een dure bedoelde . . .vandaar dus mijn verwijzing naar dat artikel.. . . Een misverstandje dus denk ik . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Flatscreen vervorming

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Theo, natuurlijk gaat het over een HDMI kabel, daar heb jij het toch ook over . . . het moet wel een goede zijn zeg je . . .daaruit leid ik ( misschien verkeerdelijk ) af dat je een dure bedoelde . . .vandaar dus mijn verwijzing naar dat artikel.. . . Een misverstandje dus denk ik . . .
                Ja, sorry.
                Maar dan toch liever HDMI dan een scartverbinding.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Flatscreen vervorming

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Tommie1,

                  Scart is wel de minst goede oplossing om beeldinformatie over te brengen.
                  Thuis uitgetest > slecht beeld dus.
                  Een goede oplossing is HDMI-kabel en dan nog van een goede kwaliteit.
                  Hebben ze U weer wat verkocht. Je ziet dat het niet altijd nodig is om duur te kopen bij korte afstanden.
                  Last edited by Fabbe; 15 augustus 2009, 09:55.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flatscreen vervorming

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Als die werkt

                    Bij ons krijgen we de DVD-speler niet in gang met hdmi Kent iemand dit fenomeen. Verkoper sprak dat het aan DVD-speler kon liggen. Is er eentje van de Lidl, maar mijns inziens zou dat toch moeten werken. We gaan eens op zoek gaan naar nog iemand met flatscreen om uit te testen.

                    Welk type is het van de LIDL .. We hebben er hier ook eentje en dat werkt perfect via hdmi. Wel wat instellingen moeten doen zie manual.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flatscreen vervorming

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Hebben ze U weer wat verkocht. Je ziet dat het niet altijd nodig is om duur te kopen bij korte afstanden.
                      Ik vind dat je de laatste tijd een eigenaardige manier hebt om mij aan te spreken

                      En om op jouw vraag te antwoorden: neen dus.
                      Het verband tussen een kwaliteitskabel en zijn lengte is me nu wel duidelijker geworden
                      via het artikel waarop Francis wees.

                      Ik geef je de pap in de mond: ik moet toegeven dat ik wellicht teveel met antennekabels in mijn hoofd rondliep de laatste dagen

                      Mijn stelling blijft echter
                      Scart is niet goed....of is niet de beste oplossing.
                      HDMI is dat wel en samen met Tommie1 moeten we misschien opgelucht zijn dat
                      we kunnen geholpen zijn met een kabel van 4 euro
                      Scart heeft wel het voordeel dat het tv-beeld automatisch wordt aangepast.

                      Nu, ik koop me ook geen Mercedes van 100.000 euro waar ik olie inkap van 20 cent per liter.

                      Het is ook voor mij toch, de eerste keer dat ik zoiets lees over HDMI-kabels.
                      Dat het dus niks uitmaakt qua kwaliteit als je evenwel de lengte in de gaten houdt.
                      Het is zoals men zegt dat andere toestellen zoals dvd-spelers en digiboxen enz.
                      steeds vlak bij de tv staan waardoor lange kabels niet nodig zijn.

                      En het verbaast mij ook dat mensen die het kunnen weten, die ervaring hebben enz.,
                      en ik bedoel dus niet de verkopers in winkels, plots van "bijna-experts" tot leken
                      worden gedwongen
                      Trouwens de meesten beweerden steeds het tegenovergestelde van hetgeen dit artikel
                      beweert....
                      Zo zie je maar weer dat je oordeelt naargelang de informatie die je hebt.
                      Last edited by theokus; 15 augustus 2009, 16:01.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flatscreen vervorming

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Scart is niet goed....of is niet de beste oplossing.
                        .
                        Hier geef ik je volmondig gelijk hoor, iemand die daar aan twijfelt is echt niet goed op de hoogte . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flatscreen vervorming

                          Volgens mij kan de scart niet de oorzaak zijn van deze naijlende spookbeelden. Ik zou eerder gaan denken dat het je DVD speler zelf is
                          Zeggen dat SCART slecht is, is larie. SCART werkt analoog en HDMI werkt digitaal . Een SCART van 2m gaat een onzichtbaar verlies geven op je PAL-signaal en
                          is perfect voor zijn doel. Als je HD wilt kijken moet je natuurlijk via HDMI gaan.
                          Last edited by Wim Meeus; 15 augustus 2009, 17:54.

                          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                          http://wim-meeus.blogspot.com/
                          https://1x.com/wimmeeus/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flatscreen vervorming

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
                            Volgens mij kan de scart niet de oorzaak zijn van deze naijlende spookbeelden. Ik zou eerder gaan denken dat het je DVD speler zelf is
                            Zeggen dat SCART slecht is, is larie. SCART werkt analoog en HDMI werkt digitaal . Een SCART van 2m gaat een onzichtbaar verlies geven op je PAL-signaal en
                            is perfect voor zijn doel. Als je HD wilt kijken moet je natuurlijk via HDMI gaan.
                            Ben ik het mee eens Wim.
                            Maar je koopt toch geen full HD Philips om ganse dagen analoog tv te kijken niet?

                            Wat weten we verder wat Tommi1 in huis heeft?
                            Niet veel hee
                            Of wat hij met zijn apparatuur allemaal "uitspookt".
                            (wil geen kwaad spreken hoor)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flatscreen vervorming

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ben ik het mee eens Wim.
                              Maar je koopt toch geen full HD Philips om ganse dagen analoog tv te kijken niet?
                              Ik zou ze de kost niet willen geven hoeveel mensen er een full HD-tv wordt aangesmeerd terwijl ze in 100% van de gevallen naar gewone PAL ( en dan dikwijls 3/4) gaan kijken.

                              https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                              http://wim-meeus.blogspot.com/
                              https://1x.com/wimmeeus/

                              Comment

                              Working...
                              X