Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IT/draadloos verbinding vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IT/draadloos verbinding vraagje

    Momenteel gebruik ik voor twee pc's een eenvoudige (10/100 ethernet) conceptronic router met kabels boven in het bureau.
    Nu had ik graag een laptop aangeschaft om beneden te werken.
    De vraag: bestaat de mogelijkheid om een wireless connectie te maken via de bestaande router (die nog twee aansluitingen over heeft)?

    mvg
    Gert
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

  • #2
    Re: IT/draadloos verbinding vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
    Momenteel gebruik ik voor twee pc's een eenvoudige (10/100 ethernet) conceptronic router met kabels boven in het bureau.
    Nu had ik graag een laptop aangeschaft om beneden te werken.
    De vraag: bestaat de mogelijkheid om een wireless connectie te maken via de bestaande router (die nog twee aansluitingen over heeft)?

    mvg
    Gert
    zo werken wij hier ook, tot achterin de tuin met lappie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: IT/draadloos verbinding vraagje

      Als die router ook Wireless ondersteunt: JA

      Indien neen, dan moet je je een WAP (Wireless Access Point) aanschaffen die je kan aansluiten op 1 van de poorten die nog vrij zijn op je router/switch.

      Wel opletten , want het kan zijn dat je slechte ontvangst hebt (kan voorvallen, is niet per definitie zo). Hangt er vanaf hoever je WAP staat en/of wat voor materiaal de signalen doormoeten (gewapend beton vs plancher geeft en groot verschil )

      Ik gebruik altijd materiaal van Linksys (in dit geval de WAP54G maar er zijn modernere modellen te vinden)

      Als je toch slechte ontvangst moest hebben, kan je de ingebouwde antenne van de laptop nog altijd links laten liggen en een antenne van hetzelfde merk aanschaffen met Range Booster
      -=_-__________________________________________________ __-_=-
      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
      -=_-__________________________________________________ __-_=-

      Comment


      • #4
        Re: IT/draadloos verbinding vraagje

        ok, merci.

        dan zal ik mij zo'n WAP bij moeten aanschaffen.
        de signalen moeten dan door de gewapende betonwelfsels.
        Ik wou deze middag ff binnenspringen bij de pc winkel hier in het dorp voor deze vraag maar hij is in nog congé. Voor de laptop zelf twijfel ik nog tussen een model dat zij verkopen (acer, sony, fujudinges,..) of een dell (momenteel een studio17 in aanbieding).

        hopelijk steekt hier nu geen appelaar de kop op voor weer een verhitte discussie
        Niet in mijn topic!
        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

        Comment


        • #5
          Re: IT/draadloos verbinding vraagje

          voor dezelfde prijs heb je een router met wifi ingebouwd, dan heb je maar 1 apparaat staan dat je moet configureren en minder stroomverbruik...

          less clutter / less cables / less power
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: IT/draadloos verbinding vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            voor dezelfde prijs heb je een router met wifi ingebouwd, dan heb je maar 1 apparaat staan dat je moet configureren en minder stroomverbruik...

            less clutter / less cables / less power
            dat mag ook voor mij.
            echter, momenteel werken mijn twee 'bejaarde' pc's (waarvan één voor de kids). Misschien zijn ze niet compatibel met een moderne router met wifi ingebouwd. Als ik zo'n wap (ik had er nog nooit van gehoord vandaar de vraag of zoiets bestond) kan gebruiken, dan kan de huidige router blijven staan.
            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

            Comment


            • #7
              Re: IT/draadloos verbinding vraagje

              Je koopt een router met ingebouwde 4port switch en je steekt daar uw antieke's pc op. Als je dan toch een nieuwe laptop koopt die hebben meestal al een G netwerk/wifi ingebouwd koop dan een router met 1000mbit/ switch. Zo ben je modern voor de komende jaren.
              Routers zijn steeds compatibel.

              Comment


              • #8
                Re: IT/draadloos verbinding vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                Misschien zijn ze niet compatibel met een moderne router met wifi ingebouwd.
                Dat zal geen enkel probleem geven hoor. Trouwens, het is best indien je een access point zou bijplaatsen, eentje van Conceptronic te nemen.
                Ik heb hier een tijdje zitten aanmodderen met een router US Robotics en daarachter een AP van Linksys. Om de haverklap stond heel die boel "paraplu". Ineens een wireless router van Linksys in de plaats gezet en nooit nog problemen gehad.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: IT/draadloos verbinding vraagje

                  heb een nieuwe modem/router geplaatst en alles werkt dus. (tp-link: w8910g)
                  bedankt voor de info.
                  "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                  Comment

                  Working...
                  X