Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Molen(tje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Molen(tje)

    2 maal dezelfde molen, vind ze zelf beide mooi, maar welke heeft jullie voorkeur en eventueel waarom?
    grt,bouk.

    1.


    2.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Molen(tje)

    De eerste is zeer mooi, de tweede is wat te donker naar mijn mening.

    En dat molentje (bij de tweede dus) had beter niet voor de wolken gestaan dan, maar rechts waar er geen wolken staan.

    Comment


    • #3
      Re: Molen(tje)

      Ik verkies de eerste hoor!
      Lily
      -- visit: www.photographic-memories.be

      Comment


      • #4
        Re: Molen(tje)

        Duidelijke voorkeur voor de eerste.
        Bij de 2e vind ik de molen en het gras te donker.
        Bovendien is de molen minder goed herkenbaar; en wijst niet naar het beeld zelf.
        Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

        Comment


        • #5
          Re: Molen(tje)

          Het blauwe van de lucht in foto twee in foto 1 zou de plaat afgemaakt hebben..Nu vind ik het te fel.
          De compo is echter de betere want je molentje op de tweede valt een beetje uit het oog door de wolken.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Molen(tje)

            in tweede zit wel meer diepte ... maar molen (ook molen t.o.v. wolken) staat er beter op in eerste. Combinatie van 2 maken dus.
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

            Comment


            • #7
              Re: Molen(tje)

              De compositie van de 2de vind ik hier beter, het weggetje bijgenomen en mooie diepte in je foto!! Ook de lucht is hier mooier, maar de molen stond dan beter aan de re kant,kon je die niet verplaatsen???? Ook het huis die mooi belicht is in de verte vraagt aandacht!! Alleen jammer dat het gras en de molen wat aan de donkere kant zijn!!
              Ik blijf bij de 2de!!
              Gr Tantine
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Molen(tje)

                De tweede vind ik de beste qua compo alhoewel, ik zou de voorgrond en het molentje wat ophelderen en dan is die af.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Molen(tje)

                  De eerste !

                  Bij de eerste gaat het om het molentje, bij de tweede draait de foto meer rond de wolken waar het molentje dan de spelbreker is. Is dit een goede uitleg?
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Molen(tje)

                    Voor mij de eerst in foto 2 stoord de molen door de rare vorm

                    Groeten

                    Joeri
                    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Molen(tje)

                      Vind nr1 nogal vlak (typisch Nederland hé) maar verkies nr2 omdat er veel meer dynamiek inzit en de diagonale weg, samen met wolken en pijl ons oog het beeld laat inlopen.
                      Verdorie Bouk ik ben werkelijk jaloers op die wijdse en weidse blikken die jij daar vanuit je luie stoel (figuurlijk) kan bewonderen. Jij bent beslist een bevoordeeld man.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Molen(tje)

                        de eerste, omdat het molentje rechts staat
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Molen(tje)

                          bouk, ik moet je feliciteren met de eerste opname!!
                          Schitterend, ik wist het dat je in je had om ook andere dingen dan wolken op foto te zetten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Molen(tje)

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Het blauwe van de lucht in foto twee in foto 1 zou de plaat afgemaakt hebben..Nu vind ik het te fel.
                            De compo is echter de betere want je molentje op de tweede valt een beetje uit het oog door de wolken.
                            Ik volg , eveneens is de tweede way to dark , volgende keer beter opletten
                            Beetje ruis onderdrukken in de lucht is een tip

                            xiebu
                            "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                            *BD1033BE*

                            Comment


                            • #15
                              Re: Molen(tje)

                              Doe mij maar de tweede. Beste compo voor mij en ik heb graag mooi weer met een beetje dreiging.
                              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                              Comment

                              Working...
                              X