Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro - welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro - welke lens?

    aangezien macrofotografie mij steeds meer en meer aanspreekt heb ik besloten mezelf een macro lens aan te schaffen. Daar budget ook een bepalende factor is (2 kinderen, volop aan het bouwen, .....) is mijn uiteindelijke keuze gevallen op 2 lenzen. Aangezien ik met macro nog geen enkele ervaring heb, weet ik dus niet welke de beste zal zijn.
    Het gaat over de Sigma 105mm of de tamron 90mm.

    DEZE of DEZE

    Ik weet niet of een polaristaiefilter een must is, maar ik heb er een van 55 mm, dewelke dus op de tamron zou passen.

    Alle verklarende hulp is meer dan welkom.

    grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

  • #2
    Re: Macro - welke lens?

    Volgens kenners van macrofotografie is de Sigma macro zeker zo goed, of zelfs beter, dan de Canon of Nikon lenzen. Als je moet kiezen tussen Sigma en Tamron zou ik niet twijfelen en zeker voor de sigma gaan (eventueel voor de 150 mm). Succes met je keuze.
    JaP
    Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
    Mvg, Jacky P.

    Comment


    • #3
      Re: Macro - welke lens?

      Die sigma is een hele goede macro lens. En een polarisatie filter is handig, maar echt geen must in mijn ogen.

      Comment


      • #4
        Re: Macro - welke lens?

        ik heb zelf nu ook al enige weken de sigma in mn bezit en ben er ook errug tevreden over, maar heb geen ervaring met tamron dus daar kan ik niet over oordelen,,

        gebruik ook de zoek functie daaruit heb ik ook mijn keuze kunnen maken welke macrolens ik wilde

        Good Luck!!!
        Nikon D60 - nikon af-s 18-105 VR, sigma 105 macro, nikon 35mm, tokina 12-24, falcon 8mm fisheye,

        Comment


        • #5
          Re: Macro - welke lens?

          Heb de Tamron 90 mm gehad en nu de sigma 150 mm ,allebei goede lenzen alleen is de Tamron misschien iets beter handelbaar uit de losse hand(mijn mening he)maar gebruik meestal toch statief voor macro opnamen
          Succes met je hobby
          Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

          Comment


          • #6
            Re: Macro - welke lens?

            volgens mij wordt het dus de sigma
            zal in de winkel de man achter den toog ook zijn uitleg eens laten doen...

            bedankt voor de hulp.

            grt,
            Raf
            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: Macro - welke lens?

              jap 1951 waar haal je de wijsheid vandaan dat de Sigma macro beter is dan de macro van Canon of Nikon......
              Graag onderbouwing.............
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #8
                Re: Macro - welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                jap 1951 waar haal je de wijsheid vandaan dat de Sigma macro beter is dan de macro van Canon of Nikon......
                Graag onderbouwing.............
                Volgens mij inderdaad onzin, voor een alpha gebruiker ook niet zo relevanl Ik heb ook niet het idee dat er echt kwaliteitsverschil is tussen de Tamron 90mm en de Sigma 105mm.
                De Tamron 180mm is optisch trouwens ook echt wel gewaagd aan de Sigma 180mm.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X