Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graanveld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graanveld

    Dit Landschap kon je bewonderen achter een tankstation in Hongarije.
    Graag jullie mening bij dit beeld.



    - Camera Model: Nikon D60
    - Lens: 18-105 Nikon
    - Sluitertijd: 1/2500
    - Diafragma: f/3.8
    - ISO: 100

    Aangepaste versie:
    Last edited by Natan-Bolckmans; 18 augustus 2009, 11:45. Reden: Bewerking
    Flickr
    Pagina op Facebook

  • #2
    Re: Graanveld

    Ik denk dat hier meer in zat - door verder het veld in te gaan en één of meerdere van de balen als voorgrond te gebruiken. Als dat niet mogelijk was zou ik voorstellen om een derde van de onderkant af te doen.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Graanveld

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Ik denk dat hier meer in zat - door verder het veld in te gaan en één of meerdere van de balen als voorgrond te gebruiken. Als dat niet mogelijk was zou ik voorstellen om een derde van de onderkant af te doen.
      volg ik, en zou zelfs rechts croppen

      grtjs,
      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Graanveld

        Het spijt mij te moeten zeggen, maar uit deze foto is volgens mij meer te halen. De horizon staat wel erg centraal in het midden. Ook kan de foto wel wat contrast en verscherping gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: Graanveld

          probeer eens bijeen volgend landschapje een hoger diafragma en een lagerere time.
          denk dat je nu door de snelle sluitertijd veel vrolijkheid uit de opnamen hebt gehaald.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Graanveld

            Er was inderdaad meer uit te halen. Ik had de balen stro wat prominenter in beeld proberen te krijgen. Daarnaast van de horizon was al gezegd. Diafragma zou ik zelf rond de F11 hebben gedaan. Had aan je sluitertijd te zien ook geen probleem geweest.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: Graanveld

              Ik heb de kleuren wat verbeterd voor je. Hopelijk vind je het wat.

              Groeten Remco.

              Comment


              • #8
                Re: Graanveld

                Deze foto is gemaakt met zon. Sprankelende kleuren ontbreken echter. Bij de bewerking is meegegaan met de trend op dit forum om de lucht en daarmee de gehele foto een donkere tint te geven. Jammer.

                De voorgrond kent geen enkel interessant object. De helft van de foto wordt ingenomen door de resten van afgemaaide aren. Volgens mij kan inderdaad aan de onderzijde van de foto een behoorlijk deel weggehaald worden. Ik zou zeggen: 2/3 deel lucht en 1/3 deel aarde. Wellicht kan rechts ook een deel weg om het formaat van de foto te herstellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Graanveld

                  Bedankt voor je commentaar, jullie allemaal trouwens.
                  Juist nog één vraagje, waar kan ik die foto zien van wat je de kleuren hebt verbeterd ?

                  Groet
                  Natan
                  Flickr
                  Pagina op Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graanveld

                    de plaat heeft potentie.. stukje onderaf halen, zodat de horizon wat uit het midden staat, en de kleuren wat ophalen, en wat meer contrast erin steken, zodat eea wat sprankelender is... de wolken zou ik ook pietsie nog durven oplichten...zodat ze er lekker uitknallen..

                    kan je exif niet inzien, maar met f/8, F/9, f/10 krijg je al veel meer scherptediepte, gezien de weersonstandigheden hou je dan nog sluitertijd genoeg over om lekker uit de hand te schieten..


                    groetjess, Alex!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graanveld

                      Hier de aangepaste foto.
                      Is hij beter of niet.
                      Ik heb hem niet bijgesneden omdat ik graag de tractor sporen wou behouden.

                      Bedankt voor jullie reacties trouwens
                      Last edited by Natan-Bolckmans; 18 augustus 2009, 11:44.
                      Flickr
                      Pagina op Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graanveld

                        2e foto imo de beste. Ondertussen een klassiek beeld dat wel steeds leuk blijft.
                        Enige wat ik mis is een klein aandachtspunt in de foto, zodat je blik ergens een rustpunt vinden.
                        Groet
                        **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

                        Comment

                        Working...
                        X