Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekerdoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luidsprekerdoek

    Ik heb momenteel zwarte luidsprekers maar wil mijn livind "verlichten".
    Ik zou de kasten "vanilla" willen kleuren. De kasten op zich is geen probleem maar de "front-doek" wel. Kleuren met verf lukt niet want alle kleuren zijn gebaseerd op een witte doek als basiskleur die je dan kan kleuren.
    Zwart kan ik nooit vanilla-kleurig krijgen.
    Weet iemand waar ik luidsprekerdoek kan kopen in vanilla of ecru-kleur ?
    Ik zou dan de nieuwe stof over het raam trekken en lijmen.
    Alvast dank voor de hulp.

  • #2
    Re: Luidsprekerdoek

    Luidsprekerdoek bestaat slechts in enkele kleuren, meestal zwart of grijs.

    Maar, je kan best zelf in een stoffenwinkel uitkijken naar een geschikte kleur van doek. Voorwaarde is wel dat het "los" geweven moet zijn, dus als je het stof tegen licht bekijkt, je er nog vlot door de gaatjes moet kunnen kijken (dat je licht ziet doorheen de gaatjes). Hoe losser hoe beter, want het geluid moet straks nog vlot doorheen het doek kunnen.

    Comment


    • #3
      Re: Luidsprekerdoek

      Hoe minder doek voor de luidsprekers hoe beter het geluid
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Luidsprekerdoek

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Ik heb momenteel zwarte luidsprekers maar wil mijn livind "verlichten".
        Ik zou de kasten "vanilla" willen kleuren. De kasten op zich is geen probleem maar de "front-doek" wel. Kleuren met verf lukt niet want alle kleuren zijn gebaseerd op een witte doek als basiskleur die je dan kan kleuren.
        Zwart kan ik nooit vanilla-kleurig krijgen.
        Weet iemand waar ik luidsprekerdoek kan kopen in vanilla of ecru-kleur ?
        Ik zou dan de nieuwe stof over het raam trekken en lijmen.
        Alvast dank voor de hulp.
        nochthans hebben we -lang geleden- bij een vriend zijn luidsprekersdoek (opgespannen op de raampjes) eens lichtgroen gespoten met autolak in een spuitbus. Daarna met perslucht een deel van de gaatjes terug moeten vrijmaken maar t effect was toch ok.
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

        Comment


        • #5
          Re: Luidsprekerdoek

          Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
          nochthans hebben we -lang geleden- bij een vriend zijn luidsprekersdoek (opgespannen op de raampjes) eens lichtgroen gespoten met autolak in een spuitbus. Daarna met perslucht een deel van de gaatjes terug moeten vrijmaken maar t effect was toch ok.
          Heb bij Lucas Creativ Meerhout een spuitbus (+/- 7 €) gehaald en ermee getest. De zwarte doek verkleurde een beetje na het leegspuiten van 1 bus. Ik heb zeker 3 bussen nodig om 1 box te kleuren. En dan nog verwacht ik niet dat ik het zwart helemaal weg krijg.
          Ik ga proberen om een stof te vinden in de gewenste kleur en de gewenste dichtheid. Moet bij het opspannen gaatjes vertonen want anders zal er niet veel geluid meer uit mijn boxen komen vrees ik.
          PS : Lucas Creativ : wat een toeval.

          Comment


          • #6
            Re: Luidsprekerdoek

            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            PS : Lucas Creativ : wat een toeval.


            kijk eens hier:

            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

            Comment


            • #7
              Re: Luidsprekerdoek

              Of hier :



              mvg etienne

              Comment


              • #8
                Re: Luidsprekerdoek

                Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                Ik heb momenteel zwarte luidsprekers maar wil mijn livind "verlichten".
                gewoon de verlichting aan steken

                Comment


                • #10
                  Re: Luidsprekerdoek

                  Lucas1711 & Etienne : ik heb jullie voorstel bekeken en dit lijkt me de beste oplossing.
                  Ik kan die witte stof dan naar believen kleuren veronderstel ik. Dat zou ideaal zijn.
                  Ik neem contact op met de leveranciers en laat jullie zeker weten wat het uiteindelijke resultaat is geworden.

                  Alvast dank aan iedereen die hier heeft gereageerd.

                  à Fabbe : Ik heb ook geprobeerd om " het licht aan te steken " en ook dat is een oplossing (ook niet goedkoop, maar ja, met die spaarlampen valt dat nog wel mee).

                  Comment


                  • #11
                    Re: Luidsprekerdoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Lucas1711 & Etienne : ik heb jullie voorstel bekeken en dit lijkt me de beste oplossing.
                    Ik kan die witte stof dan naar believen kleuren veronderstel ik. Dat zou ideaal zijn.
                    Ik neem contact op met de leveranciers en laat jullie zeker weten wat het uiteindelijke resultaat is geworden.

                    Alvast dank aan iedereen die hier heeft gereageerd.

                    à Fabbe : Ik heb ook geprobeerd om " het licht aan te steken " en ook dat is een oplossing (ook niet goedkoop, maar ja, met die spaarlampen valt dat nog wel mee).
                    Misschien kan je proberen die witte luidsprekerdoek te kleuren met poeder waarmee ze textiel kleuren. Een klein stukje proberen en zie of het aanslaat. Ik gebruikte vroeger dit poeder om witte plastieken modelbouw onderdelen te kleuren en dat werkte perfect.

                    bv dit http://www.drogisterij.net/Dylon_kle...lower/P/156167

                    Comment

                    Working...
                    X