Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade vista - windows7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • upgrade vista - windows7

    bij mijn nieuwe laptop van Acer zit er een aanbieding om men vista gratis te upgraden naar Windows 7.
    Wanneer ik dit doe, verdwijnt dan alles van docs, muziek,... van men harde schijf?
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

  • #2
    Re: upgrade vista - windows7

    normaal niet maar neem toch maar een back-up. Die upgrade is wel pas voor oktobor of zo dacht ik.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

    Comment


    • #3
      Re: upgrade vista - windows7

      Beter werken met 2 partities op je schijf.
      1 waar je systeem op staat
      1 waar je docs en muziek enz op staat

      Als er dan ooit een probleem is met je besturingssysteem hoef je enkel de systeempartitie te formatteren en te herinstalleren. Je docs en muziek enz blijven dan mooi gespaard op je tweede partitie.

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: upgrade vista - windows7

        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Beter werken met 2 partities op je schijf.
        1 waar je systeem op staat
        1 waar je docs en muziek enz op staat

        Als er dan ooit een probleem is met je besturingssysteem hoef je enkel de systeempartitie te formatteren en te herinstalleren. Je docs en muziek enz blijven dan mooi gespaard op je tweede partitie.

        Hans
        Denk en met zelfs zekerheid dat bij de aankoop van een nieuwe laptop er zoal 2 partities op staan (fabrieksinstelling). Allez, was toch zo bij de aankoop van m'n vorige 2 laptops (Toshiba 7 jaren geleden, HP 6 jaren geleden en deze Asus2,5 jaar geleden).

        Maar van de upgrade... geen idee.. denk dat dit toch wachten is tot 22 oktober.

        Comment


        • #5
          Re: upgrade vista - windows7

          FWIW .. ik heb mijn bestaande Vista Ultimate onderworpen aan een upgrade naar W7 ultimate RC build 7100(?) en dat heeft mij geen bit aan informatie gekost. Straffer zelfs, een aantal persoonlijke Vista instellingen werd door W7 zonder morren overgenomen. Waarom ik dit zeg ? Ik heb daarna voor de gein een "fresh install" gedaan van W7 RC en hoe die persoonlijke instellingen in W7 RC moeten ingesteld worden kan ik voorlopig niet terugvinden (+ er zaten nog een paar losse XP eindjes in m'n Vista en die kreeg ik er onder W7 ook niet meer uit )

          Comment


          • #6
            Re: upgrade vista - windows7

            Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
            Denk en met zelfs zekerheid dat bij de aankoop van een nieuwe laptop er zoal 2 partities op staan (fabrieksinstelling). Allez, was toch zo bij de aankoop van m'n vorige 2 laptops (Toshiba 7 jaren geleden, HP 6 jaren geleden en deze Asus2,5 jaar geleden).

            Maar van de upgrade... geen idee.. denk dat dit toch wachten is tot 22 oktober.
            Meestal en mogelijk, staan er zelfs 3 partities op een systeempartitie, een data partitie en een verborgen partitie waar de fabrikant zijn "rescue/install" versie zet van het OS
            FWIW

            Comment


            • #7
              Re: upgrade vista - windows7

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Meestal en mogelijk, staan er zelfs 3 partities op een systeempartitie, een data partitie en een verborgen partitie waar de fabrikant zijn "rescue/install" versie zet van het OS
              FWIW
              Had dan altijd het geluk dat ik de Dvd'tjes mee kreeg van de fabrikant, dus geen rescue/install op een hidden partitie.
              Maar dezer dagen heb ik al vernomen dat ze niet meer zo snel zijn om nog Dvd'tjes mee te geven bij de aankoop, je moet ze maar zelf branden.
              Nog leuker is om zelf je partities aan te maken (5 partities op één HD)

              Comment


              • #8
                Re: upgrade vista - windows7

                Ja .. juist een Acer desktop (Vista Home) onder handen moeten nemen, vandaar de partitie-stuipen .. wat een puinzooi !
                Geen dvd's en recover soft om ze te branden ... jakkes

                Persoonlijk kom ik al lang terug van het opsplitsen van een grote HD in een oeverloos aantal partities

                Comment


                • #9
                  Re: upgrade vista - windows7

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

                  Persoonlijk kom ik al lang terug van het opsplitsen van een grote HD in een oeverloos aantal partities
                  Inderdaad, want als die ene schijf met een hoop partities defect geraakt ben je toch alles kwijt, tenzij je een backup hebt genomen. En een backup betekent die data BUITEN de computer opslaan, gemakkelijkst en snelst op een externe harde schijf.
                  Maar twee partities vind ik wel verantwoord: je data op de tweede partitie (+ op je externe schijf), je OS en programma's op de eerste partitie.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X