Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

    Op internet heb ik de Sigma 28-105 f2.8 - 4 te koop zien staaan voor n best klein prijsje.

    Mijn vraag is nu is dit een goeie vervanger voor de kitlens van mn Alpha200 (de "slechte" 18-70)
    en is het in het algemeen een goeie lens...

    groeten,

    Tom
    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

  • #2
    Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

    Gezien je dan het stuk 18-28mm verliest, denk ik niet dat het een gepaste vervanger is.
    De kandidaat-vervanger met de beste verhouding prijs/kwaliteit is vandaag hoogst waarschijnlijk de nieuwe kitlens .

    Voor info over alle mogelijke lenzen met a-vatting: kijk eens op www.dyxum.com.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
      de "slechte" 18-70
      Slecht? Wat verwachten de mensen dan van een kitlens?
      Wie zo'n lensje slecht durft noemen, is str0nteverwend met G-glas of moet eens naar mijn exemplaar komen kijken.

      Qua bereik is die Sigma wel interessant. Enkel aanvullen met iets naar de breedhoekzijde.


      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

        @K2:
        heb ik ook gelezen dat de nieuwe best goed zou zijn.
        dat ik het stuk van 18-28 verlies is eigenlijk nog niet zo erg. Dat gebruikte ik eigenlijk best weinig.

        @Geertvandenbroek:
        tja slecht, wat is slecht he. Ik schreef dat er gewoon bij zodat velen weten over welke ik het heb. Echt slecht vind k ze niet, maar ik heb ook een Tamron 55-200 liggen en die vind ik persoonlijk veel beter. en duur was die ook niet. Daarmee dat ik vroeg of di Sigma iets zou zijn.

        Ik heb m nu ff om te proberen van n maat van me die m ook heeft. En ik moet zeggen, ik vind ze niet slecht...


        heb juist ff op dyxum gekeken en de sigma zou net iets beter zijn dan de kitlens die ik heb... De nieuwe Sony 18-55 is nog wat beter...
        Last edited by Tom T.; 13 augustus 2009, 19:34.
        Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

        Comment


        • #5
          Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

          Als je natuurlijk écht beter wil, kijk dan eens naar een van de volgende :

          Minolta 28-135/4-4.5
          Minolta 28-85/3.5-4.5
          Minolta 24-105/3.5-4.5 D
          Minolta 24-85/3.5-4.5
          Sigma 24-60/2.8 EX DG
          Sigma 24-70/2.8 EX DG
          Tamron (of KM) 28-75/2.8

          Je zal misschien iets meer betalen, maar je zal je ook minder snel aan gebreken beginnen te ergeren .

          En je kan dan nog altijd je kitlens gebruiken voor breedhoek.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Als je natuurlijk écht beter wil, kijk dan eens naar een van de volgende :

            Minolta 28-135/4-4.5
            Minolta 28-85/3.5-4.5
            Minolta 24-105/3.5-4.5 D
            Minolta 24-85/3.5-4.5
            Sigma 24-60/2.8 EX DG
            Sigma 24-70/2.8 EX DG
            Tamron (of KM) 28-75/2.8

            Je zal misschien iets meer betalen, maar je zal je ook minder snel aan gebreken beginnen te ergeren .

            En je kan dan nog altijd je kitlens gebruiken voor breedhoek.
            Het zijn stuk voor stuk mooie lenzen, maar geen vervangers voor de kitlens. Als je iets wilt in plaats van de kitlens, zul je aan de groothoekkant (ongeveer) hetzelfde bereik moeten hebben. Van 18 naar 28 mm is een dramatisch verschil in beeldhoek.
            Als je volgens je exifs nauwelijks gebruik maakt van dit stuk, moet je niet vragen naar een vervanger voor de kitlens, maar beter glas in het door jou meestgebruikte bereik. En dan zijn de genoemde lenzen prima geschikt.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: [Sony] Sigma 28 - 105 f2.8 - 4

              juist ben ik de fotos aant bekijken van vandaag (dierentuin) daar heb ik redelijk vaak de sigma lens gebruikt.
              Slechte beelden zaten er niet echt tussen, eerder te vergelijken met de kitlens maar dan (lijkt mij) iets meer ruis.
              Kan dat aan de lens liggen dat dat erger is dan bij de kitlens?
              Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

              Comment

              Working...
              X