Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200 18-200 of 18-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A200 18-200 of 18-250

    Ben dus al beginner op zoek naar een objectief 18-200 of 18-250 (bezit momenteel sony 18-70 en 70-300)

    maar zoals bij velen blijft het dilemma bestaan welke? Sigma, Tamron, Sony?

    Wat goede raad zou me kunnen helpen in mijn keuze... (mijn budget is rond de 400 euro)

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sony A200 18-200 of 18-250

    Wat is de reden dat je deze lens overweegt? Licht en makkelijk? Verbetering van de beeldkwaliteit?
    Optisch zul je er denk ik niet of nauwelijks op vooruit gaan. De 18-250 lenzen hebben bij 18 mm vervorming net als je kitlens en worden soft bij 250 mm net als je 70-300 mm (aangenomen dat dat niet de 70-300 G SSM is .
    De Sigma schijnt van de twee superzooms de betere te zijn (de OS versie althans) de tamron de lichtere en meer compacte.
    Wil je dus echt voor licht en compact de tamron.
    Maar nogmaals, optisch zul je er niet op vooruit gaan.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sony A200 18-200 of 18-250

      Eigenlijk vertel ik hier ongeveer hetzelfde als Bask, dus ik sta hem een beetje bij...hoewel...
      Als ze mij zouden kiezen tussen de kitlens 18-70 en de 18-250 wat betreft het 18-70 bereik, dan kies ik zonder veel twijfelen voor de 18-250 wat de 70-300 betreft (van tamron? sigma? of is het de 75-300 van sony? ) Is dat inderdaad geen optische verbetering, maar 1 lens is wel handiger dan 2 lenzen, en optisch is het verschil redelijk verwaarloosbaar vind ik... Je zou meer foto's verliezen door steeds van lens te wisselen dan wel een bereik of scherpte of iets dergelijks.

      De 18-200 laat je best helemaal achterwege, dat is achteruitgang

      De sigma 18-250 OS HSM is wel de grootste, zwaarste, modernste, duurste en beste lens van de huidgie superzooms...mss boven je budget? Kost iets van 510 euro bij digicamshop.be in Antwerpen.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A200 18-200 of 18-250

        De reden waarom ik mij deze zou willen aanschaffen is zoals Portmixus al aanhaalde, omdat het wisselen van lens nogal tijdrovend is en je aardig wat leuke plaatjes kan missen op die manier. Mijn dochter haar grootste hobby is dansen en ik probeer daar ook het nuttige aan te koppelen, en op het podium staan ze niet stil natuurlijk, daarom lijkt me één van deze lenzen iets handiger...

        Bedankt alvast voor het advies

        Comment


        • #5
          Re: Sony A200 18-200 of 18-250

          Ik heb ook een dochter die regelmatig op het podium haar kunsten vertoont. Daarvoor heb ik een middenbereik zoom gekocht, een 28-135. Daarmee kan ik eigenlijk alles schieten wat ik wil: zo af en toe een redelijke close-up, en zo af en toe een totaal. Deze is momenteel 2e hands wat lastiger te krijgen. Een alternatief hiervoor is de 35-105. Optisch vrijwel net zo goed, heel mooi compact en licht, en ook heel handig voor dit soort situaties.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment

          Working...
          X