Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij Vista (netwerk maken)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij Vista (netwerk maken)

    Hallokes,

    Wie van jullie kan me helpen om een netwerk te maken tussen 2pc's in hetzelfde netwerk? Een desktop en een laptop. Het lukt me niet om dit in Vista te doen.
    Heb sinds vandaag een nieuwe router, maar ervoor lukte het me ook niet in Vista.

    MVG
    Vera
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

  • #2
    Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

    Beste Vera, zet ze alletwee indezelfde werkgroep en zorg dat in de netwerkomgeving beveiligen met een wachtwoord uitstaat, dan gaat alles vlotter lopen.
    Klik rechts op netwerk, kies eigenschappen en klik links op set up a connection or network.
    Volg de wizard.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Beste Vera, zet ze alletwee indezelfde werkgroep en zorg dat in de netwerkomgeving beveiligen met een wachtwoord uitstaat, dan gaat alles vlotter lopen.
      Klik rechts op netwerk, kies eigenschappen en klik links op set up a connection or network.
      Volg de wizard.
      moet ik dan "verbinding of netwerk instellen" en dan "router of toegangspunt voor draadloos netwerk instellen" kiezen?

      grtz
      Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

        Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
        moet ik dan "verbinding of netwerk instellen" en dan "router of toegangspunt voor draadloos netwerk instellen" kiezen?

        grtz
        Als die nog niet ingetseld werd ook, maar meestal is dat reeds gebeurd.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

          Dit legt alles vrij duidelijk uit :


          Je zit toch achter een routertje he , en niet achter zo'n telenet accesspoint (want daarmee is het een stuk gecompliceerder) ?
          Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

            Oorspronkelijk geplaatst door CaveCat Bekijk bericht
            Dit legt alles vrij duidelijk uit :


            Je zit toch achter een routertje he , en niet achter zo'n telenet accesspoint (want daarmee is het een stuk gecompliceerder) ?
            ik zit idd achter een router!
            maar ik zie m'n desktop wel staa in het netwerk bij m'n laptop ma andersom niet.
            ook als ik de desktop pc aanklik (in het netwerk) moet ik een verbinding maken met die pc en dat lukt niet. (via gebruikersnaam en paswoord)

            niet simpel precies....pfff

            grtz en bedankt
            Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

              Je ziet 'm niet in My Network places ?
              Maakt niet uit , je kan 'm gewoon toevoegen via een map drive of via een shortcut naar \\laptop\gedeelde_map

              Lees die pagina op schoonePC even grondig door , je zal direct beter snappen welke valkuilen er moeten ontweken worden.
              Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij Vista (netwerk maken)

                Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
                ik zit idd achter een router!
                maar ik zie m'n desktop wel staa in het netwerk bij m'n laptop ma andersom niet.
                ook als ik de desktop pc aanklik (in het netwerk) moet ik een verbinding maken met die pc en dat lukt niet. (via gebruikersnaam en paswoord)

                niet simpel precies....pfff

                grtz en bedankt
                Je moet juist zorgen dat dit delen via een wachtwoord UIT staat. Klik rechts op netwerk vraag eigenschappen, en overlopp de lijst die onderaan staat.

                Comment

                Working...
                X