Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

    Hey allemaal,

    ik heb me een 2tal weekjes terug een Canon 450D aangeschaft met kitlens EF-S 18-200 f/3.5-5.6 IS
    Ik ben me op dit moment nog aan het inwerken ermee... (ik kwam van een antieke D'image 7i, dus het is een gans andere manier van fotograferen )

    nu had ik wel graag eens geweten of er absolute aanraders zijn qua lenzen die goed samengaan met de 450D, en meer in het bijzonder om goeie pics te hebben op het circuit. (en liefst betaalbaar zijn )

    Andere aanraders ook welkom natuurlijk, mijn kennis over dit onderwerp is sowieso nog ontoereikend

    Alvast bedankt voor de tips
    en nu ga ik fotokes trekken :)

    Canon 450D, Canon EF100-300 IS USM, Canon EF-S 18-55 IS USM, Canon EF-S 18-200 IS USM

  • #2
    Re: Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

    zou zeggen ga eerst eens wat inspelen ermee en op het moment dat je uitgespeeld bent jezelf gaan orienteren op lensgebied.
    Warschijnlijk kom je dan terecht bij de 70-200L F4 lens van Canon, enigzins betaalbaar en erg goede beeldkwaliteit.
    Of iets goedkoper maar ook best nog goed de 70-300 IS van Canon.
    Alle andere die eronder zitten kun je net zo goed houden wat je hebt, het verschil zal minimaal zijn.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

      Als je dicht genoeg raakt, dan is de 70-200 f4 L een heel betaalbare keuze.
      Geraak je daarmee niet dicht genoeg, dan is de 100-400 L IS de beste keuze (snelle AF, goede beeldkwaliteit), maar die is wel veel duurder.

      Voor panning-foto's heb je niet zo'n supersnelle AF nodig, met een redelijk snelle AF zoals die van de Canon 70-300 IS zou dat ook moeten lukken (de AF van de Tamron en Sigma 70-300 is niet snel genoeg als je een groot percentage bruikbare foto's wil).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

        De Canon 100-400 L IS is inderdaad zowat een ideale lens rond het circuit, zeker als je niet vlakbij kan komen zonder accreditatie, alleen heeft ie wel een stevig prijskaartje hé, maar ik heb ze uiteindelijk ook gekocht hoor.

        Je zou ook de Sigma 70-200 f2.8 kunnen overwegen, heel wat mensen zijn hier uiterst tevreden over, zelf heb ik de Canon 70-200 f2.8 L IS, zowat de beste lens die er bestaat, maar met weer een bijbehorend prijskaartje waar je toch effe van moet slikken

        Ik heb al van twee mensen gehoord dat de Canon 70-300 IS gewoon niet snel genoeg is, beide hebben ze binnen afzienbare tijd door de Canon 70-200 2.8 vervangen ...

        Maak je geen illusies, je hebt een dure hobby gekozen (zegt mijn vrouwtje toch altijd )

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

          Zie op blz 6 op koopjes krant staat een 70-300 IS- HSS van Canon 3oo €

          Comment


          • #6
            Re: Goeie lens voor circuit races - Canon 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            De Canon 100-400 L IS is inderdaad zowat een ideale lens rond het circuit, zeker als je niet vlakbij kan komen zonder accreditatie, alleen heeft ie wel een stevig prijskaartje hé, maar ik heb ze uiteindelijk ook gekocht hoor.

            Je zou ook de Sigma 70-200 f2.8 kunnen overwegen, heel wat mensen zijn hier uiterst tevreden over, zelf heb ik de Canon 70-200 f2.8 L IS, zowat de beste lens die er bestaat, maar met weer een bijbehorend prijskaartje waar je toch effe van moet slikken

            Ik heb al van twee mensen gehoord dat de Canon 70-300 IS gewoon niet snel genoeg is, beide hebben ze binnen afzienbare tijd door de Canon 70-200 2.8 vervangen ...

            Maak je geen illusies, je hebt een dure hobby gekozen (zegt mijn vrouwtje toch altijd )

            Mark
            Ja de 70-300 heb ik ook ! 2 maal mee naar een circuit geweest en het was al snel duidelijk dat hiermee frontaal foto's nemen van aanstormende bolides niet haalbaar is Dan maar eens de Visa zijn werk laten doen en de 100-400 aangeschaft Wat een super tuig en die extra 100mm is ook goud waard als je van achter den draad moet schieten . Nu nog de 40D terug gemaakt krijgen
            www.ferrari-world.be

            Comment

            Working...
            X