Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Rullingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Rullingen

    Ik probeer steeds met HDR zoveel mogelijk detail te krijgen en dat is de enige reden waarom ik HDR gebruik.














    Last edited by Jacobs Pascal; 11 augustus 2009, 18:28.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Kasteel van Rullingen

    Staan ze niet wat schuin?
    De laatste foto vind ik de beste van de reeks, alhoewel er wel veel detail verloren gaat in de struiken enzo, misschien net iets te veel contrast daar? Het dramatisch effect van de wolken vind ik het beste geslaagd!

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Rullingen

      Oorspronkelijk geplaatst door LeSec Bekijk bericht
      Staan ze niet wat schuin?
      De laatste foto vind ik de beste van de reeks, alhoewel er wel veel detail verloren gaat in de struiken enzo, misschien net iets te veel contrast daar? Het dramatisch effect van de wolken vind ik het beste geslaagd!
      Tja ik heb ook dat gedacht zo maar het klopt nogtans.
      De eerste heb ik op het laatste moment nog rechtgezet in de mate van mijn CS bekwaamheid...
      De Tweede heb ik eerst gepost en 5 minuten geleden de andere er bij gezet..De tweede was mijn eerste keuze.
      De derde was een vrije keuze van mij waarbij inderdaad nogal wat detail verlies inzit door de bewerking.Als je veel contrast gebruikt zoals bij deze bewerking dan is dit onherroepelijk maar je krijgt daardoor wel een smak sfeer..
      Maar voor ieder wat wils en ik ben nog maar een beginner op gebied van architectuur vastleggen. So have mercy..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Rullingen

        De tweede vind ik de beste.
        Ik zie weinig verschil met de eerste, maar op de eerste komt het dak niet zo goed uit (onscherp)
        tweede is precies meer verscherpt.
        derde vind ik niet mooi.

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Rullingen

          1 en 2 lijken me naar mijn zin. 3 veel minder.
          BTW Vergeet binnen een 2-tal maanden niet terug te gaan, als de wingerd rood kleurt.

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Rullingen

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            1 en 2 lijken me naar mijn zin. 3 veel minder.
            BTW Vergeet binnen een 2-tal maanden niet terug te gaan, als de wingerd rood kleurt.
            Leg een uit Lut wat de wingerd is?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Rullingen

              De nu nog groene klimplant, die rood kleurt in de herfst.

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Rullingen

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Tja ik heb ook dat gedacht zo maar het klopt nogtans.
                De eerste heb ik op het laatste moment nog rechtgezet in de mate van mijn CS bekwaamheid...
                De Tweede heb ik eerst gepost en 5 minuten geleden de andere er bij gezet..De tweede was mijn eerste keuze.
                De derde was een vrije keuze van mij waarbij inderdaad nogal wat detail verlies inzit door de bewerking.Als je veel contrast gebruikt zoals bij deze bewerking dan is dit onherroepelijk maar je krijgt daardoor wel een smak sfeer..
                Maar voor ieder wat wils en ik ben nog maar een beginner op gebied van architectuur vastleggen. So have mercy..
                Kheb eens gekeken in photoshop en staat toch beetje schuin. Alsje in RAW schiet kunde die makkelijk rechttrekken via straighten tool...

                Onherroepelijk zou ik niet meteen zeggen! Je kan in photoshop via masks tochnog detail (of toch meer detail) behouden en tegelijkertijd dat dramatisch effect behouden!


                Mijn commentaar was niet beledigend bedoeld ofzo eh, zoals ik reeds zei: de laatste vind ik echt een goede foto, gewoon opvallend schuin...
                Ben ook nog maar beginner hoor wou gewoon wat hulp bieden!

                (http://i32.tinypic.com/2n6dibn.jpg heb even aangeduid op foto voor dat schuine gedeelte)

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel van Rullingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door LeSec Bekijk bericht
                  Kheb eens gekeken in photoshop en staat toch beetje schuin. Alsje in RAW schiet kunde die makkelijk rechttrekken via straighten tool...

                  Onherroepelijk zou ik niet meteen zeggen! Je kan in photoshop via masks tochnog detail (of toch meer detail) behouden en tegelijkertijd dat dramatisch effect behouden!


                  Mijn commentaar was niet beledigend bedoeld ofzo eh, zoals ik reeds zei: de laatste vind ik echt een goede foto, gewoon opvallend schuin...
                  Ben ook nog maar beginner hoor wou gewoon wat hulp bieden!

                  (http://i32.tinypic.com/2n6dibn.jpg heb even aangeduid op foto voor dat schuine gedeelte)
                  Waarvoor mijn dank.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel van Rullingen

                    Zeker voorkeur voor de 2de, lijkt mij net iets scherper dan de 1ste
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel van Rullingen

                      Heeft er iemand wat tips voor mij i.v.m rechtzetten op een makkelijke mannier.
                      En liefst in een paar regels voor in CS? Thnx..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel van Rullingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Heeft er iemand wat tips voor mij i.v.m rechtzetten op een makkelijke mannier.
                        En liefst in een paar regels voor in CS? Thnx..
                        Super makkelijk in CS, ga naar Filter > Distort > Lens correction
                        Dan zie je links boven een soort opengeplooid driehoekje.
                        Daar klik je op en sleep je een lijn over je foto die je recht wil bv tussen 2hoeken van een gebouw die op zelfde hoogte zouden moeten staan.
                        En voila > foto = recht.



                        mvg
                        glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel van Rullingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          Super makkelijk in CS, ga naar Filter > Distort > Lens correction
                          Dan zie je links boven een soort opengeplooid driehoekje.
                          Daar klik je op en sleep je een lijn over je foto die je recht wil bv tussen 2hoeken van een gebouw die op zelfde hoogte zouden moeten staan.
                          En voila > foto = recht.



                          mvg
                          glenn
                          IS dat hetzelfde als perspectief aanpassen? Of is dat nog iets anders.
                          Want wat ik nu gedaan heb is wat jij zei maar er blijft altijd 1 van die lijnen krom staan..In de tweede foto heb ik dat enigsins kunnen rechttrekken..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel van Rullingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            IS dat hetzelfde als perspectief aanpassen? Of is dat nog iets anders.
                            Want wat ik nu gedaan heb is wat jij zei maar er blijft altijd 1 van die lijnen krom staan..In de tweede foto heb ik dat enigsins kunnen rechttrekken..
                            Ja maar als je alles recht wil moet je idd perspectief aanpassen, je foto vervormen (je lensfout corrigeren) dan blijft hij wel niet rechthoekig natuurlijk en moet je bijcroppen.
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteel van Rullingen

                              Ik begrijp dat HDR niet. Volgens mij de kortste weg naar kitsch
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X