Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeld valt uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeld valt uit

    m'n vriendin heeft onlangs een LCD philips full HD gekocht ter vervanging van haar oude beeldbuis tv .

    zij heeft analoge kabel (integan)

    nu valt het beeld regelmatig uit .
    toestel heeft 2 weken op de testbank gestaan bij vdb ; bij hen doet het probleem zich niet voor (beweren ze toch)
    de schuld zou volgens hen bij het analoge signaal liggen .

    iemand enig idee ?

    ze zou natuurlijk kunnen overstappen naar digitaal telenet en daar heb ik ook een vraag bij :
    vanuit de boite hebben we een langere kabel moeten trekken om bij de televisie te komen (zo'n witte) ;

    kan deze kabel blijven of moet die ook vervangen worden als er omgeschakeld wordt naar digitaal ?
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

  • #2
    Re: beeld valt uit

    Wat bedoel je exact met 'het beeld valt uit'? Heb je een zwart scherm, sneeuw, zie je iets anders?

    Op het moment dat het beeld uitvalt kan je dan de menu knop van de afstandsbediening indrukken en kijken of het menu op het scherm komt? Kan je dan van kanaal veranderen en werkt het daar wel? Heb je dat ook als je naar een andere bron kijkt (DVD/HDD/...)?

    Comment


    • #3
      Re: beeld valt uit

      Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
      Wat bedoel je exact met 'het beeld valt uit'? Heb je een zwart scherm, sneeuw, zie je iets anders?

      Op het moment dat het beeld uitvalt kan je dan de menu knop van de afstandsbediening indrukken en kijken of het menu op het scherm komt? Kan je dan van kanaal veranderen en werkt het daar wel? Heb je dat ook als je naar een andere bron kijkt (DVD/HDD/...)?
      beeld wordt zwart en ook geen klank .

      het blauwe lampje blijft aan zoals het normaal hoort te zijn als de tv in werking is .

      de test met dvd kan niet de juiste beoordeling geven (film duurt meestal 1.30H) en het probleem komt soms maar 1 keer per avond voor (5h tv kijken) .

      schakelt ze de tv uit met de standby knop kan er terug gekozen worden voor zender .

      de test met "menu" heb ik nog niet gedaan .

      welke reden zou je kunnen hebben om dit uit te proberen ?
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

      http://shantiguru.1x.com

      Comment


      • #4
        Re: beeld valt uit

        Zou volgens mij niets met het analoge signaal te maken mogen hebben hoor. Soms ben ik te lui om de digibox op te zetten en kijk ik gewoon analoog en dan zijn er geen problemen.

        Ja ik weet het... te lui voor de digibox Sue me! Ik heb gewoon niet altijd goesting om naar het lawaaiding te luisteren of op te staan tussen twee dvd's door om enkel en alleen voor het nieuws naar tv om te schakelen. Ja, de digibox staat standaard af, het ding maakt nu eenmaal te veel lawaai om naar te luisteren als je slaapt.

        Comment


        • #5
          Re: beeld valt uit

          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Ja, de digibox staat standaard af, het ding maakt nu eenmaal te veel lawaai om naar te luisteren als je slaapt.
          Heb je er een mixer van gemaakt of zo? Die Digicorder hoor ik hier helemaal niet als je die in Stand By zet.
          En om die op te zetten moet ge niet echt recht staan hé ... daar zit een afstandsbediening bij (tenzij je de stroom uitschakelt).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: beeld valt uit

            Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
            beeld wordt zwart en ook geen klank .

            het blauwe lampje blijft aan zoals het normaal hoort te zijn als de tv in werking is .
            Bizar effect dat je hebt.
            Staat die tv vrij genoeg? Ik bedoel de verluchting dan.
            Toevallig ook geen timer ingesteld?

            Wat google-werk leert dat dit toch een redelijk voorkomend probleem is.
            Last edited by VerSeg; 13 augustus 2009, 02:58.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: beeld valt uit

              Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
              de test met "menu" heb ik nog niet gedaan .

              welke reden zou je kunnen hebben om dit uit te proberen ?
              Deze test is om te weten of het scherm effectief nog werkt. Als je het menu ziet is er geen probleem met de achtergrondverlichting en is het dus eerder een probleem met ontvangst/tuner.

              Comment


              • #8
                Re: beeld valt uit

                Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                Deze test is om te weten of het scherm effectief nog werkt. Als je het menu ziet is er geen probleem met de achtergrondverlichting en is het dus eerder een probleem met ontvangst/tuner.
                het menu is bereikbaar .

                gisteren test met dvd speler gedaan en ik had "geluk" ; hier valt plots de klank uit , beeld blijft lopen .
                als ik op dit ogenblik omschakel van dvd speler (geen dvd recorder) naar Tv blijft hier het beeld zwart . enkel de balk bovenaan het scherm met de zender info wordt zichtbaar .

                nog iets dat raar is wat ik gisteren vaststelde bij het spelen vd dvd de dvd is gemaakt in 4:3 ) de ene keer wordt die weergegeven in 4:3 de andere keer op volledig scherm zonder dat ik iets aan de instelling vh beeld verander .
                Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                http://shantiguru.1x.com

                Comment


                • #9
                  Re: beeld valt uit

                  Ik heb even je antwoord herschikt, volgens mij zijn hier 2 verschillende problemen:
                  Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                  het menu is bereikbaar .
                  ...
                  als ik op dit ogenblik omschakel van dvd speler (geen dvd recorder) naar Tv blijft hier het beeld zwart . enkel de balk bovenaan het scherm met de zender info wordt zichtbaar .
                  Dit wil zeggen dat er geen problemen zijn met het scherm en het dus aan de kant van de ontvanger ligt. Misschien is die witte kabel niet van de beste kwaliteit en kan de tv het signaal niet correct weergeven... of is er een kleine kortsluiting in de connectoren

                  Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                  gisteren test met dvd speler gedaan en ik had "geluk" ; hier valt plots de klank uit , beeld blijft lopen .
                  ...
                  nog iets dat raar is wat ik gisteren vaststelde bij het spelen vd dvd de dvd is gemaakt in 4:3 ) de ene keer wordt die weergegeven in 4:3 de andere keer op volledig scherm zonder dat ik iets aan de instelling vh beeld verander .
                  Hoe is de DVD verbonden met de TV? Via SCART (langwerpige zwarte fiche) of via de geel-rood-witte fiches?
                  * Als het via SCART is er volgens mij een slecht kontakt in de kabel waardoor onder andere het geluid wegvalt. Ook het full-screen of 4:3 weergeven kan een gevolg zijn van een slecht kontakt (1 van de 'pinnekes' geeft aan de TV door of er beeld is en ja/nee breedbeeld moet getoond worden)
                  * Als het via de geel-rood-witte fiches is weet ik het niet

                  Succes.
                  Dany_

                  Comment


                  • #10
                    Re: beeld valt uit

                    Hoe is de DVD verbonden met de TV? Via SCART (langwerpige zwarte fiche) of via de geel-rood-witte fiches?
                    * Als het via SCART is er volgens mij een slecht kontakt in de kabel waardoor onder andere het geluid wegvalt. Ook het full-screen of 4:3 weergeven kan een gevolg zijn van een slecht kontakt (1 van de 'pinnekes' geeft aan de TV door of er beeld is en ja/nee breedbeeld moet getoond worden)
                    * Als het via de geel-rood-witte fiches is weet ik het niet

                    Succes.
                    Dany_[/QUOTE]
                    dvd verbonden met scart ; het uitvallen vd klank gebeurde slechts 1x , bij meerdere malen afspelen geen probleem meer gehad (erg lastig als je een technieker laat komen )

                    het probleem met de tv nog even verduidelijken :als hier het beeld wegvalt , herstelt het zich niet automatisch ; tv moet uitgeschakeld worden en terug in en dan pas lukt het om opnieuw een zender te selecteren .

                    ik veronderstel als het hier om een slecht of even onderbroken signaal zou gaan het beeld zich automatisch zal herstellen ?
                    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                    http://shantiguru.1x.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: beeld valt uit

                      Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                      het probleem met de tv nog even verduidelijken :als hier het beeld wegvalt , herstelt het zich niet automatisch ; tv moet uitgeschakeld worden en terug in en dan pas lukt het om opnieuw een zender te selecteren .

                      ik veronderstel als het hier om een slecht of even onderbroken signaal zou gaan het beeld zich automatisch zal herstellen ?
                      Inderdaad. Kan ook een probleem zijn met de stroom... als er even te veel of te weinig stroom is kan de TV 'hangen'. Is dat rond een bepaald uur dat de TV uitvalt? Misschien iemand in de omgeving die veel stroom afneemt (of niet meer)? Probeer eens met een licht op dezelfde stopkontakt aan te sluiten. Als het beeld uitvalt en tegelijkertijd zie je het licht 'flikkeren' zou het een stroomprobleem kunnen zijn.

                      Ik had dit met mijn vorige tv en bij mij was het resultaat dat de OSD (on screen display) begon door te slaan.

                      Dany_

                      Comment


                      • #12
                        Re: beeld valt uit

                        Hier, weliswaar nog met een oude beeldbuis doet zich hetzefde voor. Af en toe zwart beeld. Met het analoog signaal, geen probleem. Soms herpakt het signaal zich spontaan, en soms moet ik de scartkabel die van de Digicorder komt eens bewegen thv zijn aansluiting op de TV. Tevens komt het stereosignaal meestal ook niet door. En eigenaardig, het probleem doet zich vooral voor op de Spaanse TV.
                        Volgens onze technieker zou dit kunnen te maken hebben met de dunnen plaatjes die in een scartaansluiting zitten. Als er soms eentje een beetje wringt of scheef zit kan je dit fennmeen voor hebben. Maar het is hoegenaamd heel vervelend en dit drijft er ons toe meer en meer terug te keren naar het analoge signaal.
                        Volgens mij heeft één en ander wel te maken met het omzetten van het analoge naar het digitale signaal. Ik ben ook niet zinnens Telenet () erbij te betrekken want dat haalt meestal niks uit.Die mannen hebben meestal het gelijk aan hun kant en sturen je met een kluitje in het riet.
                        Binnenkort gaan wij ook naar een flatscreen overstappen en dan ben ik zinnens de zaken eens grondig te laten bekijken.

                        Groetjes,
                        Pol.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Zou volgens mij niets met het analoge signaal te maken mogen hebben hoor. Soms ben ik te lui om de digibox op te zetten en kijk ik gewoon analoog en dan zijn er geen problemen.

                        Ja ik weet het... te lui voor de digibox Sue me! Ik heb gewoon niet altijd goesting om naar het lawaaiding te luisteren of op te staan tussen twee dvd's door om enkel en alleen voor het nieuws naar tv om te schakelen. Ja, de digibox staat standaard af, het ding maakt nu eenmaal te veel lawaai om naar te luisteren als je slaapt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: beeld valt uit

                          Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                          nog iets dat raar is wat ik gisteren vaststelde bij het spelen vd dvd de dvd is gemaakt in 4:3 ) de ene keer wordt die weergegeven in 4:3 de andere keer op volledig scherm zonder dat ik iets aan de instelling vh beeld verander .
                          Dat heb ik hier ook soms voor. Telenet ???

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: beeld valt uit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Dat heb ik hier ook soms voor. Telenet ???

                            Groetjes,
                            Pol.

                            Wat heeft telenet met je dvd speler te maken

                            Comment


                            • #15
                              Re: beeld valt uit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                              Wat heeft telenet met je dvd speler te maken

                              En ik heb zelfs geen dvd speler.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X