Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digiscoping

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digiscoping

    Het is mij de bedoeling om via de telescoop Swarovski AT 80 via een DCA Adapter foto's te maken van vogels.
    Ik heb een spiegelreflexcamera Fudjifilm S5 Pro ( zelfde als Nikon D80)
    Hoe doe ik dit ?

    Grt

  • #2
    Re: digiscoping

    Oorspronkelijk geplaatst door Newton Bekijk bericht
    Het is mij de bedoeling om via de telescoop Swarovski AT 80 via een DCA Adapter foto's te maken van vogels.
    Ik heb een spiegelreflexcamera Fudjifilm S5 Pro ( zelfde als Nikon D80)
    Hoe doe ik dit ?

    Grt
    U dient bij of bij Swarovski, of uw fotograaf, een koppelstuk te gaan halen dat compatibel is tussen beiden.
    Ik weet dat Swarovski deze heeft voor Canon en Nikon, voor Fuji weet ik het niet.
    Uiteraard spreken we over manuele scherpstelling via de AT 80, met de draaibare ring, dus toestel in manueel zetten.

    Comment


    • #3
      Re: digiscoping

      Dit onderwerp intrigeert me ook wel. Heeft iemand ervaring met de optische kwaliteit van de beelden die je op deze manier schiet? Is dat vergelijkbaar met de kwaliteit van 'gewone' lenzen?
      Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

      Comment


      • #4
        Re: digiscoping

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
        .
        Ik weet dat Swarovski deze heeft voor Canon en Nikon, voor Fuji weet ik het niet.
        Als die er is voor Nikon is die er ook voor Fuji, want het is gewoon een D200 in disguise.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: digiscoping

          Oorspronkelijk geplaatst door SweetAsPepper Bekijk bericht
          Dit onderwerp intrigeert me ook wel. Heeft iemand ervaring met de optische kwaliteit van de beelden die je op deze manier schiet? Is dat vergelijkbaar met de kwaliteit van 'gewone' lenzen?
          Ik meen van niet... Veel hangt uiteraard af van de kwaliteit van de kijker, maar de scherpte van topobjectieven zal je nooit halen.
          Er is nog een andere factor die een rol speelt. Met digiscoping blijf je ook verder van je onderwerp (nog langere brandpunten). Maar daardoor krijg je ook meer lucht tussen je sensor en het onderwerp. Lucht heeft (hoe licht ook) een massa en hoe meer massa (en stof, en warmtegolven, en...) hoe meer last van onscherpte en onzuiverheden in het beeld !
          Greetz, KAriboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: digiscoping

            Ik ben jaren geleden begonnen met digiscoping maar ik ben nooit tot aanvaardbare resultaten gekomen. Aan de kwaliteit van het materiaal lag het nochthans niet want ik gebruikte een leica telescoop. Ik ben dan maar naar de veel duurder telefotografie overgestapt. Een zware investering maar nog steeds zonder spijt.

            Maar ik blijf wel geinteresseerd, want uiteraard haal je op deze manier heel veel milimeters .... maar ik kon niet leven met de slechte kwaliteit.
            hopelijk komt ooit de tijd dat de kwaliteit aanvaardbaar word en dan gaat uiteraard een nieuwe lange afstands wereld open.



            groeten,

            Rudy

            Last edited by vvb; 12 augustus 2009, 06:04.
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment


            • #7
              Re: digiscoping

              Bedankt voor de reacties. Ik zal voorlopig de piste van digiscoping dan maar laten varen.
              Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

              Comment


              • #8
                Re: digiscoping

                je kunt je eventueel eens informeren bij sights of nature ...

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment

                Working...
                X