Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 35-70 f2.8 defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 35-70 f2.8 defect?

    ik heb deze lens:

    2 weken terug had ik een reportage en opeens kon ik niet meer automatisch scherpstellen.
    Ik hoorde de motor van m'n D200 gewoon draaien, maar de lens ging niet mee. manueel scherpstellen gaat nog perfect.
    Als ik de lens los bekijk, dan zit het contactpunt voor de motor van de camera, dieper verzonken dan normaal. zodoende kan dit niet in aanraking komen met de camera.
    Ik denk (want je let er anders nooit niet op) dat er een koperkleurig stukje uitgevallen is, het trekt op een kop van een vijsje dat je met een platte schroevendraaier zou los kunne vijzen.

    Nu, kan dit hersteld worden? kent hier iemand een reparatie centrum, of iemand die lenzen repareerd? toevallig ook iemand die een prijsindicatie kan geven?

    Dit vind ik een super lens, die ik doodgraag wil blijven gebruiken, lieftst met een AF.

    hopelijk kan iemand mij helpen.

  • #2
    Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

    Rofarepair
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

      Goeiemorgen,
      Ik zie dat je van Antwerpen bent, je kan eventueel eens langsgaan in de Jezusstraat 46, bij "Fotocentrum.be" doet alle herstellingen aan lensjes, heb trouwens dezelfde lens daar gekocht in occasie, prima lensje...
      Wel eerst even bellen, is onregelmatig geopend.
      Groet
      Leo
      Last edited by Leo59; 11 augustus 2009, 10:24. Reden: Tikfout

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        "Wegens het enorm grote reparatie aanbod,
        kunnen wij voorlopig geen andere merken dan CANON aannemen ! "

        Tja Canon

        Nee even serieus, best ergens anders kijken dus. Lijkt mij een klein mankement en geen total loss.

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

          thx voor de reacties tot nu toe.
          ondertussen bij foto konijnenberg terrecht gekomen in Turnhout, welke dichter bij is dan fotocentrum in A'pen.
          Ik zal daar eerstdaags de lens binnen brengen

          @leo 59: lens lijkt mij zeker niet total loss, ik gebruik ze ng liever manueel dan ze weg te doen: echt super lens

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

            Hallo,

            Waarom ga je niet naar Procirep ? Ik vrees dat men echter niet zomaar je lens zal herstellen. Ik veronderstel dat je lens uit garantie is. Je krijgt een offerte en dan pas wordt het hersteld na jou akkoord.



            groet
            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

              Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
              Hallo,

              Waarom ga je niet naar Procirep ? Ik vrees dat men echter niet zomaar je lens zal herstellen. Ik veronderstel dat je lens uit garantie is. Je krijgt een offerte en dan pas wordt het hersteld na jou akkoord.



              groet
              omdat foto konijnenberg 10 min rijden is voor mij.
              De lens is al ettelijke jaren oud, dus garantie is zeker niet van toepassing, ik wil ze gewoon hersteld hebben ;-)

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 35-70 f2.8 defect?

                Oorspronkelijk geplaatst door inspiration4life Bekijk bericht
                omdat foto konijnenberg 10 min rijden is voor mij.
                De lens is al ettelijke jaren oud, dus garantie is zeker niet van toepassing, ik wil ze gewoon hersteld hebben ;-)
                Konijnenberg zal ze gewoon naar procirep sturen en er een dik procent op door rekenen...

                Ik heb destijds (paar jaar geleden) hetzelfde probleem gehad, heb ze toen binnen gebracht bij m'n toenmalige fotohandel (fotokar in leuven), die man heeft er toen heel veel geld voor gevraagd (200€)! Procirep zou veeeeel goedkoper geweest zijn, maar dat wist ik toen niet... was teon trouwens nog geen procirep...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment

                Working...
                X