Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 met of zonder HSM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70 met of zonder HSM?

    Hallo iedereen,

    ik ben op zoek naar een lichtsterke zoomlens voor mijn D90. Nu is mijn oog gevallen op de Sigma 24-70. Hiervan is een oudere versie zonder HSM en een nieuwere versie met HSM.
    Ik vraag mij af of er een groot verschil in optische kwaliteit is tussen de twee versies, gezien het toch wel grote prijsverschil. Zijn er mensen die met deze twee objectieven al hebben kunnen vergelijken?

    Dankjewel!
    http://www.flickr.com/jonasla

  • #2
    Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

    Tevreden over de 24-70 non hsm hier
    Wow, big difference between the two. Non HSM is $499 while HSM is $899, a $400 difference. Photozone.de rates the non HSM lens as “excellent” and I wonder what else has been improved. It seems like they still have the same 9 blades but the non-HSM actually has better magnification due to its macro feature and has a minimum aperture of f32 compared to HSM’s f22.
    Dit vond ik op een forum, een vergelijkende test vond ik echter niet....


    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

      Eveneens zeer tevreden over de versie zonder HSM hier.
      Goed bruikbaar op 2.8 en echt scherp vanaf 3.5

      Mvg,

      Dirk.
      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

        In een test in "What Digital Camera" ging de lens op 2.8 hopeloos onderuit, pas f4 kwam de echte scherpte.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          In een test in "What Digital Camera" ging de lens op 2.8 hopeloos onderuit, pas f4 kwam de echte scherpte.
          Dat kan kloppen ze is niet super op 2.8, maar vind het wel zalig om op 3-4 al te kunnen deftig trekken. Probeer dit maar eens met een lens die niet vanaf 2.8 begint en zijn diafragma mee verandert met de zoom.


          mvg
          glenn
          ps: misschien en waarschijnlijk hebben de dure nikons dit niet, maar is 700€ meer een gebruik van 2.8 waard? waarschijnlijk wel als je de cash hebt

          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

            Een van de weinige tests van de SIGMA HSM 24-70/2.8
            We have the pleasure to present you the review of Sigma 24-70 mm f/2.8 EX DG HSM lens. It\'s a very interesting lens especially for the full frame camera users. Because other companies (like Canon, Nikon or Sony) have lenses with the same parameters in their offer, it would be good to know how does the new Sigma lens work in comparison with its competitors. Read our review to find out. Enjoy! ...
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

              Bedankt voor de reacties iedereen

              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              ps: misschien en waarschijnlijk hebben de dure nikons dit niet, maar is 700€ meer een gebruik van 2.8 waard? waarschijnlijk wel als je de cash hebt
              Helaas is dat budget er niet.. Het zal waarschijnlijk toch de nog-HSM versie worden. Als ik de reviews zo lees hebben beide lenzen ongeveer dezelfde mankementen. De HSM-versie kost bijna dubbel zoveel, en de macrofunctie van de non-HSM is iets dat ook mooi meegenomen is.

              Jonas
              http://www.flickr.com/jonasla

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                Stel je niks voor ze plakke overal macro op.
                Het is geen macro lens he

                Glenn
                Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties iedereen



                Helaas is dat budget er niet.. Het zal waarschijnlijk toch de nog-HSM versie worden. Als ik de reviews zo lees hebben beide lenzen ongeveer dezelfde mankementen. De HSM-versie kost bijna dubbel zoveel, en de macrofunctie van de non-HSM is iets dat ook mooi meegenomen is.

                Jonas
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                  Dat begrijp ik Glenn, maar hoe korter de minimale focusafstand, hoe liever
                  http://www.flickr.com/jonasla

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Dat kan kloppen ze is niet super op 2.8, maar vind het wel zalig om op 3-4 al te kunnen deftig trekken. Probeer dit maar eens met een lens die niet vanaf 2.8 begint en zijn diafragma mee verandert met de zoom.
                    Tamron 28-75 2.8
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                      ik zie trouwens dat de lens niet spatwaterdicht is ?
                      weet niet of dat belangrijk is ?
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                        ik gebruik de "oude" 24-70 al 1,5 jaar op mijn D80. Is gewoon super. (inderdaad niet optimaal bij 2.8 maar dat probleem hebben alle lenzen)
                        Niet aan twijfelen, gewoon doen.

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                          Spatwaterdicht zijn is niet zo van belang. Robuustheid wel. Vandaar dat ik een beetje bang ben van de Tamron; de Sigma is naar het schijnt als een tank gebouwd. Daarnaast vind ik het vervelend dat de Tamron pas bij 28mm begint. Voor mij valt die dus een beetje af.

                          Ik ga toch voor de oude 24-70 gaan, bedankt iedereen

                          Jonas
                          http://www.flickr.com/jonasla

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
                            Ik ga toch voor de oude 24-70 gaan, bedankt iedereen
                            Bij die 'oude' Sigma 24-70 toch nog even opletten.
                            Je hebt 2 versies van dit objectief, namelijk:
                            - Sigma 24-70 EX DF DG (de oudste van de 2 die links en rechts toch nog verkocht wordt)
                            - Sigma 24-70 EX DG Macro (de nieuwere versie, weliswaar zonder HSM)
                            Die versie zonder de extentie 'Macro' geeft in combinatie met de Nikon D300 regelmatig problemen op gebied van scherpte en belichting.
                            Ik weet niet hoe het met de D90 is gesteld maar ik zou toch op zeker spelen en opteren voor de 2e versie.

                            Mvg,

                            Dirk.
                            The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24-70 met of zonder HSM?

                              Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
                              Bij die 'oude' Sigma 24-70 toch nog even opletten.
                              Je hebt 2 versies van dit objectief, namelijk:
                              - Sigma 24-70 EX DF DG (de oudste van de 2 die links en rechts toch nog verkocht wordt)
                              - Sigma 24-70 EX DG Macro (de nieuwere versie, weliswaar zonder HSM)
                              Die versie zonder de extentie 'Macro' geeft in combinatie met de Nikon D300 regelmatig problemen op gebied van scherpte en belichting.
                              Ik weet niet hoe het met de D90 is gesteld maar ik zou toch op zeker spelen en opteren voor de 2e versie.

                              Mvg,

                              Dirk.
                              IDD!!
                              http://www.memoryperfect.nl/Nederlan...rical%20DF.gif DE OUDE

                              http://www.simplyelectronics.net/ima...n%20Mount).jpg DE NIEUWE

                              Let op de streepjes op de draairingen !!
                              De vermelding 'macro' staat op het lensfront (glas)

                              Glenn
                              Last edited by Mordred; 11 augustus 2009, 22:02.
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment

                              Working...
                              X