Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live videobeelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Live videobeelden

    Ik heb er niet(s) veel van terug gevonden op internet en daarom dacht ik om raad te vragen op het forum hier.

    Bij onze voetbalclub willen ze na de wedstrijd een persconferentie houden met de twee trainers en deze filmen.

    Ze zouden dan die beelden graag live op de tv's in de kantine willen zien.

    Nu ben ik er van overtuigd dat dit kan... maar hoe dat is een andere paar mouwen.

    Nu ben ik er wel van overtuigd dat jullie me daarbij kunnen helpen.

    Ik weet niet wat de prijs is voor kabels of welke camera je er voor moet hebben dus ik weet eigenlijk op dit moment niets!

    Groeten,
    Txm

  • #2
    Re: Live videobeelden

    Een beetje een vraag met veel mogelijke oplossingen maar ik zal het proberen kort te houden.

    Er zijn 2 setups die je voor ogen moet houden.

    Indien er met meerdere camera`s gefilmd zal worden heb je zowiso een video-mixer nodig. Dit is een soort mengpaneel maar dan voor video. Je kiest live je video-bron en de gekozen bron wordt doorgestuurd naar de output. Deze output kan je dan weer op je TV`s aansluiten. Meestal hebben die video-mixers wel meerdere outputs zodat je meerder TV schermen kan aansturen.

    Indien je met 1 camera werkt wordt het verhaal makkelijker. Je kan op de camara de gewone video-out gebruiken (S-Video, Mini Jack, HDMI, afhankelijk van je camera) en deze in je TV pluggen. Welke aansluiting je TV scherm heeft is natuurlijk afhankelijk maar de meeste hebben nog wel een S-video, scart of cinch. Dat kan je dus rechstreeks inpluggen. Indien het meerdere schermen zijn kan je splitters gebruiken zodat je van een enkele kabel 2 outputs maakt. Let wel dat de kwaliteit hierdoor een beetje terug loopt maar indien er niet te veel schermen aan hangen valt dit wel mee.

    Misschien is het allemaal een beetje technisch maar als we van het simpelste geval uitgaan zijn volgende stappen te volgen:

    - Bij je videocamera zit een kabel om op een TV af te spelen. Afhankelijk van type/model camera maar meestal heb je daar een kabel bij zitten die op je TV kan aangesloten worden met een gele, rode en zwarte stekker. De gele is het video-signaal.
    - Zet op de gele een splitter. (kan je in elke electrozaak kopen). Nu krijg je 2 gele uitgangen.
    - Op deze uitgangen kan je 2 kabels hangen (ook gele cinch) die op hun beurt weer in de TV kunnen.

    Het voordeel van met cinch (gele stekker) te werken is dat je grotere afstanden kan overbruggen. Natuurlijk geen 100 meter maar 10 a 20 meter is geen probleem. Bij andere kabels, HDMI, s-Video edm moet je al gauw met versterkers gaan werken en dat lijkt me overdreven voor de setup die je wil.
    Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

    Comment


    • #3
      Re: Live videobeelden

      Heb zelf al paar keer kabel van 100m gebruikt en geen probleem met de "gele stekker"
      Vergeet ook het geluid niet... best verschillende micro's gebruiken en dit geluid draadloos of met kabels doorsturen naar zaal met tv (beamer). Zit er redelijk wat volk dan heb je ook versterking nodig want het geluid van tv is bedoeld voor de huiskamer...
      http://www.stich.be

      Comment


      • #4
        Re: Live videobeelden

        Met zo`n lang kabels was het kwaliteitsverlies me te veel maar misschien lag het aan de kabel ;-)

        Voor het geluid moet je inderdaad ook nog mee rekenen maar meestal is er in zo`n kantine al wel een installatie voorzien dus zou ik die daarvoor gebruiken.
        Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

        Comment


        • #5
          Re: Live videobeelden

          Oorspronkelijk geplaatst door Fantasia Bekijk bericht
          Met zo`n lang kabels was het kwaliteitsverlies me te veel maar misschien lag het aan de kabel ;-) Voor het geluid moet je inderdaad ook nog mee rekenen maar meestal is er in zo`n kantine al wel een installatie voorzien dus zou ik die daarvoor gebruiken.
          Geen zichtbaar kwaliteitsverlies met de kabel. Teveel volk in zaal 1 daarom 200 mensen naar zaal 2 en die vonden het een prachtig beeld (met beamer geprojecteerd).
          Heb al 3 verschillende kabels gehuurd en alles werkt...
          Geluid bedoel ik ook bij de opname. Je moet ofwel perchen ofwel clip-on's ofwel handheld mic's hebben; dus niet de cameramicrofoon wilde ik zeggen.
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: Live videobeelden

            Bedankt al voor de reacties.

            Ik heb nog wat meer info dat ik om één of andere reden helemaal vergeten ben te vermelden in mijn vraag.

            Als het enigzins mogelijk is zou ik graag weten hoe :

            In het stadion word nu via een videospelere een ppt, die op een pc wordt afgespeeld, doorgestuurd naar 3 tv's die in het stadion verspreid zijn.
            Dit gebeurd van Cinch naar videospeler en dan naar Coax.

            Nu is de vraag kan ik via deze videospeler de beelden laten doorsturen via Coax naar de tv's en zal dit ook het geluid kunnen doorsturen.

            Als jullie deze vraag ook nog zouden kunnen beantwoorden ben ik alvast héél goed geholpen... en dan begint te zoektocht naar een geschikte camera e.d.

            Alvast bedankt!
            Grtz, Txm

            Comment


            • #7
              Re: Live videobeelden

              Oorspronkelijk geplaatst door txm Bekijk bericht
              Bedankt al voor de reacties.

              Ik heb nog wat meer info dat ik om één of andere reden helemaal vergeten ben te vermelden in mijn vraag.
              Als het enigzins mogelijk is zou ik graag weten hoe :
              In het stadion word nu via een videospelere een ppt, die op een pc wordt afgespeeld, doorgestuurd naar 3 tv's die in het stadion verspreid zijn.
              Dit gebeurd van Cinch naar videospeler en dan naar Coax.
              Nu is de vraag kan ik via deze videospeler de beelden laten doorsturen via Coax naar de tv's en zal dit ook het geluid kunnen doorsturen.
              Als jullie deze vraag ook nog zouden kunnen beantwoorden ben ik alvast héél goed geholpen... en dan begint te zoektocht naar een geschikte camera e.d.
              Alvast bedankt!
              Grtz, Txm
              Allemaal verwarrend wat je vraagt. Een PP via een videospeler?? Coax zou ik niet gebruiken...
              Je kan best eens vooraf met een videofilmpje alles proberen vooraleer je eraan begint
              http://www.stich.be

              Comment


              • #8
                Re: Live videobeelden

                Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                Allemaal verwarrend wat je vraagt. Een PP via een videospeler?? Coax zou ik niet gebruiken...
                Je kan best eens vooraf met een videofilmpje alles proberen vooraleer je eraan begint
                Ja sorry dat het zo verwarrend is maar ik zal het anders vragen...

                Er werd hierboven gesproken om de camera aan de televisie te hangen (het zou kunnen dat ik niet helemaal mee ben hoor) nu zal de opname een eindje van de tv's verwijderd zijn.

                Nu over die ppt. de pc is aangesloten aan die videospeler ik geloof via video SD en met converters naar cinch en al die zever...
                Maar het komt er dus op neer dat ik een manier moet vinden (met de hulp van jullie aub) om video beelden die in een ruimte worden gemaakt via wat dan ook door te sturen naar 3 tv's in het stadion.

                hopelijk al ietske duidelijker sorry voor de verwarring

                Comment


                • #9
                  Re: Live videobeelden

                  Oke. Dus als ik de setup goed begrijp hebben jullie nu een PC. Deze PC heeft een videokaart en via een converter wordt dit naar een video-toestel gestuurd. Dit video-toestel heeft een coax-out en deze worden naaar 3 verschillende TV`s gesplitst in het stadion. Concreet is dit dus een werkende setup en kunnen jullie de beelden van de PC dus al afspelen op de verschillende TV`s. Please correct me if i`m wrong.

                  In dit geval is het makkelijk denk ik. Bijna elke video-camera kan wel naar een cinch beelden doorsturen. Plug gewoon de cinch van de video-camera in de line-in van je video-speler. Selecteeer deze lijn als "line-in" op de video-speler en deze zal dan alles doorsturen naar de coax.
                  Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Live videobeelden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fantasia Bekijk bericht
                    Oke. Dus als ik de setup goed begrijp hebben jullie nu een PC. Deze PC heeft een videokaart en via een converter wordt dit naar een video-toestel gestuurd. Dit video-toestel heeft een coax-out en deze worden naaar 3 verschillende TV`s gesplitst in het stadion. Concreet is dit dus een werkende setup en kunnen jullie de beelden van de PC dus al afspelen op de verschillende TV`s. Please correct me if i`m wrong.

                    In dit geval is het makkelijk denk ik. Bijna elke video-camera kan wel naar een cinch beelden doorsturen. Plug gewoon de cinch van de video-camera in de line-in van je video-speler. Selecteeer deze lijn als "line-in" op de video-speler en deze zal dan alles doorsturen naar de coax.

                    Bedankt, dit is inderdaad wat ik bedoelde en wat er nu ook gebeurt met die ppt .

                    Ik zal dit zeker binnenkort eens gaan testen in het stadion.

                    Nu heb ik wel nog een videocamera nodig '(suggesties?) die zeker deze uitgangen bevat of heeft elke camera dit...?

                    Alvast bedankt,
                    grtz Txm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Live videobeelden

                      Ik denk dat bijna elke video-camera dit kan.Ik heb geen ervaring met de nieuwe HD camera`s, misschien dat die enkel een HDMI uitgang hebben maar nogmaals daar heb ik geen ervaring mee. De overstap naar HD is voor volgend jaar gepland ;-)
                      Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

                      Comment

                      Working...
                      X