Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : goedkope mini laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht : goedkope mini laptop

    Voor onze reis is september ben ik op zoek naar een mini laptop.
    Liefst een eee pc met min 12Gb aan opslag mogelijkheid.
    Er staat momenteel een in de aldi folder,maar deze vind ik al aan de dure kant.
    Ik dacht rond de 200 a 250 euro uit te geven aan zo een toestel.
    Voorkeur gaat uit naar asus eee pc.

    We hebben hier wel een laptop maar deze is zwaar en groot om mee te sleuren op reis.

    De laptop zal dienen om foto's over te zetten en elke dag een dagboek bij te houden.Ook eventueel eens surfen in het hotel.

    Iemand een goedkope tip ?

    MIR
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Gezocht : goedkope mini laptop

    Hallo mir,

    De netbook in de Aldi is eigenlijk een MSi U100/.... of aanverwant.
    Ik heb de MSI vorig jaar gekocht nadat mijn Xdrive het begeven had tijdens de vakantie.
    Ik heb nog de 80Gig versie - de nieuwere zijn 160 Gig HD.

    Ik had gedacht die MSI te gebruiken tijdens de vakanties als opslagruimte voor foto's, maar in het jaar dat ik hem heb is hij de meest gebruikte computer van mij geworden (en ik heb er 6 ...).
    Hij doet elke dag gedurende minimaal 8 uur trouwe diest als manusje van alles.
    Zelfs de schoolwebsite wordt erop gemaakt - als er eens geen 17 inch laptop beschikbaar is - en ook PS draait er "probleemloos" op.

    Ik heb de 3 cell batterij en die gaat bij mij zo'n 2 uur mee - en dat nog steeds na 1 jaar. Ik moet wel zeggen dat ik hem dus ook veel gebruik op batterijen.

    De MSI is ook steeds mijn "trouwe gezel" bij al de vergaderingen die ik als schooldirecteur heb - en dat zijn er nogal wat ...
    Bluetooth standaard aanwezig - héél handig om iets van de Blackberry over te zetten ...

    Kortom, ik ben een zeer tevreden gebruiker - ondanks het wat kleine scherm.
    En ja, het kleine toetsenbord is héél bruikbaar ...
    Maar als het budget een beperking is, dan valt hij natuurlijk af.



    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht : goedkope mini laptop

      Hey Jaja,

      Blij nog eens een reactie van u te mogen lezen.
      Nu voor die prijs van dat Aldi model kan je ongeveer een eee pc 1000 van asus kopen.
      Denk dat daar dan geen bluetooth op zit.

      T'is niet dat ik het niet kan betalen,maar na de reis zal het toestel niet veel meer gebruikt worden denk ik.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht : goedkope mini laptop

        Ik heb eentje van packard bell. 6cells batterij. en efefctief 5 a 7uur werken erop .
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht : goedkope mini laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Hey Jaja,

          Blij nog eens een reactie van u te mogen lezen.
          Nu voor die prijs van dat Aldi model kan je ongeveer een eee pc 1000 van asus kopen.
          Denk dat daar dan geen bluetooth op zit.

          T'is niet dat ik het niet kan betalen,maar na de reis zal het toestel niet veel meer gebruikt worden denk ik.

          mir
          Notaboekje voor het dagboek en en een paar kaarten zodat je aan 12 gig hebt. Zal de goedkoopste oplossing zijn. Zeker daar je niet van zin bent die mini laptop nog verder te gebruiken.

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht : goedkope mini laptop

            Je kan zo blijven vragen hé...

            Wat is er mis met:
            Dit aldi-netbook topic?
            Je eigen topic van vorige maand?
            en dit en dit en dit en dit en .......

            Die netbooks zijn trouwens goedkoop, maar 200 euro is nu wel érg weinig hé. Als het toch maar voor éénmalig gebruik is zal je in die prijscategorie wel iets vinden hoor, kijk effe in de mediamarkt ofzo, daar hebben ze altijd wel wat taiwanese rommel liggen. Werkt ook, en houdt 't zeker een maand of zes uit, (als er niks verkeerd loopt )
            Aan de andere kant, als je bereid bent om een kleine 300 te geven, en je vind't dan achteraf toch leuk werken ermee, dan heb je gelijk een goeie. En anders heb je er een die je zeker kan verkopen voor een goeie prijs!
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht : goedkope mini laptop

              Sorry Zoomb dat ik hier een nieuw topic heb gestart; je was niet verplicht om het te lezen hoor.
              Nu gezien ze 2e hands nog veel geld vragen voor weinig minilaptop heb ik besloten de ASUS Eee PC 1005HA te bestellen kwam op 300 euro bij een pc zaak in de stad hier.Daarmee zijn ze zelfs goedkoper dan de mediamarkt.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht : goedkope mini laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Daarmee zijn ze zelfs goedkoper dan de mediamarkt.

                mir
                Het omgekeerde is dan ook vrij uitzonderlijk.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht : goedkope mini laptop

                  Zelf heb ik een Samsung NC10, en ik kan U die zeker aanraden. Het is iets meer dan je budget maar je krijgt er héél veel voor in de plaats. Het toetsenbord is zelfs een van de betere, zeker beter dan dat van mijn grote laptop. Nu hetgeen je zelf voorstelt met 12 giga aan ram,dan ben je beter af met een aantal CF kaarten 8 giga voor 26 Euro per 4 gekocht gratis thuis gebracht op 3 dagen.

                  Maar kies je voor een mini laptop dan ben je met deze Samsung zeer goed bezig, bedenk dat voor een optimaal gebruik van zo'n type computer je wel over een externe CD of DVD drive moet kunnen beschikken, of er eentje lenen voor een korte periode.

                  De samsung heeft een 6 cell litium accu en gaat tussen de 5 en de 7 uur mee op batterij. Het ledscherm is nen droom en je hebt een 160 gigabyte hardisk verdeeld over twee partities.

                  Wat ik 3 maand geleden kocht als hebbeding is gegroeid tot een niet te missen deel van mijn uitrusting.
                  Mocht ik je aan het denken gezet hebben, mag je bij me thuis is komen kijken en spelen met dat ding.

                  Fijne groetjes
                  Jeff C.
                  Last edited by Digipics357; 12 augustus 2009, 08:46.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht : goedkope mini laptop

                    Ik heb na het lezen van de verschillende reacties hier de MSI Wind U123-010 aangekocht. Deze wordt morgen (donderdag) geleverd) maar ben pas volgende week terug thuis van het buitenland dus wordt het nog wat wachten alvorens mijn nieuw speeltje te kunnen testen.
                    Ik laat wel eens weten na het terdege testen wat ik ervan vind.
                    Aangekocht bij http://www.umpcshop.be/ trouwens (Coolblue).

                    Comment

                    Working...
                    X