Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 of 28-135 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85 of 28-135 ?

    Sedert een half jaartje ben ik me gaan bezighouden met 'modellenfotografie', dit allemaal op locatie. Hiervoor gebruik ik mijn 40D met de EF-S 17-85/4.0-5.6 IS USM.

    Nu had ik graag iets meer zoom gehad. Meestal fotografeer ik toch tussen de +/-30 mm en de 85mm. Dus was ik aan het denken aan de EF 28-135/3.5-5.6 IS USM. Dit is echter al een iets oudere lens. Mijn vraag is dus: Blijf ik bij de 17-85 of stap ik over op de 28-135 ? Verlies ik met de overstap kwaliteit ? is de IS op de 28-135 even goed ? Iemand die beide lenzen al vergeleken heeft ?

    Graag jullie gedachten ... (ivm de topic natuurlijk )

    Greetz,

    Andries
    Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
    Don't dream your life, live your dream !

  • #2
    Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

    Je verliest je groothoek als je ruilt

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Andries Bekijk bericht
      Sedert een half jaartje ben ik me gaan bezighouden met 'modellenfotografie', dit allemaal op locatie. Hiervoor gebruik ik mijn 40D met de EF-S 17-85/4.0-5.6 IS USM.

      Nu had ik graag iets meer zoom gehad.

      Graag jullie gedachten ... (ivm de topic natuurlijk )

      Greetz,

      Andries
      Je had dus graag wat meer tele gehad, een 28-135 of 28-105 lijkt me in principe wel geschikt daarvoor.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Je had dus graag wat meer tele gehad, een 28-135 of 28-105 lijkt me in principe wel geschikt daarvoor.
        Ik denk dat het verschil tussen 85 en 105 je serieus tegen gaat vallen en het verschil tussen 85 en 135 misschien ook nog wel. Zeker aangezien je er flink wat groothoek voor op moet geven

        Via deze site kun je enigzins een beeld krijgen wat je wint/verliest
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

        http://rouwkema.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
          Ik denk dat het verschil tussen 85 en 105 je serieus tegen gaat vallen en het verschil tussen 85 en 135 misschien ook nog wel. Zeker aangezien je er flink wat groothoek voor op moet geven
          Het is zeker niet veel, maar de TS geeft ook niet aan hoeveel tele hij mist.
          Misschien is tie meer gebaat bij een 55-250 of 70-200.....

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

            De EF 28-135 IS is een van de eerste IS-lenzen, het is een oudere generatie beeldstabilisatie die wat minder effectief is dan die van de EF-S 17-85 IS.

            De 28-135 valt optisch best mee, er zijn heel wat slechtere lenzen te vinden.
            Maar welke van de twee de beste is, dat kan ik niet zeggen (ik heb ooit wel een 28-135 IS gehad maar een EF-S 17-85 IS heb ik nooit gebruikt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Je verliest je groothoek als je ruilt
              Ik ga zelden onder de 30mm, dus een groot verlies zou het voor mij zeker niet zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Je had dus graag wat meer tele gehad, een 28-135 of 28-105 lijkt me in principe wel geschikt daarvoor.
              28-105mm zou maar een TE kleine stap zijn, vandaar mijn interesse in 28-135. Liefst had ik iets in de trend van 28-150 a 28-200 ofzo, liefst ook met IS. De enige die ik gevonden heb die er een beetje dicht bij komt is dan 28-135. Een minimun van 70 of zelfs 55 zou al teveel zijn. 28mm lijkt me ideaal.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
              Via deze site kun je enigzins een beeld krijgen wat je wint/verliest
              Bedankt voor de link. Uiterst handig !!!

              Misschien een beetje langer sparen en direct voor een 28-300 IS gaan ... De IS op die lens is al nieuwer en normaal dus ook meer betrouwbaar.

              Greetz,

              Andries
              Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
              Don't dream your life, live your dream !

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

                De 28-135 IS vind ik wel heel brak qua bouwkwaliteit. Dat uitschuivend gedeelte zit heel los.Ik heb ook de 17-85 al gehad.... ik heb geen van beiden lang gehouden.
                Met modellenfotografie raad ik je toch aan om te investeren in een prime.
                Misschien de 85mm (of is dat te weinig tele voor je)??

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

                  moest ik van u zijn zou ik uitkijken voor een 70-200 variant.
                  je hebt keus uit 4 en zijn allen goed, enkel uw budget is de keuze factor
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    De 28-135 IS vind ik wel heel brak qua bouwkwaliteit. Dat uitschuivend gedeelte zit heel los.
                    Toch heeft dit geen invloed op de beeldkwaliteit. Er zit inderdaad onverwacht veel speling op, maar ik denk eerder dat dit aan de contructie ligt dan aan kwaliteit. Ik doe de mijne in ieder geval niet weg. De 17-85 heeft veel meer vervorming bij groothoek, en is zeker niet scherper dan de 28-135. De IS is effectief genoeg, maakt alleen iets meer lawaai dan de nieuwe generatie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-85 of 28-135 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Andries Bekijk bericht

                      Andries
                      In de rubriek Te Koop staat een Tamron 24-135, die heeft een vrij goede reputatie:

                      Comment

                      Working...
                      X