Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion Notebook MD97750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Medion Notebook MD97750

    Ik las in de folder van den 'Aldi' dat er woensdag een Mini Notebook wordt aangeboden. Met name de MD97750. Het is een 10" met Intel Atom 1.6 GHz processor, 160GB HD en 1 GB werkgeheugen.
    Is dit wat ? Vooral de batterij-autonomie interesseert me wel. Men spreekt van een Li-ion accu met 3 cellen. Ik dacht dat de betere Netbooks zoals een Samsung NC10 het doen met 6 cellen. Wie kan mij adviseren?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Medion Notebook MD97750

    Ik gebruik er zelf een als sleur-overal-mee-naartoe computer. Gekocht toen ze de eerste keer aangeboden werden in de Aldi.
    Zeer tevreden van, heb wel het geheugen uitgebreid naar 2 Gb en een 6-cel batterij ingestoken ipv de 3-cel. Autonomie is met de 6-cel ongeveer 5u.
    Toestel heeft een goed toetsenbord en een mat scherm (geen last van reflecties).
    Wordt geleverd met een compacte draagtas.
    Let wel: voor niet veel meer (minder dan de prijs van een 6-cel batterij in elk geval) heb je een Asus Eee PC 1000HE die ik persoonlijk zeker zo goed vindt en standaard met een 6-cel batterij geleverd wordt. Een alternatief is de 1002HA met 4-cel batterij.

    Jos
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #3
      Re: Medion Notebook MD97750

      Bedankt voor de tip , Josp.
      Daar schuilt dus het adderje.....de batterij. Ik had al begrepen dat die 3cell batterijen te weinig autonomie geven. Dan kan ik beter iets meer geven en bvb een Samsung NC10 of Asus aanschaffen met 6cell.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Medion Notebook MD97750

        Nog vergeten te vermelden: de adapter van de Asus 1000HE is een heel stuk kleiner dan die van de Medion (en neemt dus minder plaats in in je bagage).

        Als je echter graag experimenteert: op de Medion (is eigenlijk een MSI Wind U100) kan je makkelijk OS X installeren (Google is your friend).
        Licentietechisch is dit echter niet toegelaten!

        Jos
        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

        Comment


        • #5
          Re: Medion Notebook MD97750

          Niet voor de Medion gaan is een goeie start.
          Service na verkoop laat vaak te wensen over, en gezien de kwaliteit van de medion-producten heb je die met 90% zekerheid ooit nodig!

          Ik heb de EEE 1000HE en érg tevreden over. € 329 betaald bij mediamarkt, dus voor 30€ extra heb je bluetooth en dubbel zoveel autonomie. Het scherm is ook beter bij de asus.
          Samsung is -hoewel geen ervaring mee- ook wel goed veronderstel ik.
          Goedkoop is soms duurkoop, en na 3 medions (2x pc, 1x laptop) mag ik dat zeggen
          Niet geschoten is altijd mis!

          Comment


          • #6
            Re: Medion Notebook MD97750

            Ik heb zo'n medion.. Hier draait er OSX op
            Staat al-tijd aan (sleep), start in 2 seconde op, sluit in een halve seconde af.
            Windows bleef hangen als ik em geen tijd gaf om op te starten..

            Comment


            • #7
              Re: Medion Notebook MD97750

              Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
              Niet voor de Medion gaan is een goeie start.
              Service na verkoop laat vaak te wensen over, en gezien de kwaliteit van de medion-producten heb je die met 90% zekerheid ooit nodig!
              In dit geval moet ik zeggen dat je redenering niet klopt. De MD97750 wordt namelijk niet door Medion gemaakt maar is een toestel van MSI. Het is een Wind U100. MSI is van kwaliteit zeker evenwaardig aan Asus. Uit een onderzoek van PC Pitstop blijkt de Wind U100 op de eerste plaats te staan, net voor de Asus 1000HE.

              Jos
              Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

              Comment


              • #8
                Re: Medion Notebook MD97750

                MSI brengt zijn product (en dan zeker de WIND) uit onder verschillende merken, en daar is Medion idd één van.
                Medion heeft volgens mij trouwens nog nooit zélf een computer in mekaar gestoken. Zij zijn gewoon een merknaam. Onder die merknaam verkopen ze producten die elders onder een andere naam verkocht worden.

                (zoals wel meer het geval is met producten: Er zijn drie petroleum-raffinaderijen in België, en bijna alle benzine, diesel en mazout die je in belgië koopt komen van de grootste twee, ongeacht waar je tankt. Verf van het merk gamma is identiek aan een niet-nader genoemd 'groot' merk. Veel aldi-producten worden gewoon naast de grote merken geproduceerd in dezelfde fabrieken. Ga zo maar door...

                Nu, je gaat me niet horen zeggen dat alles van Medion per definietie slecht is, maar de kwaliteit van die brand-shopping fabrieken uit ver-azië is vaak een stuk minder dan die van de grote merken (die hun naam moeten verdedigen). Ze gaan ook hun tijd mee, maar duurzaamheid is niet het belangrijkste voor die ontwikkelaars, opties en functies wel.

                De wind is zéker geen slecht toestel, maar voor ruim gerekende dezelfde prijs koop je even goed een béter... De Asus 1000HE is daar een voorbeeld van (wél bluetooth, autonomie tot 9u ipv de 2u van msi, uitbreidbaar RAM-geheugen -hoewel, geloof dat dit nu ook op de wind zal kunnen-, beter (LED-)scherm...) maar is zéker niet de enige. (ben geen fan van Acer, maar zal ook wel geen rommel zijn, samsung, toshiba,...

                Ik heb de moeite gedaan om even naar het 'onderzoek' *ahum* van pcpitstop te kijken: aan de comments die bij de verschillende toestellen staan zie je toch duidelijk verschillen in gebruikers (bij de wind: "it works" (2x), "It's a netbook",... en die mensen geven het maximum van de score Of het terecht is weet ik niet, but it makes me think....
                Niet geschoten is altijd mis!

                Comment


                • #9
                  Re: Medion Notebook MD97750

                  Ik ga hier geen welles-nietes politiek beginnen.

                  Zoals ik al eerder schreef heeft de 1000HE van huis uit een 6-cel batterij en is het prijsverschil met de Medion kleiner dan een grotere batterij voor deze laatste.
                  De Medion heeft standaard 1 Gb, uitbreidbaar tot twee (standaard SO-DIMM geheugensloten). Bij de Wind zit 512 Mb gesoldeerd en is er maar 1 slot waar 512 Mb extra insteekt, waardoor je het geheugen maar kan uitbreiden tot 1,5 Gb.
                  Er zijn nog een paar detailverschillen (andere WLAN kaart), maar mijn Medion heeft wel Bluetooth (zij het met een losse mini-stick die meegeleverd was).
                  Toen ik de Medion kocht bestond de 1000HE nog niet, anders zou ik zeker daar voor geopteerd hebben gezien de grotere batterij.

                  Ik weet niet hoe jij 9u autonomie haalt op een systeem met verder dezelfde hardware specificaties (zelfde CPU, zelfde chipset, LED display, zelfde harde schijf).
                  Heb onlangs een 1000HE voor iemand geconfigureerd en de autonomie lijkt me erg gelijkaardig, hij gaat alleen veel sneller in slaapstand (ik vermoed een agressiever energiebeheer).

                  Voor de OSX adapten: bij de 1000HE zou je geen geluid hebben. Bij de Medion/Wind wel (zelf uitgetest, hoewel ik terug naar XP ben gegaan omwille van twee programma's die ik er absoluut op nodig heb en niet bestaan onder OSX). En wat me ook ergerde is dat ik twee-vinger scrolling niet aan het werk kreeg.

                  Maar nogmaals, de 1000HE is - als je naar autonomie - kijkt zonder meer een betere koop. Hij heeft ook een grotere touchpad en betere muisknoppen.

                  Jos
                  Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Medion Notebook MD97750

                    Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
                    Voor de OSX adapten: bij de 1000HE zou je geen geluid hebben. Bij de Medion/Wind wel (zelf uitgetest, hoewel ik terug naar XP ben gegaan omwille van twee programma's die ik er absoluut op nodig heb en niet bestaan onder OSX). En wat me ook ergerde is dat ik twee-vinger scrolling niet aan het werk kreeg.
                    OSX op de aldi mini laptop van vorig jaar:
                    De mini jack output werkt niet.
                    De webcam werkt niet.
                    Programma nodig om beeldscherm juist in te stellen.
                    Programma nodig voor wifi (maar werkt hier ook zonder).

                    Persoonlijk heb ik die dingen er voor over om met een stabiel systeem te werken.
                    Bij mij was XP (op deze pc) dat helemaal niet.

                    Comment

                    Working...
                    X