Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomtelelens voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomtelelens voor concertfotografie

    Hallo iedereen,

    Ik ben al heel lang tevreden met mijn canon 400D en mijn 18-55 lensje,
    maar wil nu toch heel graag overschakelen naar een verder bereik en een
    lens die me meer bokeh kan geven, wat ik zeer mooi vind.
    Ik houd me bezig met concertfotografie, maar ook met portretten, dus ik weet niet goed naar wat ik moet kijken om een geschikte lens voor mezelf te kopen aangezien ik veel bewegende EN nietbewegende fotos trek.

    Ik heb mijn research gedaan, en ben aan het twijfelen tussen de Canon IS 55-250
    of eentje van Tamron, omdat ik heb gelezen dat die heel goede bokeh geeft,
    en beter geschikt is voor beweging. Is dit waar?
    Ik ben van plan om mijn lens tweedehands te kopen als ze duurder zijn als 250 euro,
    want ik ben maar een arme student die al haar spaarcentjes al heeft uitgegeven aan mijn camera zelf

    Kunnen jullie mij misschien wat raad geven over betaalbare, maar goeie telelenzen met het bereik tot 300?
    Alvast bedankt!

    Groeten, een grafisch ontwerpster in spe
    Canon EOS 400D

  • #2
    Re: Welke zoomtelelens voor concertfotografie

    Voor concertfotografie: 70-200 2.8, maar die zit 'iets' boven je budget....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomtelelens voor concertfotografie

      Voor concertfotografie heb je vooral snelle, lichtsterke objectieven nodig... Gangbaar zijn brandpuntsafstanden van 70 - 200mm... Maar of je die onder de 250€ zal vinden? Bovendien zit je met het probleem dat je 400D niet echt topprestaties neerzet in de hogere iso's.