Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hacienda Corralejo (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hacienda Corralejo (HDR)

    Foto is een Single Shot HDR bewerking van een foto die ik ongeveer een jaar geleden gemaakt heb in Mexico en over drie weken ben ik weer een maandje op vakantie in Mexico en hoop weer een hoop leuke locaties af te doen.



    Canon EOS 350D
    Belichting : 1/160sec.
    Diafragma : f/11
    ISO-200

    EDIT : Twee oudere versies van deze locatie, eerste foto is gehost op DeviantArt, de tweede op Pictureparking, blijkbaar heeft het de scherpte met de host te maken.





    Alvast bedankt om even een kijkje genomen te hebben.
    Last edited by Runaque; 15 augustus 2009, 10:45.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

  • #2
    Re: Hacienda Corralejo (HDR)

    weinig comm? waarschijnlijk omdat foto onscherp overkomt (origineel? of door bewerking?)
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Hacienda Corralejo (HDR)

      Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
      weinig comm? waarschijnlijk omdat foto onscherp overkomt (origineel? of door bewerking?)
      Alvast bedankt voor de reactie, ik ben blij dat toch iemand van de 141 voorbijgangers de moeite gedaan heeft om toch maar iets te posten. De originele in volledige resolutie (8Mp) is nochthans scherp, kan zijn dat het wat geminderd is bij het verkleinen van de foto, wat eigenlijk spijtig is.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

      Comment


      • #4
        Re: Hacienda Corralejo (HDR)

        Ja die onscherpte is wel raar op je site is hij veel scherper werk je met BD-sizer ?

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: Hacienda Corralejo (HDR)

          Je HDR-toepassing ligt er niet te vingerdik op, wat eigenlijk net goed is.
          Maar ben niet zo zot van de compositie: voorgrond teveel afgekapt (een meter of twee achteruit staan en je bloemenbak en de linkse palmboom staan er helemaal op) en om het SC-waardig te maken had ik de grid van je foto wat aangepast zodat alles recht staat op de foto (bomen uitgezonderd, he!)
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Hacienda Corralejo (HDR)

            Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Ja die onscherpte is wel raar op je site is hij veel scherper werk je met BD-sizer ?

            Groeten

            Joeri

            Op DA staat hij in volledige resolutie geupload, waar de zichtbare versie net geen 900 pixels is in de hoogte, dus niet zo gek veel groter dan de getoonde versie hier. De versie die ik hier toon is via een andere site gehost, nl pictureparking, om dat watermerk te voorkomen, wat vaak ook al voor meer onscherpte zorgt en misschien ook wel stoort.

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Je HDR-toepassing ligt er niet te vingerdik op, wat eigenlijk net goed is.
            Maar ben niet zo zot van de compositie: voorgrond teveel afgekapt (een meter of twee achteruit staan en je bloemenbak en de linkse palmboom staan er helemaal op) en om het SC-waardig te maken had ik de grid van je foto wat aangepast zodat alles recht staat op de foto (bomen uitgezonderd, he!)
            Bedankt dat je het HDR effect waardeert, ik heb van deze kapel nog twee andere HDR bewerkingen gepost in het verleden met net hetzelfde effect.
            Tja, de compositie zal persoonlijke smaak zijn, wil ik meer in beeld gekregen hebben, dan had ik echt een breedhoek nodig gehad, want een paar meter naar achteren had ik het niet mee gered om zowel de bloemenbak als de palmbomen er volledig op te krijgen.
            Wat de vertekening van de lens betreft, dit is een moeilijke geweest om alles kaarsrecht te krijgen, alles helt van buiten naar binnen in de foto en ik vind het effect van de vertekening wel wat hebben, maar ik heb al erger gezien bij anderen.
            Ik heb gelijk de twee eerdere versies bovenaan gepost.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

            Comment


            • #7
              Re: Hacienda Corralejo (HDR)

              Buiten de onscherpte die op de foto´s aanwezig is vind ik die hoge palmbomen heel storend op de foto´s en dat help de compositie danig naar de vaantjes (uw fout natuurlijk niet)
              HDR is discreet en kleuren zijn zeker OK
              Begrijp niet dat de lokale toeristische diensten daar niet effe een kettingzaag kunnen pakken om die paar stomme bomen om te zagen?
              BD0723BE

              Comment


              • #8
                Re: Hacienda Corralejo (HDR)

                Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                Wat de vertekening van de lens betreft, dit is een moeilijke geweest om alles kaarsrecht te krijgen, alles helt van buiten naar binnen in de foto en ik vind het effect van de vertekening wel wat hebben, maar ik heb al erger gezien bij anderen.
                Ik heb gelijk de twee eerdere versies bovenaan gepost.
                Dan moet ik eerlijk toegeven dat de 1ste foto op dat gebied de beste is!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Hacienda Corralejo (HDR)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Buiten de onscherpte die op de foto´s aanwezig is vind ik die hoge palmbomen heel storend op de foto´s en dat help de compositie danig naar de vaantjes (uw fout natuurlijk niet)
                  HDR is discreet en kleuren zijn zeker OK
                  Begrijp niet dat de lokale toeristische diensten daar niet effe een kettingzaag kunnen pakken om die paar stomme bomen om te zagen?
                  ook mijn idee hoor
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment

                  Working...
                  X