Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hok

    Last edited by Control-Z; 8 augustus 2009, 23:16. Reden: kader rond foto

  • #2
    Re: Hok

    Fort van Breendonk ? Wit rechts boven mag er voor mij af
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

    Comment


    • #3
      Re: Hok

      Idd, Breendonk, heel goed opgemerkt.
      Ik heb er over getwijfeld, maar vind persoonlijk de compositie tegendraadser en minder saai met dat driehoekje lucht erbij.
      Zou waarschijnlijk wel beter uitkomen met een fijne kader rond, maar dan moet ik eens uitvissen hoe ik dat moet doen, ik zet nooit kaders rond mn foto's.
      ==========
      update: kadertje rond gezet.
      Last edited by Control-Z; 8 augustus 2009, 23:17.

      Comment


      • #4
        Re: Hok

        Dat kadertje errond vermijdt dat het wit van de lucht één wordt met de achtergrond van het bureaublad. Mooie vlakken en lijnen. Ik zou echter ook dat driehoekje er niet in verwerkt hebben.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

        Comment


        • #5
          Re: Hok

          Inderdaad, onze aandacht wordt dadelijk naar het witte driehoekje rechtsboven getrokken. Bij deze, foto dus niet voor 100% geslaagd...De twee middelste vensters in detail nemen volgens mij...
          "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

          Comment


          • #6
            Re: Hok

            Fraaie compositie. Lucht stoort mij absoluut niet, geeft net dat beetje extra aan de foto. Mooi.

            peter
            www.peterlaurent.be

            Comment


            • #7
              Re: Hok

              Qua compositie heel sterk, ook het driehoekje staat op zijn plaats voor mij. Enkel het onderwerp kan mij minder boeien.
              Doet mij denken aan het werk van Bert Dankaert: zeer frontale maar sterke composities van banale, alledaagse architectuur.

              Comment


              • #8
                Re: Hok

                Bovenste reepje (t.e.m. het driehoekje) eraf maakt de compo nog sterker vind ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Hok

                  Kvind de compositie nu sterk genoeg, kzou hem niet croppen zonder driehoek.
                  Dat stukje wit brengt er net spanning in.
                  Leuke foto in elk geval!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hok

                    Oorspronkelijk geplaatst door lockdriver Bekijk bericht
                    Inderdaad, onze aandacht wordt dadelijk naar het witte driehoekje rechtsboven getrokken. Bij deze, foto dus niet voor 100% geslaagd...De twee middelste vensters in detail nemen volgens mij...
                    de mijne niet. Dat hoekje zit daar goed.

                    Sterk beeld!
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hok

                      Heel knap, driehoekje lucht is prima vind ik
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hok

                        Mooi lijnspel, mooi gebruik van complementaire kleuren...
                        Sterke plaat.

                        mvg,

                        Roland

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hok

                          Knap hoe het afgesneden rechterraam links weer om de hoek komt piepen !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hok

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felixxxx Bekijk bericht
                            Qua compositie heel sterk, ook het driehoekje staat op zijn plaats voor mij. Enkel het onderwerp kan mij minder boeien.
                            Doet mij denken aan het werk van Bert Dankaert: zeer frontale maar sterke composities van banale, alledaagse architectuur.
                            Dat zal dan wel niet helemaal toeval zijn, want ik heb les gehad van Bert Danckaert.
                            Hoewel ik probeer om niet iemands stijl te copieren, heb ik al verschillende keren de opmerking gehad dat ik beïnvloed ben door de "Danckaertiaanse school".
                            Ik denk eerder dat ik iets van zijn visie op fotografie heb meegepikt, en dan is het logisch dat je soms gelijkaardige beelden gaat opzoeken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hok

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Dat zal dan wel niet helemaal toeval zijn, want ik heb les gehad van Bert Danckaert.
                              Hoewel ik probeer om niet iemands stijl te copieren, heb ik al verschillende keren de opmerking gehad dat ik beïnvloed ben door de "Danckaertiaanse school".
                              Ik denk eerder dat ik iets van zijn visie op fotografie heb meegepikt, en dan is het logisch dat je soms gelijkaardige beelden gaat opzoeken.


                              Beste , ik heb mij een tijdje suf geprakkizeerd over het vaatje waar jij nu eigenlijk uit tapt.
                              Het zijn geen expressionistische foto's , ook geen impressionistische. Geen surrealisme of magisch realisme.Geen romantiek of symbolisme;lyrisch abstract zijn ze ook niet.
                              Ze behoren zeker niet tot het soort esthetiserende 95% van de plaatjes die hier vertoond worden,je weet wel , de zonsondergangen met een vette lepel photoshopsaus. ( dezen zou je een hedendaagse vorm van volkskunst kunnen noemen )
                              En nu komt de aap de mouw, je bent beïnvloed door Danckaert . Die foto's van Danckaert zijn ijzersterk.Waarom? Je hebt daar altijd een basispatroon van heel strakke horizontalen en vertikalen , diagonalen, Mondriaan en Van Doesburg zijn niet ver uit de buurt.Dat is de basisstructuur.Om dit strakke formalisme wat op te vrolijken zijn er dan wat lossere toetsen toegevoegd: vegerige vierkantsvormen,een enkel figuratief element, dingen die er ook qua kleur uitspringen.Maar , heel belangrijk , dezen zijn ondergeschikt aan de basisstructuur.We hebben het hier dus eigenlijk over een soort van geometrisch abstract.
                              Bekijken we nu even jouw "hok".De basisstructuur van strakke horizontalen/vertikalen ontbreekt hier,want jammerlijk genoeg staat aan dit hok zoawat alles schots en scheef,niets is écht horizontaal of vertikaal. Dat stoort enorm , omdat één dominant element,die witte driehoek,door zijn afgrenzing aan het frame van de foto,wél ressorteert onder de noemer strak geometrisch . En dus als een tang op een varken past in het geheel van de compo.Daardoor ga je de foto ook niet beleven als een evenwichtige geometrisch abstract,maar als iets onbestemds waar je geen raad mee weet.Tegendraads?Jawel,maar al wie met verf smijt is geen Jackson Pollock hé.
                              Ik geef je de raad eens wat crops te maken van deze foto , crops waar de witte driehoek uit verdwenen is , alsook de kiezel voorgrond.
                              Heb het net geprobeerd en dan zijn er wel hele mooie dingen uit te halen , op voorwaarde dat je zo uitsnijdt dat lichtjes naar links afhellende lijnen ook weer gecounterd worden door lichtjes naar rechts afhellende lijnen.
                              Op die manier kun je er heel mooie abstracten uit halen , met mooie kleuren. ( die dan echter warmer , dichterlijker overkomen dan het werk van Danckaert. )


                              P.S. : dit is uiteraard niet bedoeld om af te breken hé , dan zou ik al die moeite niet doen , ik ben nog zo blij eens over iets wezenlijks te kunnen discussiëren.


                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X