Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

    Ik zie de bomen door het bos niet meer ( of was het nu andersom? )
    LCD / Plasma / LED

    LED valt af wegens te duur.

    Ik heb van alles gelezen over plasma en LCD, ook hier op het forum.

    Budget : maximaal 800€
    Grootte : vanaf 94cm (37'') tot 120cm (50'' of meer) is mogelijk.
    Liefst 2 scart aansluitingen maar zeker geen noodzaak.

    Nu ben ik deze tegengkomen : SAMSUNG PS50B451
    Een héél groot scherm tegen een zéér behoorlijke prijs, 847€ ( wel net iets boven het vooropgestelde budget maar dan koop ik wel een lensje minder )

    Iemand ervaring met dit toestel?
    Last edited by Franciskine; 8 augustus 2009, 16:37.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik zie de bomen door het bos niet meer ( of was het nu andersom? )
    LCD / Plasma / LED

    LED valt af wegens te duur.

    Ik heb van alles gelezen over plasma en LCD, ook hier op het forum.

    Budget : maximaal 800€
    Grootte : vanaf 94cm (37'') tot 120cm (50'' of meer) is mogelijk.
    Liefst 2 scart aansluitingen maar zeker geen noodzaak.

    Nu ben ik deze tegengkomen : SAMSUNG PS50B451
    Een héél groot scherm tegen een zéér behoorlijke prijs, 847€ ( wel net iets boven het vooropgestelde budget maar dan koop ik wel een lensje minder )

    Iemand ervaring met dit toestel?
    Blijkbaar heb je te weinig gelezen.

    Da's al oud he ...voor onder die prijs moet je toch al een full HD vinden wel niet in die grote.


    Ik heb al 2jaar een SAMSUNG 42 PLASMA met digitale TV en iedereen zegt mij dat het beeld goed is. Was ook niet de duurste. Mocht je toch willen of nu eens geen lens kopen
    en opteren voor een lcd met led achtergrond.
    Last edited by Fabbe; 8 augustus 2009, 18:07.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

      Panasonic - Full HD - Plasma

      Wel geen idee van de prijs
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Blijkbaar heb je te weinig gelezen.

        Da's al oud he ...voor die prijs moet je toch al een full HD vinden wel niet in die grote.
        En wie zou me kunnen zeggen welke TV in dit genre je volledig kan uitzetten zonder
        de stekker uit te trekken.
        De mijne staat constant in standby en is ook een Samsung.
        Sorry dat ik OT ga

        Op dezelfde site van VDB
        > kies plasma
        > kies > 200 HZ
        > full HD.

        De drie "p' s" gelden nog
        Pioneer, Panasonic, Philips.
        Last edited by theokus; 8 augustus 2009, 18:06.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

          De led tv's zijn, naar ik gehoord en gelezen heb, zeer zuinig in verbruik, tot 50% minder stroomverbruik, dat klinkt mooi maar voor die meerprijs zal het wel ettelijke jaren duren voor deze terugbetaald is. Het is ook nog een zeer recente ontwikkeling en daar betaal je natuurlijk wel voor.

          LCD of plasma, 't blijft een moeilijke keuze.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            En wie zou me kunnen zeggen welke TV in dit genre je volledig kan uitzetten zonder
            de stekker uit te trekken.
            De mijne staat constant in standby en is ook een Samsung.
            Sorry dat ik OT ga

            Op dezelfde site van VDB
            > kies plasma
            > kies > 200 HZ
            > full HD.

            De drie "p' s" gelden nog
            Pioneer, Panasonic, Philips.
            Pioneer is gestopt met Plasma's, dacht Philips ook.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              De led tv's zijn, naar ik gehoord en gelezen heb, zeer zuinig in verbruik, tot 50% minder stroomverbruik, dat klinkt mooi maar voor die meerprijs zal het wel ettelijke jaren duren voor deze terugbetaald is. Het is ook nog een zeer recente ontwikkeling en daar betaal je natuurlijk wel voor.
              Je bedoelt de TV's met sideled's?

              Zijn nog niet de echte LED-tv's dacht ik.


              Zijn sowiese een stuk smaller dan Plasma/LCD
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Je bedoelt de TV's met sideled's?
                Ik dacht van wel ( de LED technologie dus he ) maar steek er zeker mijn hand niet voor in het vuur : http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Gro...qaO6qaL.tnP6do
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                  De LED tv's van vandaag hebben een TFT scherm, en een LED backlight (ipv een TL backlight).
                  Als je naar stroomverbruik kijkt: LCD (zelfs zonder LED) is zuiniger dan plasma.
                  En de voorgestelde TV, 50inch HD ready lijkt me een slecht idee: bij dat formaat moet je full hd hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                    Zijn er al wel uitzendingen in Full HD? En moet je daarvoor ook bvb geen Blueray speler hebben?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Zijn er al wel uitzendingen in Full HD? En moet je daarvoor ook bvb geen Blueray speler hebben?
                      Ja, via een HD digibox ofzo... (nog niet alle zenders uiteraard).
                      Maar ja: een gewone TV toont een beeld van ongeveer 0,5 Mpixels en full HD is ongeveer 2 Mpixels, dat zegt genoeg voor fotografen ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                        Soms lijkt het een beetje pixelpeepen denk ik ( of ben ik hier verkeerd? ), mijn vader heeft een Philips Full HD, en voor zover ik weet zendt Canvas + uit in full HD, nu hebben we samen eens gekeken naar het verschil, dus de gewone canvas en de canvas+ . . . eerlijk gezegd ( we zaten ongeveer 2 m van de TV verwijderd ), wij zagen geen verschil. ( TV is een Phillips Full HD 94 cm )
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                          Wat mij steeds opvalt is dat je bij goedkopere toestellen vaak blokjes ziet, zelf heb ik ruim 3 jaar een panasonic plasma tv, daarop een HD digicorder waar ik echt het kwaliteitsverschil op zie tussen HD en gewoon digitaal, kijk maar eens naar de lettertjes van de ondertiteling en daarop tevens een blu-ray van panasonic met aangepaste versterker.

                          Ik kan jullie garanderen als je echt in de winkel loopt en de beelden critisch bekijkt je van ver de goedkopere toestellen tussenuit haalt.

                          Groetjes Dextro
                          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                          https://500px.com/marnix_photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                            Oorspronkelijk geplaatst door tuinkabouter Bekijk bericht
                            Ja, via een HD digibox ofzo... (nog niet alle zenders uiteraard).
                            Maar ja: een gewone TV toont een beeld van ongeveer 0,5 Mpixels en full HD is ongeveer 2 Mpixels, dat zegt genoeg voor fotografen ;-)
                            telenet is niet full HD,
                            kijk eens over de grens, zoek bij de google machine maar eens op plasma-discounter

                            b.
                            Bijna niks meer....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                              Aangezien het een 2de toestel is, probeer ik de kosten toch wat te drukken, bij Vandenborre kan je ook herstelde toestellen kopen, of eentje dat een lichte beschadiging heeft, ik heb dit exemplaar gevonden : http://www.vandenborre.be/tqshp/app/...qaMadmL6dmRu9k

                              Wanneer de reacties hierop overwegend positief zijn, denk ik tot de koop over te gaan.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X