Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telelens.?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telelens.?

    Ik weet dat er veel topics over zijn, maar toch zou ik graag nog wat nieuwe info horen.
    Ik fotografeer een tijdje met een sigma 70-300 apo voor dieren, en nu ben ik toe aan wat beters. Ik zoek meer scherpte, wat geluidlozere en snellere scherpstelling en beeldstabilisatie als het kan. Ik keek naar een canon 300mm f4, maar die wordt te duur. Ik heb een budget van max 500 euro. Ik dacht zelf aan iets als de sigma 120-400. Suggesties en ervaringen zijn welkom. Ik heb een canon 30d.
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Welke telelens.?

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...



    Nog een topic openen over hetzelfde probleem zal je geen oplossing geven vrees ik het is dus echt niet nodig om nog eens eentje te openen , er zijn er al meer dan genoeg, een beetje zoekwerk kan geen kwaad
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Welke telelens.?

      de sigma 50-500 krijgt nog steeds goede kritieken,
      maar ik vrees dat je eisen wat te hoog zijn, voor dat budget ...
      als een 300f4 je te duur uitkomt denk ik dat je het beter opgeeft.
      ik zou je kunnen een 400f5.6 aanraden (wat ik ook doe) maar
      dan moet je je budget verdubbelen en de IS laten voor wat het is.
      andere (goedkope) alternatieven zijn bv een 2dehandse 400mm vast van sigma,
      maar dan ga je ook de snelle en geruisloze autofocus moeten opgeven.

      toch succes met de verdere zoektocht ...

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment

      Working...
      X