Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma kwaliteits lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma kwaliteits lenzen

    Zoals Canon en waarschijnlijk Nikon heeft Sigma ook een reeks met" betere lenzen" dus duurdere lenzen.
    Welke typeaanduiding hebben deze lenzen?

  • #2
    Re: Sigma kwaliteits lenzen

    EX, al plakken ze dat op heel wat lenzen. Nikon heeft dat overigens niet, daar is het enkel merkbaar aan de prijs

    Al is EX meestal lang niet zo goed als de L reeks van canon.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma kwaliteits lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
      Zoals Canon en waarschijnlijk Nikon heeft Sigma ook een reeks met" betere lenzen" dus duurdere lenzen.
      Welke typeaanduiding hebben deze lenzen?
      Tussen de EX lenzen zitten goede types (maar ook veel probleemgevallen)
      Als je aangeeft wat voor lens je zoekt ga je meer info krijgen.
      In ieder geval is het altijd beter de originele lenzen te gebruiken, vergeet niet, glas is belangrijk en gaat lang mee...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma kwaliteits lenzen

        Sigma heeft enkele pareltjes zoals zijn 150mm f/2.8 macro, zijn 300-800mm f/5.6 en andere nicheproducten die niet verkrijgbaar zijn bij de merken, maar dan nog blijven er "kleine" compatibiliteitsproblemen. Bijvoorbeeld Nikon AF-S stopt zijn AF motor van zodra je aan de focusring draait, maar de Sigma HSM blijft "tegenpruttelen".

        Comment


        • #5
          Re: Sigma kwaliteits lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Sigma heeft enkele pareltjes zoals zijn 150mm f/2.8 macro, zijn 300-800mm f/5.6 en andere nicheproducten die niet verkrijgbaar zijn bij de merken, maar dan nog blijven er "kleine" compatibiliteitsproblemen. Bijvoorbeeld Nikon AF-S stopt zijn AF motor van zodra je aan de focusring draait, maar de Sigma HSM blijft "tegenpruttelen".
          en niet te vergeten de sigma 105mm macro, denk dat ze nog beter is dan de 150mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma kwaliteits lenzen

            Ik heb één Sigma gehad, daar was ik erg tevreden van (12-24 EX). Maar ik zou nooit overwegen om een Sigma te kopen, omdat de kans dat je een slechte lens ontvangt véél te groot is.
            Ik heb hier vorig jaar een draadje over gestart ... http://forum.belgiumdigital.com/f35/sigma-235718.html

            Tom
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Sigma kwaliteits lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              en niet te vergeten de sigma 105mm macro, denk dat ze nog beter is dan de 150mm
              Daar zou ik over durven discussiëren De 150mm is dacht ik net een tikkeltje scherper, heeft HSM met manuele bediening zonder dat je hier een schakelaar voor hoeft te bedienen (maar wel met het compatibiliteitsprobleempje waar ik het al over had) , schuift niet uit tijdens het focussen, heeft een erg stevige statiefvoet, heeft een mooie achtergrond werking en kan door zijn uitgebreide limiter goed als korte tele gebruikt worden

              Edit: maar toegeven, de 105mm is zeker ook heel goed
              Last edited by frank207be; 7 augustus 2009, 09:35.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma kwaliteits lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Ik heb één Sigma gehad, daar was ik erg tevreden van (12-24 EX). Maar ik zou nooit overwegen om een Sigma te kopen, omdat de kans dat je een slechte lens ontvangt véél te groot is.
                Ik heb hier vorig jaar een draadje over gestart ... http://forum.belgiumdigital.com/f35/sigma-235718.html

                Tom
                Daarom: testen voor aankoop, bij de betere fotozaak is dat geen probleem, zelfs mediamarkt laat dat toe. Tweedehands kan het al helemaal.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma kwaliteits lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Daar zou ik over durven discussiëren De 150mm is dacht ik net een tikkeltje scherper, heeft HSM met manuele bediening zonder dat je hier een schakelaar voor hoeft te bedienen (maar wel met het compatibiliteitsprobleempje waar ik het al over had) , schuift niet uit tijdens het focussen, heeft een erg stevige statiefvoet, heeft een mooie achtergrond werking en kan door zijn uitgebreide limiter goed als korte tele gebruikt worden

                  Edit: maar toegeven, de 105mm is zeker ook heel goed
                  de 150mm is ongetwijfeld zeker een heel goede lens , maar is ook te zien waar je ze voor nodig hebt, dat ze geen motor ingebouwd heeft hoeft voor mij niet ,ik werk met D80, maar wat ik ook een bezwaar vind, is dat ze veel zwaarder is denk ik , maar als ik er een zou zoeken voor insecten te fotograferen, zou ik zeker de 150mm nemen, maar als je met de d40 werkt kan je niet anders dan de 150mm nemen

                  Comment

                  Working...
                  X