Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

    Door mijn eigen stomme fout heb ik mijn prime lens, een Canon 50mm f1.8 laten vallen en die is nu mooi in 2 stukken. Ik heb geprobeerd om het weer in mekaar te draaien, maar dat lukt niet.

    Is dit überhaupt nog herstelbaar, zo ja waar? Of koop ik best een nieuwe?

  • #2
    Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

    Alles kan hersteld worden, het is alleen de vraag of de reparatie niet duurder zal uitvallen dan de waarde van die lens...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

      Zelf ooit mee gemaakt, maar bij mij was het een barst die ik niet gezien had.
      Lens weer op mijn toestel gezet en door de barst kon ik de lens niet meer demonteren. Resultaat: lens moeten afbreken terwijl ze op het camerahuis zat. Gelukkig zonder enige schade aan de camera, 95€ later had ik een andere 50mm 1.8 II

      BTW: als een technieker naar de lens moet kijken gaat je dat al gauw tientallen euri kosten, gewoon een nieuwe kopen dus.

      PS: laat alleen 50mm 1.8 vallen, dat valt mee. :-)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Alles kan hersteld worden, het is alleen de vraag of de reparatie niet duurder zal uitvallen dan de waarde van die lens...
        En daar vrees ik zo ook voor....

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

          Post eens wat foto's van de ongelukkige. Misschien kan wat secondelijm helpen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

            hersteldienst kost 70€ per uur dus haal vlug een nieuwe

            greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50mm f1.8 gevallen, nog te herstellen

              de lens laten repareren is waarschijnlijk stukken duurder dan een nieuw of gebruikt exemplaar.
              Op het internet staan verschillende beschrijvingen van hoe deze lens in elkaar zit (en als ie niet in elkaar zit: hoe hij weer in elkaar kan).
              Nu is je lens toch al min of meer afgeschreven, waarom probeer je niet eens aan de hand van zo'n beschrijving m in elkaar te zetten. Als het niet lukt heb je er niets meer verloren en heb je eens een lens van binnen gezien, als het wel lukt is het mooi meegenomen

              Comment

              Working...
              X