Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 mm ( canon )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-70 mm ( canon )

    Zijn er mensen die deze lens hebben ?
    Want ik zou mij deze lens willen aanschaffen !

    (( mijn camera was kapot 'canoneos1000D' , en deze kan niet meer gemaakt worden dus krijg ik een waardebon twv 369,99euro en met dat geld zou ik mij een Sigma 17-70mm bestellen )) !
    En deze zal wellicht wel passen op mijn canon eos450D ?!


    Weet u iets over Sigma ? laat het mij dan weten !
    alle hulp en commentaar is welkom !


    Mvg


  • #2
    Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

    Geen slechte lens en een mooi bereik.
    Toch heb ik hem weggedaan en een 24-70EX gekocht.
    En dat is toch nog een stapje beter.

    (als je al een groothoek hebt bv 10-20, zou ik de 17-70 laten en voor 24-70 gaan; heb je dat niet en wil je liever wat meer groothoek in een zoom.... dan is die 17-70 een schappelijke oplossing)



    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

      Ik heb deze. Ze staat te koop maar ben nog aan het twijfelen, dus nog niet écht te koop aangeboden. Ik had ze in het voorjaar gekocht voor mijn 400D. Lichtsterk, interessant bereik, weegt nog geen 500g en is een macrolens bovendien.

      Ik heb (toevallig?) een zeer scherp exemplaar. Zelfs op mijn huidig toestel (50D) dat erom gekend is dat ze scherpe lenzen vraagt, heb ik geen enkel probleem qua scherpte en andere kwaliteitseisen. Voor zijn prijs dus zeker een goed objectief!

      Als enige minpunt (bij mij) de eerder luidruchtige AF (tegenover mijn 24-105).

      Wel verwittigen dat de kwaliteit bij dit objectief blijkbaar niet altijd even goed is (van horen zeggen). Best even testen in de winkel voor je ze koopt.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Geen slechte lens en een mooi bereik.
        Toch heb ik hem weggedaan en een 24-70EX gekocht.
        En dat is toch nog een stapje beter.

        (als je al een groothoek hebt bv 10-20, zou ik de 17-70 laten en voor 24-70 gaan; heb je dat niet en wil je liever wat meer groothoek in een zoom.... dan is die 17-70 een schappelijke oplossing)



        mvg
        glenn
        dankuwel !
        maar ik moet het bij de prijs houden van 369,99 euro
        En ik heb hier een 75-300mm lens liggen , en dan nog mijn standaard lens 18-55mm maar die gaat zodra ik mijn waardebon krijg weg ! omdat die bij die 1000D hoorde !

        dus wil ik een vervanger ! en dat zal die lens wss worden ..
        tenzij een 18-55mm nog steeds beter is ?
        grtjs

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Geen slechte lens en een mooi bereik.
          Toch heb ik hem weggedaan en een 24-70EX gekocht.
          En dat is toch nog een stapje beter.

          (als je al een groothoek hebt bv 10-20, zou ik de 17-70 laten en voor 24-70 gaan; heb je dat niet en wil je liever wat meer groothoek in een zoom.... dan is die 17-70 een schappelijke oplossing)



          mvg
          glenn
          Maar die 17-70 is toch eerder 'groothoek' ?
          want ik zou deze lens meer kopen voor auto's enzo met te fotograferen . !

          Mvg

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

            Een 18-50 2.8ex zal wel beter zijn
            of een nikkor 17-55 LOL

            Ik heb zelf nooit de 18-55 kitlens getest, misschien is die ook goed, ik weet het niet....

            greetz
            glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

              misschien vraag je je beter af , "wat wil ik?"
              -lichtsterkte
              of
              -zoombereik.....



              tis maar om het u makkelijker te maken he


              mvg
              glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                misschien vraag je je beter af , "wat wil ik?"
                -lichtsterkte
                of
                -zoombereik.....



                tis maar om het u makkelijker te maken he


                mvg
                glenn
                Beetje beiden
                ik wil een klein stapje verder gaan dan die men kitlens van 18-55mm
                dus ik had die sigma 17-70mm in gedachten
                maar 18-50mm is die beter dan ?
                Grtjs

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                  sorry voor het gebrekkige vertaalengels

                  Verdict
                  Sigma has positioned the AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro in one of the sweet spots of the market. Sigma heeft zich de AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro in een van de zoete plekjes van de markt. It is priced beyond the (usually pretty crappy) kit zooms yet it still remains within the reach of budget shoppers. Het is geprijsd dan de (meestal behoorlijk crappy) kit zoomt toch nog binnen het bereik van de begroting van het winkelend publiek. Even better than that it delivers a performance which matches and sometimes even exceeds more expensive lenses. Zelfs beter dan dat zij levert een prestatie die wedstrijden en soms zelfs hoger is dan de duurdere lenzen. This includes the in-house competition (AF 18-50mm f/2.8 EX) as well as genuine brand lenses (such as the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS). All in all the lens has only one really weak spot - 17mm at wide-open aperture where the extreme border performance is soft and vignetting is quite pronounced (but still not worse than the direct competition). At medium aperture settings the delivered quality is very impressive. Combine that with the quite decent build quality and fast AF and it doesn't need a genius to foresee that this lens will be a quite hot seller. Dit omvat de in-house concurrentie (AF 18-50mm f/2.8 EX) en als een echte merk lenzen (zoals de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM). Al met al is de lens heeft slechts een echt zwakke plek - 17mm op wijd open diafragma waar de grens van extreme prestaties is zacht en vignettering is uitgesproken (maar nog altijd niet slechter dan de directe concurrentie). Op middellange diafragma-instellingen de geleverde kwaliteit is zeer indrukwekkend. Combineer dat met het vrij degelijke kwaliteit en snelle AF en zij heeft geen behoefte aan een genie te voorzien dat deze lens zal een heel warm verkoper.
                  Optical Quality: Optische Kwaliteit:
                  Mechanical Quality: Mechanische Kwaliteit:
                  Price/Performance: Prijs / Prestaties:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    sorry voor het gebrekkige vertaalengels

                    Verdict
                    Sigma has positioned the AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro in one of the sweet spots of the market. Sigma heeft zich de AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro in een van de zoete plekjes van de markt. It is priced beyond the (usually pretty crappy) kit zooms yet it still remains within the reach of budget shoppers. Het is geprijsd dan de (meestal behoorlijk crappy) kit zoomt toch nog binnen het bereik van de begroting van het winkelend publiek. Even better than that it delivers a performance which matches and sometimes even exceeds more expensive lenses. Zelfs beter dan dat zij levert een prestatie die wedstrijden en soms zelfs hoger is dan de duurdere lenzen. This includes the in-house competition (AF 18-50mm f/2.8 EX) as well as genuine brand lenses (such as the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS). All in all the lens has only one really weak spot - 17mm at wide-open aperture where the extreme border performance is soft and vignetting is quite pronounced (but still not worse than the direct competition). At medium aperture settings the delivered quality is very impressive. Combine that with the quite decent build quality and fast AF and it doesn't need a genius to foresee that this lens will be a quite hot seller. Dit omvat de in-house concurrentie (AF 18-50mm f/2.8 EX) en als een echte merk lenzen (zoals de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM). Al met al is de lens heeft slechts een echt zwakke plek - 17mm op wijd open diafragma waar de grens van extreme prestaties is zacht en vignettering is uitgesproken (maar nog altijd niet slechter dan de directe concurrentie). Op middellange diafragma-instellingen de geleverde kwaliteit is zeer indrukwekkend. Combineer dat met het vrij degelijke kwaliteit en snelle AF en zij heeft geen behoefte aan een genie te voorzien dat deze lens zal een heel warm verkoper.
                    Optical Quality: Optische Kwaliteit:
                    Mechanical Quality: Mechanische Kwaliteit:
                    Price/Performance: Prijs / Prestaties:
                    is het een groot verschil qua foto's met mijn standaard kitje van 18-55 mm ?
                    17-70mm heeft wel een grote hoek denk ik ? en wat meer zoom mogelijkheden .

                    Mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                      Ik mis in het rijtje adviezen de Tamron 17-50. Deze is F/2.8 over het hele bereik, en krijgt overal lovende kritieken. Het verschil tussen 50 mm en 70 mm is erg klein, en zul je in de praktijk niet missen.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                        Ik denk inderdaad dat je veel beter af bent met de Tamron, daar heeft iedereen de mond vol van.
                        NicoSansen.com - FLICKR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                          Ik heb deze lens gekocht ter vervanging van de kitlens en staat standaard op mijn body.
                          Geen klachten wat mij betreft. Bereik is perfect. 50mm als eindunt vind ik net iets te weinig. Enig minpuntje: lens gaat wel 'ns hunten in slechte lichtomstandigheden en kleuren/DOF-schakering zijn bij Canon net iets mooier.
                          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                            Oorspronkelijk geplaatst door LorenzoCreations Bekijk bericht
                            is het een groot verschil qua foto's met mijn standaard kitje van 18-55 mm ?
                            17-70mm heeft wel een grote hoek denk ik ? en wat meer zoom mogelijkheden .

                            Mvg
                            Over het verschil van 17-18 mm of 55-70 moet je je geen illusies maken, dat is amper zichtbaar.

                            Voor tele moet je gewoon een telelens kopen.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Over het verschil van 17-18 mm of 55-70 moet je je geen illusies maken, dat is amper zichtbaar.

                              Voor tele moet je gewoon een telelens kopen.....
                              88 versus 112mm op een Canon crop camera .. voor mij toch nog net iets meer dan "amper zichtbaar" hoor ...

                              Comment

                              Working...
                              X