Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stukje Etrétat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een stukje Etrétat

    Normandië een 3-tal weken geleden, ondanks zware bewolking en een redelijk sterke landinwaartse wind en waarbij mijn vrouwke en zoon,beide gewapend met een paraplu om camera en statief zoveel mogelijk uit de wind te zetten,toch een poging gedaan om een lange sluitertijd opname te maken...bij nazicht later zal blijken dat slechts 1 van pakweg 20-tal opnames een succes was...De foto is genomen met een 2 en 3 stops ND filters op elkaar geschroefd, een diafragma van 16 + sluitertijd van 30sec + 1/3 stop overbelicht + iso 100.Om wat kleur in de rotsformatie te krijgen heb ik een lichte blending ( 25% )van tone-map toegepast maar dan alleen op het rotsgedeelte zelf....'t is nu wel direkt geene RUPSEL...maar alle begin is moeilijk hé ...graag jullie mening !


  • #2
    Re: Een stukje Etrétat

    Jean-Louis deze plaats ken ik uiteraard en toen wij daar waren was het weer ook al niet beter.Vettige zeewind die je materiaal zeker niet te goede komt.
    Nu over die bewerking heb ik bewondering voor.Dit maakt het plaatjes zeer smooth over komen.De rotsen en het beroemde kerkje staan erop.
    Dit hoeft geen rupselachtige plaat te zijn want dit is er eentje van uw hand..
    Die ND filter ga ik me zeker eens moeten aanschaffen en het is wel goed dat jij er twee hebt die je op elkaar kunt schroeven.
    Goede opname van een prachtige plaats.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Een stukje Etrétat

      Het zwaarmoedige draagt deze plaat...
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Een stukje Etrétat

        Als ik JLM zie verwacht ik altijd dat warm oranje van de vroege ochtend. Dit is dus een complete verrassing maar 't is toch een mooie door dat gebruik van lange sluitertijd. Ik hou van die zijdeachtige effecten die je krijgt bij gebruik van een NDfilter
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Een stukje Etrétat

          Een héél mooi, sfeervol plaatje!

          Grtz,Fabienne
          Kijk niet te hoog. Grijp niet te vlug.
          Kijk steeds vooruit, maar nooit terug.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: Een stukje Etrétat

            prachtige foto die het weer van toen heel goed weergeeft
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Re: Een stukje Etrétat

              ga alleen voor de mooie compo.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Een stukje Etrétat

                Een hele mooie Ik hou ook wel van die lange sluitertijden die alle beweging uitgommen tot een softe brij waardoor de aandacht automatisch naar het meest belangrijke gaat: de hele mooie compo

                Comment


                • #9
                  Re: Een stukje Etrétat

                  heel mooi

                  ik ben er al enkele langs gepasseerd en ooit zal ik er ook eens stoppen
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een stukje Etrétat

                    Dat is eens iets anders dan je kleurrijke zonsondergangen en ik vind hem geslaagd! Heel mooi zicht, de zachte kleuren vind ik hier erg sfeervol en de sluitertijd maakt het compleet. Knap gedaan!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een stukje Etrétat

                      Het is een hele opgave om in slechte weersomstandigheden een foto te maken die toch de moeite waard is om naar te kijken......en hier ben je er toch goed in geslaagd
                      Een lcd scherm is dikwijls ontoereikend om te beoordelen of er tijdens de lange opname geen beweging in het statief was of om te kijken of er geen kleine zoutvlekjes op het frontglas kwamen.Gelukkig had je hier hulp van je vrouw en zoon
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een stukje Etrétat

                        Goed gerupseld.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een stukje Etrétat

                          knap plaatje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een stukje Etrétat

                            Gezien de omstandigheden er toch nog het beste uit gehaald die er was.
                            Maar Etretat kan natuurlijk met de juiste lichtomstandigheden er veel dynamischer uitzien, hoop dat je daar ooit nog eens kan terug staan om ons een 'gouden' JLM te bezorgen zoals we die kennen
                            Website http://www.kristofpattyn.be

                            a lotta canonstuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een stukje Etrétat

                              JL, een wreed knappe plaat die mij toch wat langer laat kijken


                              grtjs
                              jeannot

                              Comment

                              Working...
                              X