Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnehoed (Update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnehoed (Update)

    Vandaag mijn nieuwe lens toegekomen nikon AF micro 60mm 2.8

    Last edited by koen1950; 7 augustus 2009, 18:16.

  • #2
    Re: Zonnehoed

    Hij is daadwerkelijk prachtig!! De kleurencombinatie kan mij werkelijk bekoren!

    Comment


    • #3
      Re: Zonnehoed

      anderen kan het blijkbaar niet zo bekoren 1 reactie op 56!

      Comment


      • #4
        Re: Zonnehoed

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        anderen kan het blijkbaar niet zo bekoren 1 reactie op 56!
        tja, dat is hier wel is vaker het geval

        Comment


        • #5
          Re: Zonnehoed

          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          anderen kan het blijkbaar niet zo bekoren 1 reactie op 56!
          Oké, het lijkt me dan fair om mijn idee neer te pennen
          Het beeld lijkt me technisch in orde : behoorlijk belicht, voldoende scherp en aanvaardbare DOF.
          Toch spreekt het beeld mij weinig aan. Het licht is hard, de kleuren zijn dat ook. De beelduitsnede is weinig boeiend, de bloem staat gekneld in een hoek. Ik vermoed dat je werd geraakt door de schoonheid van de vele uitsteekseltjes en dat je die wilde vastleggen. Mij lijkt het dan aangewezen om te kiezen voor een beperkte DOF, zodat die stekeltjes (met hun mooie donkeroranje topjes) beter geaccentueerd worden. Kleine DOF en zeker een andere cadrage. Misschien ditmaal centraal, misschien met een camerastandpunt van bovenaf bekeken en zeker dichterbij...

          Het kan uitermate boeiend zijn om eventjes na te denken over het onderwerp. Wàt vind in nu mooi, wat raakt mij, hoe breng ik dat best en aantrekkelijk in beeld. Welk camerastandpunt, welke beelduitsnede, welk licht, welke DOF, veraf, dichtbij, geheel, een detail. Loop rond uw onderwerp, bekijk het van verschillende kanten, wik en weeg en maak keuzes. Kijk door de zoeker en kijk wat er gebeurt met je beeld, je achtergrond. Maak meerdere opnames.
          Het is de bedoeling jezelf en vooral je publiek te verrassen. Je geeft immers niet de werkelijkheid weer, maar je probeert zelf iets te creëren. Je vertelt iets...
          Fotograferen is vooral kijken en vertellen

          Voor wat het waard is
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Zonnehoed

            UPDATE

            Comment


            • #7
              Re: Zonnehoed

              update ook prachtig!

              Comment


              • #8
                Re: Zonnehoed

                Oorspronkelijk geplaatst door pauline Bekijk bericht
                update ook prachtig!
                me eens en knalt effe meer.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnehoed

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  UPDATE
                  Je bent wel kort van stof, maar dat is wat ik bv. bedoelde.
                  Beter dus
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnehoed

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Oké, het lijkt me dan fair om mijn idee neer te pennen
                    Het beeld lijkt me technisch in orde : behoorlijk belicht, voldoende scherp en aanvaardbare DOF.
                    Toch spreekt het beeld mij weinig aan. Het licht is hard, de kleuren zijn dat ook. De beelduitsnede is weinig boeiend, de bloem staat gekneld in een hoek. Ik vermoed dat je werd geraakt door de schoonheid van de vele uitsteekseltjes en dat je die wilde vastleggen. Mij lijkt het dan aangewezen om te kiezen voor een beperkte DOF, zodat die stekeltjes (met hun mooie donkeroranje topjes) beter geaccentueerd worden. Kleine DOF en zeker een andere cadrage. Misschien ditmaal centraal, misschien met een camerastandpunt van bovenaf bekeken en zeker dichterbij...

                    Het kan uitermate boeiend zijn om eventjes na te denken over het onderwerp. Wàt vind in nu mooi, wat raakt mij, hoe breng ik dat best en aantrekkelijk in beeld. Welk camerastandpunt, welke beelduitsnede, welk licht, welke DOF, veraf, dichtbij, geheel, een detail. Loop rond uw onderwerp, bekijk het van verschillende kanten, wik en weeg en maak keuzes. Kijk door de zoeker en kijk wat er gebeurt met je beeld, je achtergrond. Maak meerdere opnames.
                    Het is de bedoeling jezelf en vooral je publiek te verrassen. Je geeft immers niet de werkelijkheid weer, maar je probeert zelf iets te creëren. Je vertelt iets...
                    Fotograferen is vooral kijken en vertellen

                    Voor wat het waard is
                    Greetz, Kariboe
                    dit vind ik nu eens een prachtige uitleg zie,daar steek je tenminste echt iets van op ,thanks kariboe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnehoed (Update)

                      Sorry kariboe dat ik vergat je te bedanken , was te veel met de update bezig denk ik,
                      Bedankt voor de nuttige uitleg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnehoed (Update)

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        Sorry kariboe dat ik vergat je te bedanken , was te veel met de update bezig denk ik,
                        Bedankt voor de nuttige uitleg
                        Ik begrijp het hoor, die verdomde fotografie ook, die laat ons soms niet los... ik ken dat maar al te goed
                        Trouwens, ik ben eens gaan kijken naar je blog - die laatste (met die zonnebloem), waarom zet je die niet eens hier : ik vind het een knappe plaat met een vreemde setting.
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonnehoed (Update)

                          Kariboe for president aja

                          Over de foto's: update stukken aantrekkelijker in mijn ogen.

                          Mooi plaatje!
                          2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonnehoed (Update)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Ik begrijp het hoor, die verdomde fotografie ook, die laat ons soms niet los... ik ken dat maar al te goed
                            Trouwens, ik ben eens gaan kijken naar je blog - die laatste (met die zonnebloem), waarom zet je die niet eens hier : ik vind het een knappe plaat met een vreemde setting.
                            Greetz, Kariboe
                            ik had hem al gepost als update van ZONNETJE BIJSTEKEN , kijk maar even

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonnehoed (Update)

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              ik had hem al gepost als update van ZONNETJE BIJSTEKEN , kijk maar even
                              Sorry, diue had ik gemist, was toen met vakantie
                              Greetz, KAriboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X