Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180mm f/3.5 EX APO Macro IF voor Pentax

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Pentax ] Sigma 180mm f/3.5 EX APO Macro IF voor Pentax

    Begin maart van dit jaar kocht ik deze lens omdat ik op zoek was naar een goeie lichtsterke AF-telelens én omdat de macroprestaties uitmuntend zijn. Enkele dagen later kon ik een Pentax-FA* 80-200mm 2.8 overnemen en die bevalt me bijzonder. Als AF-tele is deze Sigma me dus overbodig geworden. Een tijdje terug bood ik ze hier al es te koop aan, maar veranderde toen van gedacht, omdat ik in de zomer tijd hoopte te vinden voor echt macrowerk, maar ja... je weet hoe dat gaat... :-)

    Sigma 180mm f/3.5 EX APO Macro IF voor Pentax VERKOCHT

    Graag bied ik daarom hier m'n Sigma 180mm f/3.5 EX APO Macro IF voor Pentax te koop aan. Er zit ook een passende hoogwaardige B+W 72mm UV-filter bij. Zoals je op de fotootjes kan zien is ze werkelijk nog als nieuw, hooguit een hondertal fotootjes mee gemaakt, en in nét dezelfde staat als toen ze van het winkelrek kwam.

    De Sigma 180mm macro is een absolute top-1:1-macrolens met toch een zeer korte minimale scherpstelaftand van zo'n 46 cm. Ook als portret- als semi-teleprime zijn de scherpte- en kleurprestaties fenomenaal. Neem zeker de tijd voor het doornemen van de internet-reviews.

    Deze lens verkeerd in absolute nieuwstaat (zowel lensbarrol, glaswerk, zonnekap, lenstasje...), niet één schrammetje of ander gebruiksspoor. Deze 180mm macro is vrij moeilijk nieuw te verkrijgen, en wordt meestal pas na zeer lange voorbesteltijd geleverd. De nieuwprijs van deze lens varieert tussen € 750 en € 850, een soorgelijke UV-filter kost ook al gauw € 75 à € 100. Per vergissing heb ik het verkeerde lenstasje (van m'n Sigma 135-400mm) mee op de fotoototjes gezet. De correcte tas is exact even groot, maar heeft een zwarte kleur (EX-lijn) en is ietsje steviger. Uiteraard krijg je'r de juiste lenstas bij.

    Ik heb een goede reputatie op verschillende Pentaxfora, dus biedt/koop in vertrouwen. Uiteraard ben je van harte welkom deze lens uitgebreid te testen bij mij thuis in de buurt van Sint-Niklaas (hartelijk tasje koffie of fris pintje staat alvast klaar!). Ook (verzekerde) verzending is zeker mogelijk.
    Last edited by frederik9111; 31 augustus 2009, 20:36.
    Pentaxian in hart en nieren...
Working...
X