Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkoop zoomlensje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkoop zoomlensje

    Hallo !

    Morgen ga ik mijn canon 1000d met 18-55mm lens bestellen maar zou graag toch een zoom lens hebben ook, geen superzoom nodig (want die zijn te duur) maar ik zoek dus een goedkope zoomlens waarmee je een beetje kan inzoomen.

    Mijn budget is 60 euro 2de hands dus mag nieuw iets duurder zijn. Misschien best met Image stabilisator?

    Iemand suggesties?

    Thomas

  • #2
    Re: goedkoop zoomlensje

    Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht
    Hallo !

    Morgen ga ik mijn canon 1000d met 18-55mm lens bestellen maar zou graag toch een zoom lens hebben ook, geen superzoom nodig (want die zijn te duur) maar ik zoek dus een goedkope zoomlens waarmee je een beetje kan inzoomen.

    Mijn budget is 60 euro 2de hands dus mag nieuw iets duurder zijn. Misschien best met Image stabilisator?

    Iemand suggesties?

    Thomas
    Allereerst bedoel je waarschijnlijk dat je een tele(zoom)lens erbij wilt.... een 18-55mm is namelijk ook een zoomlens. Dit omdat je met die lens kunnen zoomen van 18 tot 55mm.

    Anyway, in alle eerlijkheid.... voor 60,- koop je niet veel soeps. De goedkoopste Canon telezoomlens koop je nieuw vanaf zo'n 140 euro. Da's de Canon 75-300 f4-5.6. Maar die heeft nu niet bepaald de beste reputatie (zie o.a. hier) Dan misschien beter de Tamron 55-200 f4-5.6. Die is nieuw al verkrijgbaar voor een kleine 100,- Maar hoe die opisch presteert weet ik niet.. geen ervaring mee en geen ervaringen over gelezen....

    Ook met de Sigma APO 70-300 heb ik zelf geen ervaring maar ik heb wel meermaals gelezen dat deze toch wel het beste presteert in dit segment. Verkrijgbaar bij Dewinkel.nl voor slechts 118,- excl. verzending. (vanuit Nederland, kost wel 20,-) Ik heb zelf overigens op zich goede ervaringen met deze winkel.

    Heb je écht niet meer te besteden dan die 60,- dan zou ik je toch adviseren om even door te sparen.....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: goedkoop zoomlensje

      Hallo,

      een zoomlens is een lens met een variabele brandpuntsafstand, je hebt dus al een zoomlens
      je bedoeld natuurlijk een telelens
      in jouw geval zou ik de EF-S 55-250 IS telezoom overwegen, zeer goed voor zijn prijs

      even opletten wanneer de je camera koopt dat ze je de EF-S 18-55 IS leveren en niet meer de oude zonder IS of beeldstabilisatie, deze is veel minder goed
      op de nieuwe staat bovenaan op de rand "IMAGE STABILISER"

      veel plezier

      PS: MarkEL was me blijkbaar voor

      Comment


      • #4
        Re: goedkoop zoomlensje

        Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht
        Hallo !

        Morgen ga ik mijn canon 1000d met 18-55mm lens bestellen maar zou graag toch een zoom lens hebben ook, geen superzoom nodig (want die zijn te duur) maar ik zoek dus een goedkope zoomlens waarmee je een beetje kan inzoomen.

        Mijn budget is 60 euro 2de hands dus mag nieuw iets duurder zijn. Misschien best met Image stabilisator?

        Iemand suggesties?

        Thomas
        18-55 is een zoomlens.

        Comment


        • #5
          Re: goedkoop zoomlensje

          Ok ja ik weet je kan er mee zoomen, maar ik ga naar zuid-afrika binnen twee weken en zou graag dingen toch beetje dichter willen kunnen halen, kom ik hiermee toe?

          Comment


          • #6
            Re: goedkoop zoomlensje

            Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht
            Ok ja ik weet je kan er mee zoomen, maar ik ga naar zuid-afrika binnen twee weken en zou graag dingen toch beetje dichter willen kunnen halen, kom ik hiermee toe?
            Met een 18-55mm niet.... met een zoomlens tot 200mm lukt dat al een stuk beter en met een lens tot 300mm of 400mm zal het nog een stuk beter gaan. Goed, die 400mm kun je wel vergeten met een klein budget. Zoals ik al zei, de Sigma APO 70-300 heeft best een aardige reputatie, de Canon 55-250 IS heeft eigenlijk zelfs een hele goede reputatie, zeker voor die kost. Hier vind je een draadje met héél veel info en voorbeeldshots van de 55-250 IS. Maar goed, met prijzen die beginnen bij zo'n 220,- ligt deze waarschijnlijk wel buiten jouw budget?
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: goedkoop zoomlensje

              en koop ik dan niet beter een 1000D boddy en zo'n Sigma APO 70-300?
              Of is daar ook een nadeel aan aan zo'n lens?

              Comment


              • #8
                Re: goedkoop zoomlensje

                Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht
                en koop ik dan niet beter een 1000D boddy en zo'n Sigma APO 70-300?
                Of is daar ook een nadeel aan aan zo'n lens?
                Bedoel je de Sigma in plaats van de 18-55? Lijkt me niet echt handig hé, dat bereik is immers heel anders. De 18-55 is een bereik van groothoek tot standaard, de 70-300 is een bereik van licht tele tot behoorlijk tele. En ik stel me zo voor dat je in Afrika een groothoek ook niet wilt missen
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: goedkoop zoomlensje

                  Verdorie ! :P
                  dan zal dit wss ook niets zijn ipv 18-55mm
                  TAMRON Objectief AF 55-200mm F/4-5,6 Di II LD MACRO

                  ik weet mijn budget is niet ruim maar na een ticket naar zuid-afrika is er jammer genoeg niet meer veel over...

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkoop zoomlensje

                    is een bridge camera dan niks voor jou? dat is zowat de tussenstap tussen een spiegelreflex en een compact. Ze hebben meestal een groot bereik voor de prijs die ze kosten. Nadeel is wel dat later upgraden niet mogelijk is
                    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                    Comment


                    • #11
                      Re: goedkoop zoomlensje

                      neej ik ga voor een spiegelreflex ik geraak er wel ! heb nog een nokia n80 liggen die ik kan verkopen en dan zou ik aan de lens moeten geraken. Is de tamron dan niet beter dan de sigma?

                      Comment


                      • #12
                        Re: goedkoop zoomlensje

                        kan je met 28-105 veel zoomen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: goedkoop zoomlensje

                          niet zo super veel. Als je echt dingen wil dichterbij halen dan zou ik toch regio 200+ mm zoeken. Zoals eerder gezegt, de 55-250 IS is een zeer goeie lens voor zijn prijs. Ik heb ze zelf gehad en ik was er tevreden over. De prijs is uiteraard, voor jou, het enige nadeel.

                          over de sigma of tamron kan ik me niet uitspreken, die heb ik zelf niet gehad. MAar op internet lees ik veel negatiefs (maar misschien ben jij sneller tevreden dan de meeste mensen?)
                          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                          Comment


                          • #14
                            Re: goedkoop zoomlensje

                            negatiefs over de tamron of sigma?

                            Comment


                            • #15
                              Re: goedkoop zoomlensje

                              voor om en bij de €100/150 vind je een canon 75-300f4.5-5.6 usm of zo.
                              misschien je daaraan eens wagen?
                              met een budget van zoiets mag je zeker niet kieskeurig zijn.
                              als je "dichterbij" wil komen, spreken we van "tele", in dit geval een "tele-zoom".

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X