Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nuttig of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nuttig of niet ?

    Ik heb een D80 met een 18-200 VR lens. Voor binnen gebruik overweeg ik om een lichtsterkere Tamron 17-50 f2.8 te kopen. Wat is jullie advies, is het de investering waard ?

    groeten,
    Kurt.
    Nikon D80 + Nikkor AF-S DX VR 18-200mm + SB-600

  • #2
    Re: Nuttig of niet ?

    Een lichtsterkere lens is zeker nuttig, zowel voor minder gunstige lichtomstandigheden als de mogelijkheid om met scherpte-diepte te spelen. Alleen als het specifiek om gebruik binnenshuis gaat zou ik als ik jou was eerder een nog veel lichtsterkere prime kopen, een 50mm of 30mm met f1.4 ofzo...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nuttig of niet ?

      Blijft dit nog de moeite waard als binnen toch de flitser gebruikt wordt ?
      Nikon D80 + Nikkor AF-S DX VR 18-200mm + SB-600

      Comment


      • #4
        Re: Nuttig of niet ?

        Het is een lens die, voor de prijs, zeer goed presteerd en niet veel moet onderdoen voor de veel duurdere Nikon variante.
        Wat de primes betreft, die zijn op zich niet mis maar voor binnenhuis zullen ze dikwijls te lang zijn en als je met de rug tegen de muur staat , ben met voetzoom niets meer.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Nuttig of niet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kurtM Bekijk bericht
          Blijft dit nog de moeite waard als binnen toch de flitser gebruikt wordt ?
          Wat voor flitser gebruik je? Met een externe flitser kun je bouncen via muur/ plafond en wordt het resultaat al een stuk beter. Maar als ik zou moeten kiezen tussen natuurlijk licht icm een lichtsterke prime of een interne flitser van een camera dan wist ik het wel

          Anyway, een lichtsterke prime zou nog steeds mijn voorkeur hebben ivm de kleinere scherpte-diepte die je kunt gebruiken. Maar mocht je toch liever een zoomlens willen dan is de Tamron 17-50 wel een heel goed alternatief hoor. 'k Heb 'em zelf gehad en was er erg tevreden mee. Haarscherpe foto's, AF was redelijk snel enz. Alleen het bereik vond ik iets te beperkt (met name de 50mm, ik had liever iets tot 70mm gehad) en de Tamron past niet op een FF camera hè, dus ik heb deze uiteindelijk toch weggedaan....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nuttig of niet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Een lichtsterkere lens is zeker nuttig, zowel voor minder gunstige lichtomstandigheden als de mogelijkheid om met scherpte-diepte te spelen. Alleen als het specifiek om gebruik binnenshuis gaat zou ik als ik jou was eerder een nog veel lichtsterkere prime kopen, een 50mm of 30mm met f1.4 ofzo...
            of een 35 1.8 DX
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment

            Working...
            X