Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentor en fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentor en fuji

    Vooreerst vermelden dat dit mijn eerste "optreden" is in dit forum. Vroeger maakte ik veel dia's, vooral over natuur en dit met mijn goedkope PRAKTICA camera.
    Toen mijn zoon die meenam op reis kwam hij beschadigd terug en lag mijn fotografgeervermogen in de lappenmand...
    Nu heb ik nog enkele PENTOR lenzen (o.a.135 en 200) met schroefdraad. Ik kan ook aan een camera fuji geraken.. nu vraag ik me af of ik deze lenzen ook (via adapter) kan gebruiken op die fuji. Waar zou ik die eventueel kunnen aanschaffen..
    Op welke camera's zou dit eventueel ook kunnen?

  • #2
    Re: Pentor en fuji

    M42 draad lenzen kun je gebruiken op oudere types van Pentax, Zenit, Praktica, Chinon, Fuji. Ook met name het Duitse winkelmerk Revue heeft jarenlang bodies verkocht van de middelste 3 merken onder eigen naam Revueflex.
    Je kunt de lenzen met behulp van een tussenring ook gebruiken op moderne Canon dslr toestellen. Stel je van de meeste types niet te veel voor, met huidige maatstaven.
    Als ik je er blij mee kan maken wil ik wel eens even de zolder op gaan om te kijken of ik nog iets werkbaars heb liggen (vast wel).
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Pentor en fuji

      dus blijkbaar beter ineens een nieuw digitaal toestel aanschaffen en de oude schroefdraadlenzen van de hand doen?...

      Comment


      • #4
        Re: Pentor en fuji

        Oorspronkelijk geplaatst door gerrit50 Bekijk bericht
        dus blijkbaar beter ineens een nieuw digitaal toestel aanschaffen en de oude schroefdraadlenzen van de hand doen?...
        Die leveren niks op, beter houden en kijken wat je er nog mee kan doen....
        Op Canon en Pentax zijn ze in ieder geval bruikbaar.

        Comment


        • #5
          Re: Pentor en fuji

          Oorspronkelijk geplaatst door gerrit50 Bekijk bericht
          Vooreerst vermelden dat dit mijn eerste "optreden" is in dit forum. Vroeger maakte ik veel dia's, vooral over natuur en dit met mijn goedkope PRAKTICA camera.
          Toen mijn zoon die meenam op reis kwam hij beschadigd terug en lag mijn fotografgeervermogen in de lappenmand...
          Nu heb ik nog enkele PENTOR lenzen (o.a.135 en 200) met schroefdraad. Ik kan ook aan een camera fuji geraken.. nu vraag ik me af of ik deze lenzen ook (via adapter) kan gebruiken op die fuji. Waar zou ik die eventueel kunnen aanschaffen..
          Op welke camera's zou dit eventueel ook kunnen?
          welkom!

          ik heb in je profiel gezien dat je op rust bent - ik neem aan dat je dus opnieuw tijd hebt om wat te hobbyen. en dan is fotograferen inderdaad een leuk tijdverdrijf!
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: Pentor en fuji

            Ik dacht eens gelezen te hebben dat Pentax ooit de belofte had gemaakt dat alle lenzen op alle toestellen zullen blijven passen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X