Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aankoop nieuw objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij aankoop nieuw objectief

    Raadgevers,

    Binnen een aantal weken zal, als alles goed gaat, mijn vriendin bevallen van ons eerste kindje. Nu is het de bedoeling om van ons eerste baby'tje (maar ook van de kindjes van m'n zus) mooie foto's te kunnen maken en daarom ben ik op zoek naar een gepaste lens.
    Deze zal vooral in het begin, binnen goed moeten functioneren. Ik heb op dit forum al veel gelezen, maar ik vind geen concreet antwoord op mijn vraag.
    Ben ik beter met een lichtgevoelige lens van bv 50 mm, of toch maar beter een lichtsterk zoomobjectief van bv 28-70.

    Bedankt voor jullie reactie en advies

  • #2
    Re: Advies bij aankoop nieuw objectief

    Tamron 17-55 F2,8.

    Beste objectief in die klasse, zeggen ze.

    330 euro

    Comment


    • #3
      Re: Advies bij aankoop nieuw objectief

      Oorspronkelijk geplaatst door Ridder Bekijk bericht
      Raadgevers,

      Binnen een aantal weken zal, als alles goed gaat, mijn vriendin bevallen van ons eerste kindje. ....
      Ik heb op dit forum al veel gelezen, maar ik vind geen concreet antwoord op mijn vraag. ....
      Heb je deze gelezen: Geschikte lens voor Babyfotografie lijkt mij toch wel over hetzelfde probleem te gaan

      Comment


      • #4
        Re: Advies bij aankoop nieuw objectief

        Wel voor onze eerste baby heb ik dit ook goed bestudeert in het BD forum, en de Canon 50 1.4 is nog steeds de beste optie. Prachtige wazige achtergrond (bokeh) lichtsterk voor binnen en de scherpte van een prime. Ideaal dus voor babyportretten (wel vanaf f2.2 of f2.5 voor volledige scherpte baby, anders slechts een deel van het gezicht scherp). Ook binnen is een externe flitser gericht op plafond of met diffuser handig (achteraf pas ontdekt). Bij de fotos van de geboorte had ik nog een bridge (Canon S3 IS) en jammer genoeg teveel ruis... had beter toch interne flitser gebruikt ipv zonder, maar deze kun je niet draaien en naar pasgeboren baby's flitsen is ook niet zo aan te raden Net na de geboorte had ik m'n eerste spiegelreflexfotos met deze 50 1.4 genomen, je moet maar eens een kijkje op m'n site nemen bij "babyfotos". Succes!
        Last edited by CanonYouCan; 5 augustus 2009, 07:05.

        Comment

        Working...
        X