Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven canon EOS 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectieven canon EOS 400D?

    K ga een nieuw objectief kopen.
    Maar k weet nog niet welke. T gaat tussen volgende 4:
    - Tamron 17-50 mm f2.8; 354 euro
    - Sigma 17-70 mm f2.8-4.5; 273 euro
    - Sigma 18-50 mm f2.8; 338 euro
    - Sigma 24-70 mm f2.8; 441 euro

    Wat is jullie mening over deze objectieven?

  • #2
    Re: objectieven canon EOS 400D?

    Welke lens gebruik je nu, en wat verwacht je van een nieuwe lens?

    Moet het echt een vervanger zijn, of zou het misschien toch beter zijn om het bereik van bijvoorbeeld een kitlens wat meer uit te breiden door een telezoom te kopen (bijvoorbeeld een EF-S 55-250 IS) ?

    Als je nu al een kitlens met beeldstabilisatie hebt, dan mag je van die Sigma en Tanron lenzen niet echt een betere beeldkwaliteit verwachten. Ze zijn wel lichtsterker, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ze optisch ook beter presteren.

    De Sigma 17-70 heeft een interessant zoombereik, maar omdat die geen constante f2,8 heeft over het hele zoombereik mag je die niet echt als lichtsterk beschouwen.

    Als je deze lenzen gaat vergelijken naar de optische kwaliteiten, dan zou de Tamron 17-50 f2,8 XR DI de beste zijn, dan komt de Sigma 18-50 f2,8 EX DC, de Sigma 24-70 f2,8 EX DG, en als laatste de Sigma 17-70 f2,8-4. Die verschillen zijn wel heel klein, ze zijn wel allemaal beter dan de Canon-kitlens zonder beeldstabilisatie.

    Wat de AF betreft, al deze lenzen hebben een vrij trage AF die niet echt geschikt is voor sportfotografie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: objectieven canon EOS 400D?

      Het is ter vervanging van een kitlens.

      De bedoeling is om betere kwaliteit te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: objectieven canon EOS 400D?

        Waarom niet eens kijken naar oudere Canon lenzen zoals de EF28-135 IS of de EF24-85

        Deze hebben wel een snelle USM autofocus, zijn tweedehands erg betaalbaar en behoorlijk van beeldkwaliteit (met de laatste zie ik nauwelijks verschil tov de EF24-105L IS)

        Vervang voor breedhoek je kitlens zonder IS door de nieuwe met IS, je kan ze voor minder dan 100 EUR nieuw kopen en je hoort er niets dan goed van

        In het middenbereik zijn de meeste lenzen goed, 10 maal duurder is geen 10 maal beter

        Hou je geld om later je bereik uit te breiden, voor een telelens bv gaat de vorige bewering niet meer op

        Comment


        • #5
          Re: objectieven canon EOS 400D?

          Ik was ook aan het twijfelen tussen de Tamron of de Sigma 24-70,

          Ben voor de Sigma 24 70 gegaan, en een Canon 50 mm F1,8, wel 2dehands gekocht voor erg weinig, koop van het jaar vind ik.

          De sigma focussed nog redelijk vind ik, is wel ERG groot en zeer zwaar, maarja, dat was bij mij niet zo'n punt.
          Ik ben er allesinds tevreden over.

          Comment

          Working...
          X