Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsvershil vrij groot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsvershil vrij groot?

    Ik blijf het toch raar vinden!
    Pentax smc DA 40mm, 1.2.8 limited 276€
    Op een lensje van 399€, 120€ minder bij Konijn (tegenover Grobet of Rubens)
    De DA* 200mm 1.2.8 normaal 1079€ ..Konijn: 812€
    Hoe doen die gasten dat toch, temeer dat ze ook met DB werken als invoerder.
    Wij hebben daar nog nooit iets gekocht of op de winkel geweest.
    Zijn die mensen te vertrouwen, ook de levering via internet?
    Is het kopen en oprotten, qua service na verkoop, want aan die prijs nog een goede service geven, plus een toonzaal en verkopers bekostigen, wordt toch niet simpel, denk ik!
    Wat als we daar een lens of twee kopen en ze doet het niet?

    Heu, Belgen zouden een vlagje moeten aanklikken (rechterbovenzijde) maar ik zie enkel vlagjes links en géén Belgische?
    Staat in de FAQ wegens btw of zo.

    Raf'ken
    00.00 Gone

  • #2
    Re: Prijsvershil vrij groot?

    Konijn is toch welbekend zou ik zeggen? Mijns inziens een vertrouwd adres intussen. Als ze voor de aan te schaffen producten met de zelfde importeur werken zal het elkaar qua garantie allemaal weinig ontlopen denk ik.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Prijsvershil vrij groot?

      konijn verkoopt ook wel spullen zonder papieren hoor!!
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Prijsvershil vrij groot?

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        konijn verkoopt ook wel spullen zonder papieren hoor!!
        Ik heb er altijd de nodige papieren bijgekregen.


        Voor sommige zaken is Fotokonijnenberg de goedkoopste, maar het gebeurt ook wel eens dat de prijs van een of andere lens op een ander goedkoper is.

        Misschien verkoopt Konijnenberg veel meer Pentax-materiaal dan Grobet of Rubens, en krijgt die daardoor een veel grotere korting bij de importeur.

        Hoe ze hun prijs bepalen, daar heb ik niets mee te maken...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Prijsvershil vrij groot?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Konijn is toch welbekend zou ik zeggen? Mijns inziens een vertrouwd adres intussen. Als ze voor de aan te schaffen producten met de zelfde importeur werken zal het elkaar qua garantie allemaal weinig ontlopen denk ik.
          Ja, akkoord maar goede sevice "na verkoop" kost ook geld en met zulke minieme winsten??

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          konijn verkoopt ook wel spullen zonder papieren hoor!!
          Hoe bedoel je?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          Hoe ze hun prijs bepalen, daar heb ik niets mee te maken...
          Spijtig, anders kon je de prijs nog wat verlagen, voor ons

          Raf'ken
          00.00 Gone

          Comment


          • #6
            Re: Prijsvershil vrij groot?

            Wel je zegt het zelf: goede service kost geld.

            Bij Konijn zal je de standaardservice krijgen, wens je extra-service dan moet je iemand zoeken die jou dat wel kan en wil leveren. Ik kan van Konijn niet klagen, steeds gekregen wat ik besteld had met de nodige papieren en binnen de aangekondigde levertermijn.

            De handelaar om de hoek die een veel kleinere omzet draait dan Konijn zal misschien voor een "goede" klant wat meer doen dan de standaardservice . Mijn vroegere fotohandelaar poetste mijn fotoapparaat voor niets ook na de garantieperiode, gaf mij tips hoe ik betere foto's kon maken als ik mijn ontwikkelde foto's ging ophalen, heeft mij nog leren zwart-wit foto's ontwikkelen in de doka..... allemaal voor "niets", maar zijn prijzen lagen wel een stuk hoger en hij is er ondertussen al lang mee gestopt.
            Geniet van foto's maken

            Comment


            • #7
              Re: Prijsvershil vrij groot?

              ik ben niet zo een vrager in winkels en aan de "professionele" uitleg van grobet heb ik ook nooit veel gehad. Dus ik koop al mijn fotomateriaal bij de goedkoopste online shop. Zo heb ik mijn fuji f100fs bij konijn gekocht en mijn 70-300 mm nikkor lens bij camera.nl (gelegen vlak aan breda dus niet zo ver van de belgische grens). Van deze aankopen was ik steeds ongeloofelijk content! Vooral camera.nl is een gigantische winkel die ik in België nog nergens gezien heb waar je alle maar ook alle modellen kunt vinden.
              Het prijsverschil is steeds gigantisch. Dikwijls zie ik hier op het forum dat tweedehandslenzen voor dezelfde prijs worden verkocht als de nieuw prijs van een on-linewinkel.........voor mij is dit toch echt onbegrijpbaar.
              Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

              Comment


              • #8
                Re: Prijsvershil vrij groot?

                ik had dus een lens gekocht bij konijn een 70-200 afs 2.8 dus best een prijzig ding
                ik ben niet zo het type van dat allemaal gaan uit te proberen in de winkel dus ik ontvang mijn doos en vraag "zit alles erin" antwoord "ja hoor tuurlijk" de verkoper doet de doos open en kijkt even , alles in orde dus...
                bij mijn thuiskomst zat er geen enkel papier bij zelfs geen handleiding...
                ik bel naar konijn en die zeiden , dat heb je allemaal niet nodig je hebt het aankoopfactuur en das voldoende...
                oke in orde dan voor mij...
                achteraf bekeken realiseer ik me dat er bij elk ander product dat ik van nikon kocht (ook bij konijn) er steeds een heleboel papieren bijzaten en ook steeds een handleiding...
                ik vind het vreemd en heb er wel vraagtekens bij eigelijk...
                de lens was tip top in orde daar geen klagen over maar ik vermoed toch dat de lens een beetje "grijs" is of zo.....waar zijn de papieren anders??
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsvershil vrij groot?

                  Of Camera.nl is pas verhuist of Barendrecht is verplaatst, maar volgens mij ligt Barendrecht toch echt valk bij Rotterdam.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsvershil vrij groot?

                    Dat konijn goedkoop is staat buiten kijf en dat zal niemand erg vinden of over klagen!
                    Wij vragen ons enkel af, wat als er iets echt fout loopt?
                    Een tweede vraagstelling is, op DPR en andere fora lees je immens veel, dat mensen hun Nikon,Canon,Oly of Pentax retourneren na een week gebruik.
                    Wat gebeurd er met die retours?
                    Volgende klant?
                    Bij konijn FAQ staat zelfs dat retourneren enkel kan bij "ongeopende" en dus nooit gebruikte toestellen, dat is helemaal klimbim, lees zinloos!
                    Als je daar allemaal over begint te denken wordt ne mens toch zot, nietwaar?
                    Nu als je bj Grobet of Rubens iets binnen de wettelijke weektemijn terugbrengt gaan die dat ook niet naar de container brengen, vermoed ik
                    Mijn Pa zegt al jaren dat producten van dergelijke aard en prijs “wettelijk verplicht” zouden moeten gesealed zijn, zodat je van ver kan zien of het product "echt" nieuw is of al voordien geopend was.

                    Tja het zal gokken worden zeker en wat geluk hebben.
                    Eigenlijk hoop ik hier op een statement van een treurgeval dat goed werd opgelost door Konijn en Co (internetwinkels met zeer lage prijzen)

                    Zucht

                    Paranoia Raf'ken
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsvershil vrij groot?

                      Ik heb al heel wat materiaal gekocht bij Konijn en ben eigenlijk altijd nog tevreden geweest. Óók van de service achteraf. Heb mijn ervaringen hier al eens eerder uit de doeken gedaan
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsvershil vrij groot?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik heb al heel wat materiaal gekocht bij Konijn en ben eigenlijk altijd nog tevreden geweest. Óók van de service achteraf. Heb mijn ervaringen hier al eens eerder uit de doeken gedaan
                        Bedankt MarkEL voor dat linkje, heb de volledige draad eens bekeken en toch veel info gevonden!
                        Vreemde ervaringscontrasten!
                        75% is best tevreden zo blijkt, maar de anderen dan ook echt weer niet.
                        Een toestel en lenzen die al gebruikt waren, zelfs stuk zijn en dan niet direct omgeruild worden, maar gerepareerd moeten worden.
                        Dat baart ons zorgen.
                        Waar blijven ze met al die retours en lekker mogen uittesten is héél fijn, maar wie krijgt "daarna" de miserie als hij dat zotgeteste product koopt?
                        De internet-koper?

                        Dus mijn paranoia van hierboven is nog niet zo gek!

                        Raf’ken
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsvershil vrij groot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                          Bedankt MarkEL voor dat linkje, heb de volledige draad eens bekeken en toch veel info gevonden!
                          Vreemde ervaringscontrasten!
                          75% is best tevreden zo blijkt, maar de anderen dan ook echt weer niet.
                          Een toestel en lenzen die al gebruikt waren, zelfs stuk zijn en dan niet direct omgeruild worden, maar gerepareerd moeten worden.
                          Dat baart ons zorgen.
                          Waar blijven ze met al die retours en lekker mogen uittesten is héél fijn, maar wie krijgt "daarna" de miserie als hij dat zotgeteste product koopt?
                          De internet-koper?

                          Dus mijn paranoia van hierboven is nog niet zo gek!

                          Raf’ken
                          Tja, is mij ook al eerder opgevallen... maar goed ik zal er zeker wel blijven kopen, mijn ervaringen zijn eigenlijk altijd positief geweest (overigens heb ik alleen ervaring met de winkel in Den Ham)
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsvershil vrij groot?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Tja, is mij ook al eerder opgevallen... maar goed ik zal er zeker wel blijven kopen, mijn ervaringen zijn eigenlijk altijd positief geweest (overigens heb ik alleen ervaring met de winkel in Den Ham)

                            Petitie opstarten?

                            " Wij fotografen"

                            kopen binnenkort nog enkel merkgesealde producten!

                            All Brandnames >> be prepared!!!

                            ... en met recht

                            Raf'ken
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsvershil vrij groot?

                              Een kleine opmerking met de mogelijkheid tot 'testen' bij de welbekende winkel in Turnhout ...

                              Waarom denk je dat die verkopers onmiddellijk de doos openen om het objectief of de camera te laten 'testen' ? ... Omdat je dan niet kan zien of die sealed was of niet hé, een slim verkoopstrukje hoor.

                              Je moet er maar eens op letten, meestal is de doos al open voordat ie ermee aan jouw tafeltje komt ... en hij heeft geen mesje op zak hoor

                              Bij Studio73 komen ze met de doos naar je toe, en dan vragen ze je of je even alles wil nakijken of testen, en snijden de seal voor je ogen open ... dat is zoals het moet, dan ben je zeker dat je nieuw koopt, en geen test dummy

                              Dat een winkel retours moet aannemen kan ik mee leven, maar ik dacht dat die dan terug naar de invoerder/verdeler moesten gestuurd worden, de winkel een stuk van de prijs recupereert en daarna dit product als 'refurbished' terug op de markt komt nadat het door de fabrikant nagekeken werd, opnieuw sealed en van een sticker 'refurbished' voorzien is ... waarna het een stukje goedkoper aangeboden wordt (heb dit al dikwijls bij Adorama gezien) of is dit in Europa niet aan de orde ?

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X